Συνεχίζεται το «σήριαλ» με το 6ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης 

Στο «φως» πρόταση του τέως Δ/ντή της Β’ βαθμιας, που εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο,  στην οποία αναφέρονται οι λόγοι για τους οποίους το 6ο πρέπει να στεγαστεί στο ΚΕΓΕ  

ΚΚΕ Έβρου: «Η απόφαση για μετατροπή του 6ου Γυμνασίου σε Πειραματικό πάρθηκε παρά την αντίθεση του συλλόγου διδασκόντων» 

Συνεχίζεται το «σήριαλ» με το 6ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης, για το οποίο, από την στιγμή που αποφασίστηκε από το Υπουργείο παιδείας να λειτουργήσει ως Πειραματικό και μάλιστα όχι στο κτίριο, στο οποίο προορίζονταν να λειτουργήσει, στην περιοχή του ΚΕΓΕ, αλλά στο 4ο Γυμνάσιο, έχει προκληθεί μεγάλη αναστάτωση σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς.  

Το θέμα θα συζητηθεί στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αλεξανδρούπολης, το απόγευμα της Τετάρτης 8/6, ενώ πληθαίνουν οι φωνές που ζητούν την ακύρωση της λειτουργίας του ως Πειραματικού. Μετά το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του 4ου Γυμνασίου και της Ένωσης Γονέων μαθητών Δήμου Αλεξανδρούπολης, και η τομεακή επιτροπή Έβρου του ΚΚΕ, ζητά την απόσυρση της απόφασης, που έχει δημιουργήσει αναστάτωση στην τοπική κοινωνία και η οποία, όπως αναφέρει, πάρθηκε από την κυβέρνηση, παρά την αντίθεση που είχαν εκφράσει οι εκπαιδευτικοί του 6ου 

 

Στο «φως» πρόταση της Β’ βάθμιας και απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου από το 2019   

Παράλληλα, ο τέως διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου Στέργιος Αποστολακούδης, με επιστολή του προς τα ΜΜΕ, διοχετεύει έγγραφα σχετικά με το ζήτημα από το 2019, με την εξής υποσημείωση:  «Σχετικά με την ίδρυση και στέγαση του 6ου Ημερήσιου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης και του 4ου Ημερησίου Επαγγελματικού Λυκείου Αλεξανδρούπολης, επειδή το τελευταίο διάστημα πολλοί λένε πολλά, καλό θα ήταν να θυμηθούν τα γεγονότα με τα στοιχεία των συνημμένων εγγράφων. 

  1. Εισήγηση της ΔΙΔΕ ΕΒΡΟΥ προς το Δήμο Αλεξανδρούπολης (Έγγραφο Φ.2.1/15636/30.10.2019)
  2. Ομόφωνη γνωμοδότηση – απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (Απόφαση 580/2019)

Είναι προφανές ότι οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, που γνωμοδότησαν ομόφωνα, την πρόταση της ΔΙΔΕ ΕΒΡΟΥ είχαν υπόψη τους, διαφορετικά θα κατέγραφαν τις αντιρρήσεις τους». 

Στην πρώτη περίπτωση, στην πρόταση-εισήγηση της υπηρεσίας, επισημαίνεται, μεταξύ άλλων : ν «…Ίδρυση του 6ου Ημερήσιου Γυμνασίου στην πόλη της Αλεξανδρούπολης, το οποίο προτείνεται να στεγαστεί στο κτίριο που ολοκληρώνεται στην ανατολική πλευρά της πόλης, (περιοχή ΚΕΓΕ), χώρο που έχει υποδείξει η Δημοτική Αρχή. Η ίδρυση του 6ου Ημερήσιου Γυμνασίου είναι συνυφασμένη και συνδέεται ευθέως με τη διαδικασία παραμονής του 4ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης στο χώρο που στεγάζεται και τώρα. 

Η αναγκαιότητα ίδρυσης του 6ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολη και η στέγασή του στο κτίριο, η κατασκευή του οποίου ολοκληρώνεται, σε οικόπεδο του Δήμου Αλεξανδρούπολης στην ανατολική πλευρά της πόλης (περιοχή ΚΕΓΕ) τεκμαίρεται για τους παρακάτω λόγους: 

Σε καμία από τις παραπάνω σχολικές μονάδες δεν μπορεί να δημιουργηθεί ακόμα ένα τμήμα, όπως θα έπρεπε να συμβαίνει, λόγω του προβλεπόμενου αριθμού μαθητών ανά τμήμα, εξαιτίας της μη ύπαρξης του αναγκαίου χώρου σε αυτά (αίθουσες διδασκαλίας). 

Χωροταξικά η περιοχή αυτή της πόλης δεν καλύπτεται με Γυμνάσιο, και αυτό έχει ως συνέπεια μια  περιοχή που αναπτύσσεται ραγδαία, καθώς και τα περίχωρα της πόλης (Μαΐστρος, Απαλός) να μην  μπορούν να εξυπηρετηθούν επαρκώς. Στην περιοχή λειτουργούν Δημοτικά Σχολεία, όπως το 9ο  Δημοτικό Σχολείο, το 11ο  και 12ο  Δημοτικό Σχολείο, το Δημοτικό Σχολείο Μαΐστρου και Απαλού. 

Επομένως, η  ίδρυση και λειτουργία του θα στεγάσει, κατ’ αρχάς, τις αυξημένες ανάγκες αυτής της περιοχής (Ανατολική πλευρά της πόλης της Αλεξανδρούπολης), στην οποία δε λειτουργεί σήμερα Γυμνάσιο και κατά δεύτερον θα επέλθει αποσυμφόρηση των υπολοίπων Γυμνασίων της πόλης. Όπως προκύπτει από τον παραπάνω πίνακα ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, σε κάθε Γυμνάσιο της Αλεξανδρούπολης, είναι  μεγαλύτερος από τον προβλεπόμενο από την κείμενη νομοθεσία (ο μέγιστος αριθμός των μαθητών που προβλέπεται ανά τμήμα είναι 27). 

Το μαθητικό δυναμικό υπολογίζεται στους 300  μαθητές, με συνολικά 13 τμήματα. 

Ως προς τον αριθμό των θέσεων ευθύνης, με βάση τον παραπάνω αριθμό των μαθητών, προβλέπεται μία (01) θέση Διευθυντή και δύο θέσεις υποδιευθυντών υποδιευθυντών. 

Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι το 4ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης θα πρέπει να εξακολουθήσει  να λειτουργεί στο χώρο που στεγάζεται και τώρα, να μην γίνει μετεγκατάσταση του στο κτίριο η κατασκευή του οποίου ολοκληρώνεται σε οικόπεδο του Δήμου Αλεξανδρούπολης, στην ανατολική πλευρά της πόλης (περιοχή ΚΕΓΕ), αλλά εκεί να στεγαστεί το 6ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης, την ίδρυση του οποίου προτείνουμε δια της παρούσας εισήγησης και η αναγκαιότητα λειτουργίας του έχει εξηγηθεί παραπάνω». 

Το Δημοτικό Συμβούλιο Αλεξανδρούπολης γνωμοδότησε ομόφωνα θετικά στην εισήγηση της Β’ βάθμιας. 

 

 ΚΚΕ Έβρου: «Η απόφαση για μετατροπή του 6ου Γυμνασίου σε Πειραματικό πάρθηκε παρά την αντίθεση του συλλόγου διδασκόντων»  

Στο  θέμα παρεμβαίνει η Τομεακή Επιτροπή Έβρου του ΚΚΕ που επισημαίνει πως «η κυβέρνηση, ενώ εδώ και ένα χρόνο δεν έχει λάβει ουσιαστικά κανένα μέτρο στήριξης για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, προχώρησε  σε ρυθμίσεις και αποφάσεις, εν μέσω πανδημίας, για τον χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων ως Πρότυπων και Πειραματικών και μάλιστα χωρίς κανένα διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα».   

Παράλληλα, επισημαίνει πως η  απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για μετατροπή του 6ου Γυμνασίου της Αλεξανδρούπολης σε Πειραματικό, «πάρθηκε έπειτα από πρόταση της Διευθύντριας ΔΙΔΕ Έβρου και του βουλευτή της ΝΔ Χ. Δερμεντζόπουλου, παρά την αντίθεση του συλλόγου διδασκόντων του 6ου Γυμνασίου». 

Και συνεχίζει: «Σήμερα πια είναι ορατές οι συνέπειες της ίδρυσης Πειραματικού που έχουν ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται αλυσιδωτές επιδράσεις και αντιδράσεις σε μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς.  Οι εκπαιδευτικοί του 4ου Γυμνασίου διαμαρτύρονται γιατί ξαφνικά χωρίς κανείς να ζητήσει τη γνώμη τους, πληροφορούνται  από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης τις αποφάσεις των αρμοδίων για μετεγκατάσταση του σχολείου τους  

Οι γονείς του 4ου Γυμνασίου και η Ένωση Γονέων διαμαρτύρονται γιατί το τίμημα της ίδρυσης του πειραματικού σχολείου θα το πληρώσουν τα παιδιά της Α΄ και Β΄ τάξης του σχολείου τους, αφού ή θα πρέπει να μετακινούνται  καθημερινά σε μεγάλη απόσταση ή θα χρειαστεί να αλλάξουν σχολείο (αν καταφέρουν να βρουν θέση), εκπαιδευτικούς και παρέες, με τις όποιες συνέπειες στην ψυχολογία τους, στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό. 

Ως ΤΕ του ΚΚΕ θεωρούμε πως πρέπει να αποσυρθεί η απόφαση ίδρυσης Πειραματικού Γυμνασίου γιατί μόνο διακρίσεις και προβλήματα δημιουργεί. Μετά από πολλά χρόνια η πολυπόθητη κατασκευή νέων σχολικών μονάδων στο Δήμο Αλεξανδρούπολης αποτελεί μια ελάφρυνση στο σοβαρό στεγαστικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν εδώ και χρόνια τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η ίδρυση Πειραματικού Γυμνασίου βάζει εμπόδια όχι μόνο στη «χωροθέτηση» του μαθητικού και εκπαιδευτικού δυναμικού αλλά και στην παροχή ισότιμης εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές χωρίς κατηγοριοποιήσεις και διακρίσεις «αριστείας».  

Στα πειραματικά σχολεία η επιλογή γίνεται με κλήρωση, με αποτέλεσμα να καταργούνται τα γεωγραφικά όρια, να εισάγεται περιορισμένος αριθμός μαθητών και να ανοίγει ο δρόμος για την επιλογή σχολείου από τους γονείς. Έτσι προχωρά η κατηγοριοποίηση των σχολείων σε «άριστα» και «κατώτερα», δημιουργούνται σχολεία πολλών ταχυτήτων, μεγαλώνει ο ανταγωνισμός μεταξύ των μαθητών. Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα. 

Το νομοθετικό πλαίσιο όμως που καθορίζει τη λειτουργία τους προβλέπει εκπαιδευτικούς χωρίς οργανικές θέσεις αλλά επί θητεία, με ατομική αξιολόγηση, με διορισμένη από το υπουργείο Διοικούσα Επιτροπή (ΔΕΠΠΣ) που μεριμνά για την προσέλκυση δωρεών, χορηγών και κάθε είδους παροχών και χρηματοδοτήσεων και με γονείς που θα πληρώνουν αδρά για τη μόρφωση των παιδιών τους. Έτσι ακριβώς όμως προωθείται η κεντρική εκπαιδευτική πολιτική  του σχολείου της αγοράς και του ανταγωνισμού, του σχολείου που οι επιχειρήσεις καθορίζουν και το περιεχόμενο των σπουδών. 

 Η  λειτουργία Πειραματικών θα είχε νόημα αν γίνονταν περιοδικά όλα τα σχολεία σε ορισμένο χρονικό πλαίσιο, χωρίς επιλογή μαθητών και εκπαιδευτικών, εφαρμόζοντας νέα προγράμματα σε συνεργασία με Πανεπιστημιακές σχολές για τη μεγαλύτερη διασπορά των «καλών πρακτικών» και την εξέταση για την παραπέρα εφαρμογή τους.  

Στην πράξη, τα πειραματικά σχολεία θα λειτουργούν και αυτά ως πρότυπα, χωρίς να εκπληρώνουν τον πραγματικό τους ρόλο πολλές φορές ή ακόμα χειρότερα, θα αξιοποιούνται στην προώθηση και τη γενίκευση των αντιεκπαιδευτικών αλλαγών στα υπόλοιπα σχολεία. 

Παλεύουμε για αποκλειστικά σύγχρονο, δημόσιο, ενιαίο 12χρονο σχολείο, για ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά, για την ικανοποίηση των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των παιδιών του λαού μας». 

Κ.Η.  

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο