- Στα επόμενα βήματα της χρονοβόρας διαδικασίας, αναφέρθηκε ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, μετά από ερώτηση της «Λαϊκής Συσπείρωσης»
- Η «αναστάτωση» που προκλήθηκε μετά από υπογραφές που κατέθεσαν πολίτες και για ποιο λόγο πολλές από αυτές, τελικώς, ανακλήθηκαν
Της Κικής Ηπειρώτου
Μία χρονοβόρα διαδικασία, με εγκρίσεις επί εγκρίσεων από διάφορες υπηρεσίες και φορείς, είναι σε εξέλιξη αναφορικά με τη μετεγκατάσταση του ΚΤΕΛ Έβρου, από το κέντρο της Αλεξανδρούπολης, σε οικόπεδο ιδιοκτησίας του στην περιοχή της Χηλής.
Το θέμα έφερε προς συζήτηση η παράταξη της «Λαϊκής Συσπείρωσης», στη συνεδρίαση λογοδοσίας της δημοτικής αρχής. Συγκεκριμένα, οι σύμβουλοι Σάββας Δευτεραίος και Νίκη Δραμανίδου στην ερώτησή τους, ανέφεραν τα παρακάτω:
«Περνάει ο χρόνος και παραμένουν πολύ σοβαρές εκκρεμότητες που αφορούν σε κρίσιμα ζητήματα του Δήμου. Ένα από αυτά είναι η μεταφορά του ΚΤΕΛ.
Ρωτάμε τη Δημοτική αρχή: Τι εξέλιξη υπάρχει με την υπόθεση μεταφοράς του ΚΤΕΛ εκτός πόλης; Πότε θα φύγει μέσα από το κέντρο της πόλης; Ο δήμος κάνει κάποιες ενέργειες ή έχει αφήσει το ζήτημα μόνο στο ΚΤΕΛ που προσπαθεί να ενταχθεί στο Ειδικό Χωρικό Σχέδιο της Χηλής; Πως απαντάτε στις σοβαρές ενστάσεις που υπάρχουν (και από περιοίκους) ότι είναι εντελώς ακατάλληλη η μεταφορά στη δυτική πλευρά της πόλης;».
Απαντώντας, ο Δήμαρχος Γιάννης Ζαμπούκης υπενθύμισε πως το Δημοτικό Συμβούλιο επικαιροποίησε παλαιότερη απόφαση για μετεγκατάσταση του ΚΤΕΛ στην περιοχή της Χηλής στη συνεδρίαση της 24ης Ιανουαρίου 2024.
«Από εκεί και πέρα, όλη η διαδικασία γίνεται μόνο με πρωτοβουλία της διοίκησης του ΚΤΕΛ, οικονομικά και διοικητικά», τόνισε ο κ. Ζαμπούκης. Σύμφωνα, λοιπόν, με την ενημέρωση που έχει ο ίδιος, το ΚΤΕΛ έχει καταθέσει τον πλήρη φάκελο του αιτήματός του στη Διεύθυνση Πολεοδομικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Περιβάλλοντος, με σκοπό την έγκριση του ειδικού πολεοδομικού σχεδίου για τη χωροθέτηση του σταθμού στο οικοδομικό τετράγωνο 229. Για τη συγκεκριμένη χωροθέτηση έγινε γίνει έλεγχος κι έχει προκύψει η καταλληλόλητα, ως προς τους εξής άξονες:
-Είναι εκτός ορίων του συνεκτικού ιστού στα δυτικά της πόλης, σε περιοχή με θεσμοθετημένες χρήσεις για τουρισμό και αναψυχή, που προβλέπονται σε Προεδρικό Διάταγμα και είναι συμβατές με τη δραστηριότητα της εταιρείας
-Βρίσκεται επί της εθνικής οδού και πλησίον του κόμβου της περιφερειακής οδού, μέσω της οποίας θα απορροφηθεί η υπερτοπική κίνηση και η κυκλοφορία που υπάρχει προς τα βορινά, ενώ υπάρχει και σύνδεση με την Εγνατία Οδό
-Έχει προκριθεί ως πρώτη επιλογή με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, αφού είναι η πιο άμεσα υλοποιήσιμη λύση και η πλέον συμφέρουσα, εφόσον το οικόπεδο είναι ιδιοκτησίας του ΚΤΕΛ
-Τέλος, πληρούνται οι προϋποθέσεις του Προεδρικού Διατάγματος 79, του 2004, όπως αποδεικνύεται από μία σειρά αποφάσεων, όπως η έγκριση περιβαλλοντικών όρων από την Αποκεντρωμένη κλπ
Πού βρίσκεται το ζήτημα
«Από επικοινωνία που είχα με την νομική σύμβουλο του ΚΤΕΛ, ενημερώθηκα πως ο φάκελος έχει φύγει από το Υπουργείο και έχει υποβληθεί, με την επιμέλεια του Υπουργείου και την παρακολούθηση του ΚΤΕΛ, προς έγκριση, από άλλες διευθύνσεις. Στη συνέχεια, θα επιστρέψει στο Υπουργείο και θα υποβληθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας για έκδοση Προεδρικού Διατάγματος και δημοσίευση στο ΦΕΚ. Ο Δήμος εκπονεί το τοπικό πολεοδομικό σχέδιο και είμαστε σε αυτή τη φάση στη διαδικασία διαβούλευσης, έχει προωθηθεί και η μελέτη του ΚΤΕΛ που έχει υποβληθεί προς το Υπουργείο για να ληφθεί υπόψιν από τους αρμόδιους», επεσήμανε ο κ. Ζαμπούκης.
Οι υπογραφές που έφεραν αναστάτωση
Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε και στις αιτιάσεις του ΚΤΕΛ, σύμφωνα με τις οποίες, «η αδειοδότηση θα είχε ολοκληρωθεί αν δεν υπήρχε η αναφορά, αίτηση, ένσταση, δεν ξέρω πώς να τη χαρακτηρίσω, προς το Υπουργείο, η οποία προκάλεσε αναστάτωση, καθώς περιελάμβανε έναν αρκετό μεγάλο αριθμό υπογραφών από πολίτες… Μεταφέρω με επιφύλαξη, ότι σύμφωνα με το ΚΤΕΛ και μετά από ενδελεχή έλεγχο, προέκυψε ότι οι αρχικά 40-50 υπογραφές είχαν ζητηθεί για άλλο λόγο, σχετικά με το σχέδιο πόλης, τις τιμές, κάτι τέτοιο, και συμπεριλήφθηκαν όλες και στο θέμα του ΚΤΕΛ. Όταν ρωτήθηκαν όμως οι πολίτες, τότε υπήρξε υπαναχώρηση αρκετού κόσμου που είχε αρχικά υπογράψει… Θεωρούμε ότι η μετεγκατάσταση θα γίνει, η μία αδειοδότηση φέρνει την άλλη, τι πιο λογικό να μεταφερθεί το ΚΤΕΛ στην περιοχή της Χηλής και όλη η κίνηση να διοχετεύεται προς τον βορά», κατέληξε ο Δήμαρχος.