• Δημοσιεύση Αγγελίας
  • Αναγγελία Γάμου
  • Γίνετε συνδρομητής
  • Αγορά Συνδρομής Online
  • Είσοδος συνδρομητή
  • Επικοινωνία
Η ΓΝΩΜΗ
efhmerida1
  • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Υγεία
    • Εργασία
    • Αγροτικά
    • Προσφυγικό
    • Περιβάλλον
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Αγγελίες
  • Αστυνομικά
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Αγορά
  • Επικοινωνία
Η ΓΝΩΜΗ
  • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Υγεία
    • Εργασία
    • Αγροτικά
    • Προσφυγικό
    • Περιβάλλον
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Αγγελίες
  • Αστυνομικά
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Αγορά
  • Επικοινωνία
  • Δημοσιεύση Αγγελίας
  • Αναγγελία Γάμου
  • Γίνετε συνδρομητής
  • Αγορά Συνδρομής Online
  • Είσοδος συνδρομητή
  • Επικοινωνία
Η ΓΝΩΜΗ
  • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Υγεία
    • Εργασία
    • Αγροτικά
    • Προσφυγικό
    • Περιβάλλον
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητικά
  • Αγγελίες
  • Αστυνομικά
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Αγορά
  • Επικοινωνία
  • Δημοσιεύση Αγγελίας
  • Αναγγελία Γάμου
  • Γίνετε συνδρομητής
  • Αγορά Συνδρομής Online
  • Είσοδος συνδρομητή
  • Επικοινωνία

Aξιολόγηση στο Δημόσιο: Ερωτηματολόγιο στους πολίτες κάθε άνοιξη και φθινόπωρο

Ελλάδα Κοινωνία Πολιτική 6 Μαΐου 2025 by gnomi 0Likes
Μητσοτάκης: Σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες έχουν τη δυνατότητα να βαθμολογούν οι ίδιοι τις δημόσιες υπηρεσίες

 

«Είναι πραγματικά ξεχωριστή η σημερινή μας συνάντηση, καθώς ουσιαστικά αφορά κάτι το οποίο γίνεται για πρώτη φορά στη χώρα. Σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες έχουν τη δυνατότητα να βαθμολογούν οι ίδιοι τις δημόσιες υπηρεσίες, έχοντας πια τον πρώτο λόγο, με στόχο ένα κράτος το οποίο να είναι πιο αποτελεσματικό και πιο φιλικό. Έτσι μπορούν να στείλουν το δικό τους μήνυμα για όσα απασχολούν την καθημερινότητά τους, από τον ΕΦΚΑ, το Κτηματολόγιο, την ΑΑΔΕ, τις δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά και την κατάσταση που επικρατεί στις γειτονιές, στα σχολεία, την καθαριότητα, τον ηλεκτροφωτισμό και πολλά ακόμα», δήλωσε ο Πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της παρουσίασης.

Η αξιολόγηση θα γίνεται μέσα σε λίγα λεπτά μέσω της εθελοντικής συμπλήρωσης ψηφιακού ερωτηματολογίου στη σελίδα axiologisi.ypes.gov.gr. Το ερωτηματολόγιο θα αποτελείται από περίπου 50 ερωτήσεις και θα καλύπτει περίπου 45 υπηρεσίες και φορείς. Οι συμμετέχοντες θα βαθμολογούν τις υπηρεσίες από 1, το χαμηλότερο, έως 10, το υψηλότερο, συμβάλλοντας στο ευρύτερο πλέγμα μέτρων αξιολόγησης που διαθέτει πλέον η πολιτεία.

Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει υλικό για μεγάλους κεντρικούς φορείς, όπως ο e-ΕΦΚΑ και η ΑΑΔΕ, τα μέσα μεταφοράς, όσο και για πληθώρα υπηρεσιών ή χώρων που προσφέρει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, όπως η καθαριότητα, η ποιότητα των δρόμων, ο δημόσιος ηλεκτροφωτισμός, η διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης, οι παιδικές χαρές, οι υποδομές για πολίτες με αναπηρία και η μέριμνα για ζώα συντροφιάς. Οι πολίτες θα μπορούν επίσης να αξιολογήσουν εφαρμογές του gov.gr και ψηφιακές υπηρεσίες, σαν την ηλεκτρονική συνταγογράφηση.

Στην αξιολόγηση θα μπορούν να λάβουν μέρος σχεδόν 5 εκατομμύρια Έλληνες πολίτες και αλλοδαποί κάτοικοι οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας. Οι συμμετέχοντες θα συνδέονται με τους ατομικούς κωδικούς Taxisnet και κατ’ αυτόν τον τρόπο θα διασφαλίζεται ότι οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλουν τις απαντήσεις τους μόνο μία φορά.

Πέραν των ερωτήσεων, οι πολίτες θα μπορούν να γράψουν ένα σύντομο ελεύθερο κείμενο και να προτείνουν υπηρεσίες που θα ήθελαν να δουν να ψηφιοποιούνται. Το ερωτηματολόγιο δεν θα αφορά προσωπικά αιτήματα ή αξιολόγηση μεμονωμένων υπαλλήλων.

«Ουσιαστικά ζητάμε λίγο από τον χρόνο των πολιτών για να μας δώσουν εξαιρετικά χρήσιμες πληροφορίες για το πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι. Αυτός είναι ο κεντρικός σκοπός αυτής της προσπάθειας: να μπορούμε να εντοπίζουμε αδυναμίες και να μπορούμε να επιτυγχάνουμε πραγματική πρόοδο. Είναι ουσιαστικά ένα εργαλείο λογοδοσίας. Δίνουμε τον λόγο στους πολίτες και φυσικά η υποχρέωσή μας την επόμενη μέρα δεν είναι απλά να θέσουμε στο δημόσιο διάλογο τα στοιχεία αυτά, αλλά να τα αξιοποιήσουμε έτσι ώστε πραγματικά να στρέψουμε την προσοχή μας εκεί που οι πολίτες μας υποδεικνύουν ότι υπάρχουν σημαντικές αδυναμίες», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Εκτός του ερωτηματολογίου βρίσκονται οι δομές δημόσιας υγείας, για τις οποίες βρίσκεται σε φάση υλοποίησης μία ξεχωριστή μέθοδος αξιολόγησης. Επιπλέον, το ερωτηματολόγιο εστιάζει σε υπηρεσίες που αγγίζουν την καθημερινότητα αλλά δεν θεωρούνται μετωπικές, δηλαδή όπου οι πολίτες σπάνια χρειάζεται να έρθουν πρόσωπο με πρόσωπο με δημόσιο ή δημοτικό υπάλληλο. Για τις μετωπικές υπηρεσίες, στις οποίες για παράδειγμα συγκαταλέγονται τα ΚΕΠ, σχεδιάζεται μία συμπληρωματική μέθοδος αξιολόγησης, όπου ο πολίτης θα λαμβάνει στη συνέχεια προσωποποιημένο μήνυμα στο κινητό όπου θα μπορεί να βαθμολογήσει τόσο την υπηρεσία που επισκέφτηκε όσο και τη διαδικασία λειτουργίας του Δημοσίου.

«Δίνω πολύ μεγάλη έμφαση σε μία δράση η οποία θα ξεδιπλωθεί σύντομα από το Υπουργείο Υγείας. Ποιος είναι ο σκοπός μας; Όταν ένας πολίτης εξέρχεται του νοσοκομείου ή οποιασδήποτε άλλης δομής υγείας, να μπορεί σύντομα να μας δίνει τη βαθμολογία του για το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στη δομή υγείας την οποία επισκέφθηκε», ανέφερε ο Πρωθυπουργός.

Τακτικό εργαλείο λογοδοσίας και πολυεπίπεδη ανάλυση για ένα καλύτερο κράτος

Το ερωτηματολόγιο για τη μέτρηση της ικανοποίησης των πολιτών προγραμματίζεται να στέλνεται μία φορά ανά εξάμηνο, κάθε άνοιξη και κάθε φθινόπωρο, αφενός ώστε να γίνεται τακτική αξιολόγηση και αφετέρου ώστε συγκεντρωθεί μία πλούσια βάση δεδομένων, η οποία θα επιτρέπει τον καλύτερο εντοπισμό προβλημάτων, δυσλειτουργιών και αναποτελεσματικών διαδικασιών. Οι ερωτήσεις θα επικαιροποιούνται, ανάλογα με τις παρατηρήσεις των πολιτών και λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχιζόμενη ψηφιοποίηση του κράτους.

Η υποβολή των απαντήσεων θα γίνεται ανώνυμα, με απόλυτη ασφάλεια. Τα μόνα στοιχεία που θα συλλέγονται είναι η ηλικία κάθε πολίτη που συμμετέχει και η περιοχή διαμονής τους, ώστε να γίνεται ανάλυση των απαντήσεων με βάση την ηλικιακή ομάδα και ανά Δήμο ή Περιφέρεια. Η μελέτη των στοιχείων θα είναι πολυεπίπεδη, με γεωγραφικά, ηλικιακά και υπηρεσιακά κριτήρια, για τον καλύτερο εντοπισμό των βελτιώσεων που απαιτούνται.

Τα δεδομένα που θα προκύψουν θα είναι διαθέσιμα σε όλους (open data), λειτουργώντας ως εργαλείο διαφάνειας και λογοδοσίας για τη βελτίωση του κράτους. Θα διατίθενται επίσης γραφήματα, χάρτες και άλλες μορφές οπτικής απεικόνισης των στοιχείων.
emakedonia.gr

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο Ακύρωση απάντησης

  • Τετάρτη 21 Μάϊου 2025 – Αρ.φύλλου 10.034
ΑΠΟΨΕΙΣ
“Για την αποτελεσματική διαχείριση των δασικών πυρκαγιών χρειάζονται ορθολογικές αποφάσεις, όχι απλή παράθεση αριθμών”
Απόψεις Ελλάδα Κοινωνία
“Για την αποτελεσματική διαχείριση των δασικών πυρκαγιών χρειάζονται ορθολογικές αποφάσεις, όχι απλή παράθεση αριθμών”

Κοινή ανακοίνωση WWF Ελλάς, Πυρομετεωρολογικής Ομάδας FLAME (ΙΕΠΒΑ/Eθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών) και Ινστιτούτου Μεσογειακών Δασικών Οικοσυστημάτων (ΙΜΔΟ) – ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ για την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου 2025. Για άλλη μια χρονιά,…

Ποίηση
ΑΔΗΜΟΝΙΑ   

Στο πλάι της ακροθαλασσιάς άφησα την ψυχή μου να αγκυροβολούν τα κουρασμένα όνειρα. Λιμάνι προσιτό για ασχημάτιστα καλούπια που μετατράπηκαν σε λάσπη. Θα πάω την επόμενη άνοιξη να…

Απόψεις
Το σπασμένο κλειδί της πόρτας – Μέρος 4ο

της Γιώτας Αγαπητού Ο ήχος της ξύλινης σκοροφαγωμένης αυλόπορτας προδίδει με δραματικό τρόπο ότι έχει χρόνια ν’ ανοίξει. Καθώς οι σκουριασμένοι μεντεσέδες τρίζουν σαν μεθυσμένοι, ο ηλικιωμένος άντρας…

Απόψεις
Μία συνέντευξη με τον αγωγό του ελληνικού πολιτισμού, τη Δημοκρατία – Μέρος 67ο

«Η άνοδος των Ιακωβίνων και η μετέπειτα απήχηση των Γάλλων Δημοκρατικών στα Επτάνησα» του Γιώργου Αναγνωστόπουλου – Σε συνέχεια τις προηγούμενης συζήτησης μας θα ήθελα να σε ρωτήσω ποιες…

Απόψεις
Το σπασμένο κλειδί της πόρτας – Μέρος 3ο

της Γιώτας Αγαπητού Ο Απόστολος κάθεται στο δωμάτιό του με μισόκλειστη την πόρτα παλεύοντας να συγκεντρωθεί στα μαθήματά του, ενώ παράλληλα απαντάει και στα γραπτά μηνύματα που του…

Δικαιούχος ονόματος τομέα (domain name)
Ε. ΛΑΣΚΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΕ
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΝΩΜΗ
ΑΦΜ: 082164919
ΔΟΥ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Ιδιοκτήτης: Λασκαράκης Εμμανουήλ
Νόμιμος εκπρόσωπος: Λασκαράκης Εμμανουήλ
Διευθυντής: Λασκαράκης Εμμανουήλ
Διευθυντής σύνταξης: Γιώργος Πανταζίδης
Διαχειριστής: Λασκαράκης Εμμανουήλ

Αρ. Μ.Η.Τ.: 232167

LOGO MHT RGB

              Μέλος του

media
Η ΓΝΩΜΗ - Καθημερινή Εφημερίδα της Θράκης

Τέρμα Αγίου Δημητρίου, Αλεξανδρούπολη

Τηλ 25510 24222, 29888

Fax : 25510 80606

email :  gnomi@gnomionline.gr

  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική Cookies (ΕΕ)
  • Δήλωση Συμμόρφωσης