Στη γενική εκπαίδευση, λόγω ελλείψεων διδακτικού προσωπικού, σύμφωνα με καταγραφές της Β’ ΕΛΜΕ. 143 κενές ώρες και στην Ειδική Αγωγή
1.192 είναι οι κενές ώρες στη γενική εκπαίδευση, στα γυμνάσια και τα λύκεια του κεντρικού και βορείου Έβρου, λόγω έλλειψης διδακτικού προσωπικού, σύμφωνα με τις καταγραφές της Β’ ΕΛΜΕ.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, «το ΥΠΑΙΘΑ επαίρεται για «κανονικότητα» στα σχολεία και σπεύδει να ανακοινώσει προσλήψεις για το ψηφιακό φροντιστήριο, καταπατώντας κάθε έννοια ηθικής και δικαίου στη διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών. Η πραγματικότητα όμως είναι εντελώς διαφορετική. Για άλλη μια σχολική χρονιά, το δημόσιο και δωρεάν σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών δέχονται δριμύτατη επίθεση».Οι αριθμοί
Στην περιοχή ευθύνης της Β’ ΕΛΜΕ Έβρου, απ’ το Γυμνάσιο Λαβάρων έως Γυμνάσιο και ΓΕΛ Δικαίων, σύμφωνα με τα στοιχεία που συλλέχθηκαν από τις σχολικές μονάδες, τα κενά καταγράφονται ως εξής:
-1192 ώρες συνολικά στη Γενικής Εκπαίδευση
-143 ώρες στην Ειδική Αγωγή
-137 ώρες σε Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π.
-5 κενά στην παράλληλη
Για τις συγχωνεύσεις
Όπως αναφέρεται, «με απόφαση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου, έχουμε συγχώνευση τμημάτων κατεύθυνσης Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής στην Γ Τάξη στο 1ο ΓΕ.Λ. Ορεστιάδας, ενέργεια η οποία υπονομεύει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
Στο ΕΝΕΕΓΥΛ ΟΡΔΑΣ έχουμε πρόταση για λειτουργία 2 τμημάτων στην Α Γυμνασίου, με θετικές εισηγήσεις από τους αρμόδιους φορείς. Αναμένουμε από την Π.Δ.Ε Α.Μ.Θ. τη σχετική εγκριτική απόφαση.
Παρά τη μείωση του αριθμού των μαθητών, λόγω της υπάρχουσας νομοθεσίας και της συνεχούς πίεσης από τις προϊστάμενες αρχές, έχουμε λειτουργία αρκετών τμημάτων στην περιοχή μας, με αριθμό μαθητών περί τους 27. Σε ορισμένες περιπτώσεις, θα λειτουργήσουν τμήματα ακόμα και με 29 μαθητές!
Στην κατανομή μαθητών στα τμήματα, δε λαμβάνεται υπ’ όψιν από τις προϊστάμενες αρχές και καταστρατηγείται η σχετική νομοθεσία ( άρθρο 11 – Νόμος 4452/2017 – Ρύθμιση θεμάτων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ), για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Απαιτούμε:
- Άμεση κάλυψη όλων των κενών στη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές. Καμία συγχώνευση, κατάργηση τμημάτων.
- Άμεση έναρξη της ενισχυτικής διδασκαλίας και επαναλειτουργία της Π.Δ.Σ. σε όλα τα Γυμνάσια, τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ. .Άμεση έναρξη λειτουργίας των Ζ.Ε.Π. χωρίς περικοπές.
- Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα σε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, Γυμνάσια και σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε.
- Πάγια θέση του εκπαιδευτικού κινήματος είναι ότι: o αριθμός των μαθητών στα τμήματα δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 20 για τα τμήματα των Γυμνασίων και της γενικής παιδείας των Λυκείων, τους 15 στις κατευθύνσεις και τους 10 για τα εργαστήρια.
- Πλήρη διαφάνεια και αντικειμενικότητα στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών όλων των κατηγοριών, με δημοσιοποίηση όλων των κενών.
Αγώνας για ένα πραγματικά Δημόσιο, Δωρεάν, Δημοκρατικό σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών!»