Σφοδρή επίθεση Λαμπάκη κατά Μιχαηλίδη

 Ανακοίνωση σε πολύ έντονο ύφος και «γλώσσα» για τις προτάσεις περί ανάπλασης παραλιακής και του master plan του λιμανιού. Πώς αντέδρασε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «ΑΝΑΣΑ»

Νέος γύρος αντιπαραθέσεων και ανταλλαγής ανακοινώσεων ξέσπασε μεταξύ του Δημάρχου Αλεξανδρούπολης Β. Λαμπάκη και του επικεφαλής της δημοτικής παράταξης ΑΝΑΣΑ Π. Μιχαηλίδη. Αφορμή αποτέλεσε η συνάντηση της ΑΝΑΣΑ με τον πρόεδρο του ΟΛΑ και οι προτάσεις για στην επικαιροποίηση του master plan του λιμανιού της πόλης και της ανάπλασης της παραλιακής ζώνης.

Ο κ. Λαμπάκης εξέδωσε πολύ σκληρή ανακοίνωση με φράσεις σε έντονο ύφος, ενώ αργότερα , απάντησε ο κ. Μιχαηλίδης.  Σας παρουσιάζουμε μια περίληψη των βασικών σημείων των ανακοινώσεών τους

Η ανακοίνωση Λαμπάκη

Σε ότι αφορά στην επικαιροποίηση του master plan του λιμανιού της πόλης, ο Δήμος Αλεξανδρούπολης παρακολουθεί με μεγάλο ενδιαφέρον και συμμετέχει πλήρως στην όλη διαδικασία για τις νέες αλλαγές και τις αναπτυξιακές εξελίξεις. Το λιμάνι αποτελεί ένα από τα ζωτικά όργανα της λειτουργίας αλλά και της προοπτικής ανάπτυξης της πόλης και είναι ένα δυναμικό υποσύνολο στο ενιαίο συνολικό σχεδιασμό της Αλεξανδρούπολης.

Στα πλαίσια αυτά ο Δήμος Αλεξανδρούπολης έχει ολοκληρώσει την κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης και έχει σε εξέλιξη το Νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο στο οποίο θα αντιμετωπιστούν όλες οι τάσεις και οι προοπτικές που θα αποφασιστούν στο νέο master plan του λιμανιού. Και αυτό θα γίνει παράλληλα καθώς υπάρχει πλήρης συνεργασία της διοίκησης του λιμανιού με τον Δήμο και τις υπηρεσίες σχεδιασμού.

Χώροι που πρέπει να αποχαρακτηριστούν από χερσαία ζώνη λιμένα, νέες χρήσεις που πρέπει να καθοριστούν, αποφυγή σύγκρουσης χρήσεων γης των νέων προοπτικών του λιμανιού που γειτνιάζουν και εφάπτονται με περιοχές της υπόλοιπης παραλίας αλλά και της ενδότερης πόλης, αρμονική σύνδεση των έργων για τα οποία ο Δήμος Αλεξανδρούπολης έχει κερδίσει χρηματοδοτήσεις και πολλά άλλα, θα αντιμετωπιστούν και θα συμπεριληφθούν στο νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο που είναι σε εξέλιξη.

Έτσι λοιπόν έχοντας πλήρως τη σοβαρότητα μιας αξιοπρεπούς και δυναμικής δημοτικής αρχής καταφέραμε να κερδίσουμε σαν Δήμος Αλεξανδρούπολης την 1η θέση στις Στρατηγικές Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης με χρηματοδότηση για έργα συνολικής αξίας 8.600.000€ για αλλαγή του κέντρου και της παραλίας της πόλης μας. Η ανάπλαση συνεπώς του παραλίας που περιλαμβάνεται μέσα στην παραπάνω χρηματοδότηση είναι πλήρως εναρμονισμένη με τον ολικό σχεδιασμό της πόλης καθώς όλες οι εγκρίσεις έγιναν σε συνεργασία με το λιμάνι

Ο Δήμος είναι έτοιμος να υλοποιήσει τα έργα του και να εφαρμόσει τις νέες αλλαγές στο Νέο Γενικό του σχέδιο.

Οι προτάσεις του (κου Μιχαηλίδη αναφέρει ο συντάκτης) για μεταφορά της όχλησης κάτω από τον φάρο και πιο κοντά στην θάλασσα είναι μία ιδέα που δεν είναι ρεαλιστική καθώς ο σχεδιασμός του χώρου εκεί επιβάλλει  ήπιες χρήσεις, επαναφορά στην παλιά Αλεξανδρούπολη, πεζοδρομήσεις, ποδηλατοδρόμους και γενικά φιλική προσέγγιση και επαφή του ανθρώπου με την θάλασσα.

Και επιτέλους (κύριε Μιχαηλίδη) βρείτε μια δική σας πρόταση και αφήστε κάποιες παλιές προτάσεις άλλων παρατάξεων του παρελθόντος. Μηχανικός είστε και οι ιδέες  του κ. Λασκαράκη εκφράστηκαν πριν 15 χρόνια. Πριν τις υιοθετήσετε ενημερωθείτε. Οι καιροί αλλάζουν και οι απαιτήσεις στο λιμάνι είναι μεγάλες. Διαβάστε ενδεικτικά τι στοχεύσεις υπάρχουν και τι κινήσεις θα δημιουργηθούν.

Σχεδιασμός γίνεται πάντα με γνώμονα το φυσικό και το ανθρωπογενές περιβάλλον. Δηλαδή σχεδιάζεις με προστασία στο περιβάλλον, την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή.

Η απάντηση Μιχαηλίδη

Το «δις εξαμαρτείν» του κ.Λαμπάκη: Μετά την οδό Κύπρου, καταργεί  και το νότιο ρεύμα κυκλοφορίας της Παραλιακής οδού. Η απαγόρευση της κυκλοφορίας των οχημάτων από την οδό Κύπρου, κατά γενική ομολογία αποτέλεσε μια λανθασμένη απόφαση του δημάρχου, αναγκάζοντας πέρα από την έγγραφη διαμαρτυρία των καταστηματαρχών της περιοχής και την ίδια την διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα να διαμαρτυρηθεί εντόνως, ζητώντας το άνοιγμα της μοναδικής οδού που οδηγεί στο λιμάνι. Μεταξύ των μελών του Δ.Σ.  του Ο.Λ.Α. και ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ν.Έβρου, ο οποίος και δημόσια διαφώνησε με την απόφαση του κ.Λαμπάκη.

Είμαστε αναγκασμένοι να απαντήσουμε με πολύ συγκεκριμένα επιχειρήματα:

Σε ότι αφορά την κυκλοφοριακή μελέτη, είμασταν η μοναδική παράταξη η οποία κατέθεσε εγγράφως τις προτάσεις της και μάλιστα και στις δύο φάσεις. Συνεπώς σε ότι αντιδρούμε και σε ότι προτείνουμε, γίνεται και με την ανάλογη συνέπεια, γεγονός που αναγνωρίζεται και από τους ίδιους του δημότες. Για αυτό τον λόγο συμμετείχαμε και σε όλες τις διαβουλεύσεις, μεταξύ των οποίων και σε αυτή που έγινε συζήτηση για την απόφαση του δημάρχου να μονοδρομήσει την παραλιακή οδό την Βασιλέως Αλεξάνδρου. Σε αυτή την συνάντηση, εντύπωση έκανε η τοποθέτηση του Πρόεδρου των ξενοδόχων Θράκης του κ.Χατζηκωνσταντίνου ο οποίος διαφώνησε για το θέμα αυτό, επικαλούμενος και την επιστημονική του ιδιότητα ως διπλωματούχος Πολιτικός μηχανικός. Μάλιστα σημείωσε πολύ εύστοχα, πως αφού επιμένετε για την μονοδρόμηση, τουλάχιστον αλλάξτε την κατεύθυνσή της από δυτικά προς τα ανατολικά, δηλαδή από τα Ξενοδοχεία προς το Λιμάνι και το Αεροδρόμιο. Το πόσο προσχηματικές ήταν οι διαβουλεύσεις του κ.Λαμπάκη, αποδεικνύεται και από το γεγονός πως δεν εισακούστηκε ακόμη και αυτό το απλό, αλλα τόσο σημαντικό αίτημα των Ξενοδόχων.

Όταν λοιπόν ένας δήμαρχος απαξιώνει την γνώμη των φορέων αυτής της πόλης (Επιμελητήριο, Ο.Λ.Α., Ξενοδόχους κλπ.), μεγάλης μερίδας των τοπικών ΜΜΕ και της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτών, είναι προφανές πως κάνει κάτι λάθος. Το χειρότερο όμως είναι πως τις συνέπειες αυτών των αποφάσεων θα τις πληρώνει για δεκαετίες η πόλη της Αλεξανδρούπολης.

Παύλος Α. Μιχαηλίδης
Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης
“ΑΝΑ.Σ.Α.”

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο