Σημαντική αύξηση των Τούρκων καταναλωτών αλλά…

 Σημαντική αύξηση των Τούρκων καταναλωτών, παρ’ ολ’ αυτά, 7 στις 10 επιχειρήσεις είδαν τον τζίρο τους να μειώνεται το 2016, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε ο Εμπορικός Σύλλογος.

Ποια καταστήματα βγήκαν κερδισμένα και ποια έβλεπαν τους πελάτες με το… κιάλι.

Σημαντική ήταν η αύξηση των Τούρκων καταναλωτών που κινήθηκαν στην αγορά της Αλεξανδρούπολης το 2016, σε σύγκριση με το 2015. Την ίδια στιγμή, για 7 στις 10 επιχειρήσεις η χρονιά που εδώ και λίγες μέρες αποτελεί παρελθόν, ήταν κακή, αφού είδαν τον τζίρο των καταστημάτων τους να μειώνεται κι άλλο, με ελάχιστες εξαιρέσεις.

Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από την έρευνα που διεξήγαγε ο Εμπορικός Σύλλογος Αλεξανδρούπολης, με αντικείμενο την ευρύτερη αποτύπωση του οικονομικού περιβάλλοντος του 2016 στην περιοχή δράσης του, επιδιώκοντας ταυτόχρονα να καταγράψει τις τάσεις που εμφανίζει η επιχειρηματική δραστηριότητα στην Αλεξανδρούπολη.

Ετήσιος τζίρος για κλάματα

Αναφορικά με τον ετήσιο τζίρο των καταστημάτων της Αλεξανδρούπολης συγκριτικά με εκείνον του 2015 προκύπτει ότι για μία ακόμη χρονιά ο ετήσιος τζίρος κινείται πτωτικά για  το συντριπτικό ποσοστό των επιχειρήσεων καθώς περισσότερες από 7 στις 10 (70,71%) δηλώνουν μείωση. Καμία Μεταβολή δηλώνει το 10,86% των συμμετεχόντων στην έρευνα, ενώ σχεδόν 2 στους 10  (18,43%) δηλώνει ότι το 2016 είδε αύξηση των μεικτών οικονομικών του αποτελεσμάτων

Στην Περιφέρεια, το 70,00% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα είδε τον τζίρο του να μειώνεται, μόλις το 6,00% δηλώνει ότι δεν παρουσίασε καμία μεταβολή, ενώ ένα 24% είχε θετικό πρόσημο σε σχέση με τον τζίρο του 2015.  Αντίστοιχα στην κατηγορία του Κέντρου, το 71,43% είχε μείωση ετήσιου τζίρου, το 15,71% παρέμεινε στα επίπεδα του 2015 και ένα 12,86% είδε τα μεικτά οικονομικά του αποτελέσματα να βελτιώνονται το 2016.

Στις κλαδικές υποκατηγορίες, δραματική μείωση του ετήσιου τζίρου εμφανίζουν τα καταστήματα Ηλεκτρικών ειδών, Λευκών ειδών, Ειδών Υγιεινής, Ξυλείας, Ιατρικών μηχανημάτων, Μεταφορών, Φρούτων, Ψιλικών και Υγρών καυσίμων.

Ελάχιστες εξαιρέσεις στην γενική εικόνα του ετήσιου τζίρου του 2016 αποτελούν τα Αρτοποιεία, τα Ζαχαροπλαστεία, ο κλάδος της Θέρμανσης ενώ μόνο τα καταστήματα Οπτικών δεν παρουσιάζουν μείωση με 1 στα 3 ιδιοκτήτες οπτικών να δηλώνει αύξηση ετήσιων αποτελεσμάτων 10-20% και 2 στους τρεις να κινούνται στα ίδια επίπεδα με το 2015.

Η συνεισφορά των ξένων τουριστών

Το 2016 περισσότεροι από 6 στους 10 επιχειρηματίας (61.43%) πραγματοποίησαν πωλήσεις σε ξένους τουρίστες με το μέσο ποσοστό συμμετοχής των αλλοδαπών καταναλωτών στους ετήσιους τζίρους των πρώτων να εμφανίζεται ως το πλέον ενισχυμένο της τελευταίας πενταετίας και να ανέρχεται στο 7%.

Στα επιμέρους στοιχεία, ιδιαίτερα ωφελημένοι από την παρουσία των τουριστών-καταναλωτών εμφανίζονται οι ιδιοκτήτες καταστημάτων πώλησης Παιχνιδιών καθώς και οι επιχειρήσεις εμπορίας Οπτικών όπου η συνεισφορά των τουριστών στις ετήσιες πωλήσεις τους φτάνει το 12,50% και 11,67% αντίστοιχα ενώ σημαντικά ποσοστά συμμετοχής καταγράφονται και στα καταστήματα πώλησης Ανδρικών Ενδυμάτων (10,40%) και Ηλεκτρικών ειδών και νέας τεχνολογίας (10,00%).

Εντύπωση προκαλεί – και πρόκειται να διερευνηθεί περεταίρω – η τεράστια μείωση της συμμετοχής των τουριστών στις ετήσιες πωλήσεις των καταστημάτων Εστίασης & Καφέ με το ποσοστό να μην ξεπερνά το 5,00% (4,86%) όταν τα προηγούμενα χρόνια κινούνταν σταθερά άνω του 30%.

Αναφορικά με το μείγμα των ξένων τουριστών-καταναλωτών, προκύπτουν διαφοροποιήσεις, χωρίς βέβαια να αλλάζουν οι βασικές εθνικές ομάδες κατανάλωσης.

Την μερίδα του λέοντος των αλλοδαπών καταναλωτών καταλαμβάνουν για μία ακόμη χρόνια οι Τούρκοι επισκέπτες με ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό από αυτό των προηγούμενων ετών που φτάνει το 52,86%.

Σταθερά μειούμενο βαίνει το ποσοστό των Βούλγαρων τουριστών που καταναλώνουν με το ποσοστό τους στο μείγμα τουριστών-καταναλωτών της Αλεξανδρούπολης να ανέρχεται στο 24,29% (από 29,20% που ήταν το 2013).

Εντυπωσιακό εύρημα για μία ακόμη χρονιά αποτελεί η παρουσία των Ρώσων τουριστών οι οποίοι εμφανίζονται μεν στο 1/3 σχεδόν του ποσοστού που είχαμε στην πρώτη καταγραφή το 2013 (29,20%) και αποτελούν το 8.57% του μείγματος των αλλοδαπών καταναλωτών, δεν είχαν απευθείας αεροπορική πρόσβασή δε στην Αλεξανδρούπολη.

Ιδιαίτερα ενισχυμένοι (ως καταναλωτές) εμφανίζονται οι Ρουμάνοι τουρίστες με ποσοστό 7,14% επί του συνόλου, διπλάσιο από αυτό που κατέγραψε η αντίστοιχη έρευνα το 2013, ενώ οι Σέρβοι επισκέπτες-καταναλωτές, σύμφωνα πάντα με τις απαντήσεις των  συμμετεχόντων (στην έρευνα) επιχειρηματιών καταγράφονται στο 4,29%, τριπλασιάζοντας την συμμετοχή τους στο «μείγμα» σε σχέση με την πρώτη καταγραφή.

Λίγοι αλλά ενισχυμένοι καταγράφονται και οι Γάλλοι τουρίστες του Αυγούστου οι οποίοι κατέχουν ποσοστό 2,85% στο μείγμα των αλλοδαπών καταναλωτών της Αλεξανδρούπολης το 2016.

Σημειώνεται ότι δεν εμφανίστηκαν στην έρευνα πωλήσεις σε Πολωνούς τουρίστες, παρόλο που ως ένδειξη υπήρχε στο ερωτηματολόγιο και γνωρίζαμε ότι ομάδες τουριστών της συγκεκριμένης εθνικότητες διέμεναν καθ’ όλη της διάρκεια του καλοκαιριού σε μεγάλο ξενοδοχείο της Αλεξανδρούπολης.

Επισημαίνεται τέλος (προς αποφυγή παρερμηνειών) ότι η έρευνα εντοπίζει και καταγράφει μόνον εκείνους τους τουρίστες που προβαίνουν σε κατανάλωση προϊόντων και υπηρεσιών από καταστήματα της Αλεξανδρούπολης σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επιχειρηματιών-μελών του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης που συμμετέχουν σε αυτή.

Προβλήματα – προτεραιότητες των εμπορικών επιχειρήσεων εντός του 2017

Για ακόμη μία χρονιά ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες στην έρευνα να προσδιορίσουν κατά σειρά σημαντικότητας τα προβλήματα που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν κατά το 2017. Ως το σημαντικότερο ζήτημα μίας επιχείρησης για το τρέχον έτος επιλέγεται η φορολογία ενώ ως δεύτερο το θέμα του ΟΑΕΕ και των ασφαλιστικών εισφορών, για το οποίο μάλιστα υπάρχει μεγάλη ανησυχία, σύμφωνα με τα ποιοτικά στοιχεία που έχουν συλλεχθεί.

Ακολουθεί η ρευστότητα και η αδυναμία πρόσβασης στο τραπεζικό σύστημα ενώ ως τέταρτο ζήτημα καταγράφεται το παρεμπόριο και η παραοικονομία ανακάμπτοντας ως προτεραιότητα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.

Ακολουθούν η αναζήτηση επιδότησης μέσω επενδυτικών προγραμμάτων στην νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020 που ουσιαστικά ξεκινά το 2017, το ζήτημα των εμπορικών μισθώσεων σταθερά στην 6η θέση ενώ τελευταία προτεραιότητα-ζήτημα σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες είναι ο Τειρεσία και η μεταχρονολογημένες επιταγές.

Ταυτότητα έρευνας

 Η έρευνα διεξήχθη με στρωματοποιημένη δειγματοληψία σε δείγμα εκατόν εβδομήντα (170) ιδιοκτητών καταστημάτων με δειγματοληπτικό πλαίσιο το μητρώο του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης, καλύπτοντας όλο το γεωγραφικό εύρος της Αλεξανδρούπολης , μέσω τηλεφωνικής συνέντευξης, με την χρήση δομημένου ερωτηματολογίου, και χρόνο διεξαγωγής από 03 έως 13 Ιανουαρίου 2017.

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο