Προβληματική αρχή για τη γραμμή προς Λαύριο

Μετ’ εμποδίων και κυριολεκτικά την ύστατη στιγμή, με συμβιβασμούς και υποχωρήσεις, υλοποιήθηκε τελικά το πρώτο δρομολόγιο του ΣΑΟΣ 2 από τη Σαμοθράκη προς το Λαύριο με ενδιάμεσο σταθμό την Λήμνο. Ωστόσο το πρώτο βήμα μπορεί να έγινε αλλά τα προβλήματα δεν τελειώνουν εκεί.

Αρχικά η έγκριση εκτέλεσης του δρομολογίου έγινε στην κυριολεξία αργά το μεσημέρι της Τρίτης και ενώ το πλοίο ήταν καθηλωμένο στην Καμαριώτισσα. Το ΣΑΟΣ2  δεν μπορούσε να εκτελέσει το δρομολόγιο αφού παρουσιαζόταν να είχε αισθητά μικρότερο αριθμό προσωπικού από τα 36 άτομα που προβλεπόταν (με βάση το νόμο του 2001, ο οποίος καταργούσε τον κανονισμό του 1993 με τον οποίο υπήρχε η δυνατότητα ειδικών διευκολύνσεων), χωρίς καν τον αντίστοιχα προβλεπόμενο αριθμό κλινών, κριτήρια που περιλαμβανόταν στον διαγωνισμό , στον οποία η εταιρεία του κου Μανούση έλαβε κανονικά μέρος και πήρε την γραμμή.

Τελικά, μετά από έκτακτη σύσκεψη στο Υπουργείο Ναυτιλίας το πλοίο  αναχώρησε τελικά από το λιμάνι της Σαμοθράκης και συνέχισε το δρομολόγιό του για Λήμνο και Λαύριο. Η εταιρεία αιτήθηκε μείωση του αριθμού του προβλεπόμενου προσωπικού και ο αριθμός που έγινε αποδεκτός ήταν 26 άτομα (από τα 36).

Πάντως, σημειώνεται ότι από πλευράς Υπουργείου, διαμηνύθηκε προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία ότι για κάθε επόμενο δρομολόγιο προς Λαύριο θα πρέπει να παρέχεται έγκριση με συγκεκριμένο αριθμό προσωπικού. Αυτά τα γεγονότα προκάλεσαν όπως γίνεται αντιληπτό, σε όλες τις πλευρές, εκνευρισμό, ανησυχία και προβληματισμό για το μέλλον της πολυαναμενόμενης γραμμής για την οποία τόσο ο Δήμος όσο και οι βουλευτές της περιοχής μας έδωσαν αγώνα για να επαναπροκηρυχθεί, βλέποντας να μην τηρούνται καν τα προβλεπόμενα  από την (επιδοτούμενη) προκηρυγμένη γραμμή.

Χωρίς πλοίο το νησί κατά την εκτέλεση της γραμμή προς Λαύριο;

Αυτό που ανησυχεί περισσότερο, είναι το γεγονός ότι μέσα στο κατακαλόκαιρο, η γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη, όσο το ΣΑΟΣ 2 θα εκτελεί το δρομολόγιο από και προς Λήμνο-Λαύριο, θα μένει χωρίς πλοίο. Το Σαόνησος που θα το αντικαθιστούσε βρίσκεται στον Πειραιά, με αρκετές παρατηρήσεις να εκκρεμούν και χωρίς τις απαιτούμενες άδειες για να πάρει έγκριση και να ξεκινήσει το ταξίδι προς τα μέρη μας. Θυμίζουμε ότι εδώ και μήνες προβαλλόταν ως αυτό που θα αναπλήρωνε τα δρομολόγια του βασικού πλοίου αφού είναι το μοναδικό  που χωρά οχήματα, από τα άλλα που αναμένονται.

Από πλευράς Μανούση, έχει ειπωθεί ότι «είναι όλα έτοιμα στο Σαόνησος και αναμένεται η επιθεώρηση που ωστόσο δεν γίνεται». Ωστόσο από τις δικές μας πληροφορίες, μαθαίνουμε ότι πολλά είναι αυτά που πρέπει να γίνουν ώστε να συγκεντρωθούν όλα τα δικαιολογητικά για να του δοθεί έγκριση. Σύμφωνα με τις πηγές μας, οι αρχές επιθεώρησης του Υπουργείου Ναυτιλίας είναι έτοιμες ανά πάσα στιγμή να προβούν σε επιθεώρησή του, αν και εφόσον της αιτηθεί αλλά μέχρι τώρα κάτι τέτοιο δεν έγινε.

Τελικά με όλα αυτά, γεννάται το ερώτημα …Τι θα είναι προτιμότερο; Να μην προχωρήσουν μετά την προβληματική αρχή, αλλά κυρίως με την έλλειψη εναλλακτικής λύσης η γραμμή προς Λαύριο ή να μενει για 2-3 ημέρες χωρίς πλοίο που να μπορεί να μετακινήσει οχήματα, η γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη;

Η θέση της SAOS FERRIES

Η εταιρεία SAOS FERRIES εξέδωσε ανακοίνωση τι βράδυ της Τρίτης καταθέτοντας την δική της άποψη:

«Η SAOS FERRIES με γνώμονα την ενίσχυση της αναπτυξιακής προοπτικής της Σαμοθράκης,  ανέλαβε την κάλυψη της γραμμής Λαύριο-Λήμνος-Σαμοθράκη. Η συμμετοχή στη διαγωνιστική διαδικασία έγινε λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες που ίσχυαν μέχρι σήμερα για τον αριθμό του πληρώματος  του ΣΑΟΣ ΙΙ. Με έκπληξη ενημερωθήκαμε, αρχικά την Παρασκευή 9 Ιουνίου 2017 στις 19:00 και γραπτά τη Δευτέρα 12 Ιουνίου, ότι ο αριθμός του πληρώματος του ΣΑΟΣ ΙΙ θα έπρεπε από τα 18 μέλη που ίσχυε μέχρι σήμερα για τη γραμμή του Λαυρίου να αυξηθεί στα 36 μέλη, καθώς, όπως μας ενημέρωσαν, η υπουργική απόφαση η οποία καθόριζε τον αριθμό του πληρώματος του ΣΑΟΣ ΙΙ σε 18 μέλη είχε καταργηθεί και μάλιστα από το 2001! Ήταν προφανές ότι επρόκειτο περί λάθους δεδομένου ότι το ΣΑΟΣ ΙΙ ολοκλήρωσε την κατασκευή του το 2001 και αμέσως δρομολογήθηκε στη γραμμή του Λαυρίου, την οποία εκτελούσε επί πολλά έτη με πλήρωμα 18 μέλη. Πως ήτανε δυνατόν λοιπόν από το 2001 να έχει καταργηθεί η υπουργική απόφαση;

Αιτηθήκαμε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σήμερα το πρωί, υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου κυρίου Καλαματιανού, που τη στάση του θα θέλαμε να εξάρουμε στην κατεύθυνση της επίλυσης του προβλήματος. Με την παρουσίαση των πραγματικών συνθηκών και των αποδεικτικών στοιχείων, έγινε αποδεκτή η μη εφαρμογή της νέας απόφασης για αριθμό πληρώματος με 36 μέλη. Η εταιρεία μας με τη σειρά της αποδέχθηκε την υλοποίηση του δρομολογίου με 26 μέλη.

Η ανταπόκριση μας στην αύξηση των μελών του πληρώματος αποτελεί ισχυρή ένδειξη ευθύνης απέναντι στους κατοίκους του νησιού και τους επισκέπτες της ακριτικής μας περιοχής, διατρανώνει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την ισχυρή μας θέληση να ενισχύσουμε την αναπτυξιακή προοπτική της Σαμοθράκης.

Όσα έγιναν μας έκαναν ακόμη δυνατότερους για να μπορούμε να ξεπερνάμε κάθε είδους εμπόδια. Εξάλλου θα αξιολογήσουμε με προσοχή όλες τις παραμέτρους που αναδείχθηκαν τις τελευταίες ημέρες πριν λάβουμε οποιαδήποτε απόφαση που θα αφορά την επανάληψη του αντίστοιχου δρομολογίου την επόμενη χρονιά».

 

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο