Ανακοινώθηκαν χθες το πρωί οι βάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας και τα χαμόγελα των υποψηφίων του Έβρου ήταν πολλά καθώς τα ποσοστά επιτυχίας και φέτος κυμάνθηκαν σε υψηλά επίπεδα. Πολλές ήταν οι οικογένειες που γιόρτασαν την παρουσία του παιδιού τους σε κάποιο ΑΕΙ ΤΕΙ ανά τη χώρα.
Επτά στους 10 εκ των φετινών υποψηφίων παίρνουν το εισιτήριο για τη φοιτητική ζωή, κατακτώντας μια από 70.726 θέσεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Όμως, όπως παρατηρείται, μόλις το 10% εξ αυτών θα καταφέρει να μπει στη σχολή ή το τμήμα της πρώτης του επιλογής. Συνολικά εισήχθησαν σε ΑΕΙ, ΤΕΙ, στρατιωτικές, αστυνομικές σχολές, ακαδημίες της πυροσβεστικής, του εμπορικού ναυτικού και τις εκκλησιαστικές ακαδημίες 74.511 υποψήφιοι, ενώ το 2016 εισήχθησαν 72.973.
O συνολικός αριθμός των υποψηφίων για επιλογή φέτος ανήλθε σε 106.464, εκ των οποίων 93.742 με τις διαδικασίες των Γενικών Λυκείων και 12.722 με τις διαδικασίες των Επαγγελματικών Λυκείων, ενώ πέρυσι ο αντίστοιχος συνολικός αριθμός υποψηφίων ήταν 105.548.
Συνολικά εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στα ΤΕΙ, στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής και του Εμπορικού Ναυτικού 74.511 υποψήφιοι, ενώ το 2016 εισήχθησαν 72.973.
Οι βάσεις κινήθηκαν περίπου στα ίδια με τα περσινά επίπεδα, αλλά θεαματική ήταν η πτώση στις σχολές του 5ου Επιστημονικού Πεδίου εξαιτίας των χαμηλών επιδόσεων των υποψηφίων στα Μαθηματικά και τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.
Τα παιδαγωγικά τμήματα ανέβηκαν από 500 έως και 1.300 μόρια, μια άνοδος που, όπως επισημαίνεται, δεν οφείλεται στις καλύτερες επιδόσεις των υποψηφίων αλλά στον υπερδιπλασιασμό της ζήτησης.
Η πορεία των φετινών βάσεων
Οι αριστούχοι φέτος ήταν λιγότεροι σε σχέση με πέρυσι, ενώ ήταν περισσότεροι όσοι έγραψαν κάτω από τα 10.000 μόρια. Χαρακτηριστικά, μεταξύ των υποψηφίων που επέλεξαν να εξεταστούν μόνο στα τέσσερα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού της οποίας τα μαθήματα παρακολουθούσαν, τρεις στους δέκα σε Ανθρωπιστικές και Θετικές Σπουδές βρέθηκαν κάτω από τη βάση.
Οι βάσεις εισαγωγής σε δημοφιλείς σχολές και τμήματα
Οικονομικά – Πληροφορική
Οι αριστούχοι υποψήφιοι για τις σχολές του 5ου επιστημονικού πεδίου (Πληροφορική, Οικονομικά, Διοίκηση) ανήλθαν μόλις στο 0,6% φέτος. Υποχώρησαν έτσι ως και 1.350 μόρια οι βάσεις στα δημοφιλή τμήματα και σχολές, όπως το Οικονομικών Επιστημών του ΕΚΠΑ, αλλά και του ΟΠΑ.
Ξένες Φιλολογίες και ΜΜΕ
Η κατά 3.000 υποψήφιους αύξηση όσων φέτος εξετάστηκαν στο ειδικό μάθημα των Αγγλικών οδήγησε σε μικρή άνοδο των βάσεων στην Αγγλική Φιλολογία. Ανοδικά κινήθηκαν και οι βάσεις στις σχολές των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.
Νομικές σχολές
Μόλις το 4% των υποψηφίων των Ανθρωπιστικών Σπουδών έγραψε άριστα φέτος, όπως και το 2016, όμως πέρυσι ο αριθμός όσων στόχευαν στο 1ο επιστημονικό πεδίο ήταν κατά 2.000 μικρότερος. Παρ’ όλα αυτά, ενισχύθηκαν οριακά, με εξαίρεση τη Νομική Αθήνας που έχασε 30 μόρια.
Πολυτεχνικές Σχολές
Σημαντική πτώση από 200 ως και 600 μόρια καταγράφηκε σε δημοφιλή τμήματα. Έκπληξη ήταν οι Αρχιτεκτονικές, που υποχώρησαν ως και 600 μόρια αν και φέτος στο Ελεύθερο Σχέδιο διπλασιάστηκαν οι αριστούχοι.
Σταθερές οι Ιατρικές
Μικρή άνοδος ως και 80 μόρια καταγράφηκε στις Ιατρικές σχολές της χώρες. Το ίδιο ίσχυσε και βάσεις στις σχολές Οδοντιατρικής, Φαρμακευτικής, Κτηνιατρικής και Βιολογίας και όχι μόνο στα κεντρικά ιδρύματα. Μικρή μείωση υπήρξε σε δημοφιλή τμήματα του πεδίου Επιστημών Υγείας των ΤΕΙ.
Πάνω τα Παιδαγωγικά
Η αύξηση του αριθμού των υποψηφίων και από τις τρεις Ομάδες Προσανατολισμού που επέλεξαν είτε Ιστορία Γενικής Παιδείας (από Θετικές Σπουδές και Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής) είτε Μαθηματικά Γενικής Παιδείας προκειμένου να διεκδικήσουν μία θέση στις Παιδαγωγικές Σχολές του 4ου επιστημονικού πεδίου ήταν θεαματική – της τάξεως του 77,43%. Σε συνδυασμό με την ευκολία των θεμάτων, οδήγησε σε εκρηκτική άνοδο των βάσεων, ώς και 1.000 μόρια. Τα Παιδαγωγικά βρέθηκαν πέρυσι κάτω από τα 14.500 μόρια, ενώ εννέα τμήματα βρέθηκαν κάτω από τη βάση.
Το μήνυμα του Υπουργού Παιδείας
«Καλή επιτυχία στα παιδιά μας και να θυμούνται όσα έμαθαν στο σχολείο», ευχήθηκε ο υπουργός Παιδείας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης του Κυβερνητικού Συμβουλίου Κοινωνικής Πολιτικής.
Στο ερώτημα για τις αλλαγές στις πανελλαδικές εξετάσεις, ο κ. Γαβρογλου είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι «πρέπει να αλλάξει το σημερινό σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων όχι όμως και να καταργηθούν οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».
Υπογράμμισε ακόμη πως «αυτή τη στιγμή με το υπάρχον σύστημα μόλις το 20% των μαθητών καταφέρνουν να περνούν στις 5 πρώτες σχολές της προτίμησης του, ενώ το 18% περνά με βαθμολογία κάτω από τη βάση».
Όπως δήλωσε ο υπουργός Παιδείας στο Πρακτορείο, «πρέπει να υπάρξει ένα εξεταστικό σύστημα, αξιόπιστο και παιδαγωγικού χαρακτήρα».