Ξεκίνησαν και πάλι τα έργα επέκτασης του ποδηλατόδρομου στην παραλιακή οδό της Αλεξανδρούπολης, με την εφαρμογή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που προκάλεσαν έναν μικρό ‘πονοκέφαλο’ στους οδηγούς.
Στο έργο της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΣΒΑΑ) προβλέπεται παράλληλα και η επέκταση της πλατείας του Φάρου, με καθαίρεση της διαχωριστικής νησίδας, από την οδό Μεσολογγίου ως τον πεζόδρομο της Κύπρου, με αποτέλεσμα το πλάτος του δρόμου να φτάσει τα 8 μέτρα, 4 για κάθε ρεύμα κυκλοφορίας.
Πιο αναλυτικά, για όσα οχήματα κινούνται επί της Βασιλέως Αλεξάνδρου, με κατεύθυνση το λιμάνι, θα στρίβουν δεξιά, μετά τα ΕΛΤΑ, στην οδό Ψαρών. Αυτή η ρύθμιση θα ισχύσει για όσο διάστημα διαρκέσουν τα έργα καθαίρεσης της νησίδας και επέκτασης του ποδηλατόδρομου και της πλατείας του Φάρου. Υπολογίζεται πως αν βοηθήσει ο καιρός, σε 1 με 1,5 μήνα θα υπάρχει αποπεράτωση.
Όπως δήλωσε στον Δέλτα FM ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Αλεξανδρούπολης Κυριάκος Αραμπατζής, τα έργα ξεκίνησαν πρώτα από την καθαίρεση της νησίδας, προκειμένου να μπορεί να δοθεί στην κυκλοφορία και το δεύτερο ρεύμα όσο γίνεται πιο σύντομα για να μειωθεί η ταλαιπωρία των οδηγών, ζητώντας παράλληλα την κατανόησή τους.
Επεσήμανε ακόμη πως η συνέχιση της εργολαβίας καθυστέρησε, καθώς προηγήθηκε μία συνολική προσπάθεια μελέτης όλων των δεδομένων και παραμέτρων, προκειμένου να βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση.
«Το αργήσαμε γιατί θέλαμε να ψάξουμε κάθε παράμετρο αλλαγής και κάθε δυνατότητα προσαρμογής, αν και ως γνωστόν, στο πλαίσιο του ΣΒΑΑ δεν υπάρχουν περιθώρια αλλαγών. Αυτή η λύση που θα εφαρμόσουμε είναι η καλύτερη που μπορούσαμε να βρούμε, ώστε να διατηρηθεί η αμφίδρομη κυκλοφορία στην παραλιακή… Τα 8 μέτρα του νέου δρόμου είναι υπεραρκετά για την εύρυθμη κυκλοφορία των οχημάτων. Δεν θα υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση σε κανένα σημείο της παραλιακής λεωφόρου».
Αντίδραση σε ανακοινώσεις που κάνουν λόγο για μονοδρόμηση
Ο κ. Αραμπατζής επανέλαβε ακόμη πως δεν υπάρχει κανένα ενδεχόμενο οριστικής μονοδρόμησης τμήματος της παραλιακής οδού, όπως αναφέρει ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Παύλος Μιχαηλίδης σε ανακοίνωσή του.
«Δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο κάνει αυτές τις δηλώσεις ο κ. Μιχαηλίδης, ή μάλλον μπορώ να καταλάβω, αλλά πλέον δεν ξέρω αν τον παίρνει κάποιος στα σοβαρά. Όλα αυτά τα έχουμε συζητήσει επανειλημμένως, είχαμε ξεκαθαρίσει από τον Οκτώβριο ακόμη ότι δεν θα υπάρξει καμία μονοδρόμηση στην παραλιακή λεωφόρο, σε κανένα σημείο της. Θα παραμείνει διπλής κυκλοφορίας ο δρόμος. Αυτός ο συγκεκριμένος κύριος προσπαθεί να δημιουργήσει κλίμα συνέχεια και ψεύδεται για κάποιους λόγος που όλοι γνωρίζουμε. Δεν μπορώ να εκφραστώ για τον κ. Μιχαηλίδη, θα τον κρίνει η ιστορία. Απλά να επαναλάβω ότι δεν θα μονοδρομηθεί σε καμία περιοχή η παραλιακή λεωφόρος, κι αυτό είναι απολύτως ξεκάθαρο».
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο, η δημοτική αρχή μελετά λύσεις για τη δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης, καθώς είναι γεγονός πως χάνονται πολλές θέσεις από την παραλία λόγω των συγκεκριμένων παρεμβάσεων. Η μελέτη είναι σε εξέλιξη και η τελική πρόταση θα ανακοινωθεί εν καιρώ, ενώ, όπως είπε, υπάρχει πρόβλεψη και για την στάθμευση μπροστά από το δικαστικό μέγαρο.
Ανακοίνωση Μιχαηλίδη
Η απόφαση της νέας δημοτικής αρχής να μην προχωρήσει σε μια γενναία πολιτική απόφαση προς όφελος της Αλεξανδρούπολης, η οποία θα οδηγούσε στην αναγκαία τροποποίηση ενός εκ των έργων της Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (Β.Α.Α.) και συγκεκριμένα σε αυτό της «επέκτασης του ποδηλατόδρομου-διαμόρφωση του υπαίθριου χώρου στάθμευσης παραπλεύρως του γηπέδου Φώτης Κοσμάς», έχει πλέον ως αναγκαστική δυσμενή συνέπεια την μονοδρόμηση σημαντικού τμήματος της Βασιλέως Αλεξάνδρου.
Αν και είχα προειδοποιήσει από καιρό, ακόμη και προ διμήνου, αν και κατέθεσα συγκεκριμένη πρόταση μέσα στο δημοτικό συμβούλιο, δυστυχώς ο δήμαρχος της Αλεξανδρούπολης επέλεξε ακριβώς τα αντίθετα.
Με σημερινές του ραδιοφωνικές δηλώσεις, ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων, παραδέχτηκε πως θα κλείσει οριστικά πλέον το νότιο ρεύμα κυκλοφορίας των οχημάτων στην παραλιακή οδό Βασιλέως Αλεξάνδρου και από αύριο θα γίνεται εκτροπή όλων των οχημάτων μέσω της στενής και κάθετης οδού Ψαρρών (η οδός παραπλεύρως του Νομαρχείου).
Αυτό σημαίνει πως τα οχήματα κάθε μεγέθους που θα έρχονται από τα δυτικά θα αναγκάζονται να καταλήγουν στην ήδη επιβαρυμένη κυκλοφοριακά οδό Λεωφόρο Δημοκρατίας, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.
Ήδη σήμερα και ενώ η εργολαβία βρίσκεται σε εξέλιξη, οι πολίτες έχουν βιώσει τα πρώτα δυσάρεστα αποτελέσματα σε ότι αφορά την δυσκολία στην κυκλοφορία των οχημάτων αλλά και την κατάργηση εκατοντάδων θέσεων στάθμευσης, χωρίς μάλιστα να έχουν εξασφαλισθεί οι αναγκαίες εναλλακτικές λύσεις. Σε λίγες όμως ημέρες που το έργο θα φτάσει στην περιοχή του Φάρου, η χάραξη του ποδηλατόδρομου σε επαφή με την διαχωριστική νησίδα και σε συνδυασμό με την επέκταση του πλάτους των πεζοδρομίων και στις δύο πλευρές της παραλιακής οδού, θα έχουν ως αποτέλεσμα την οριστική κατάργηση του ενός (νότιου) ρεύματος κυκλοφορίας.
Αυτό θα έχει ως τραγική συνέπεια την σταδιακή μονοδρόμηση της Βασιλέως Αλεξάνδρου από το ύψος της οδού Κύπρου μέχρι και την ΑΡΓΩ και μάλιστα με κατεύθυνση από τα ανατολικά προς τα δυτικά, απομονώνοντας ακόμη περισσότερο την πρόσβαση προς τον λιμάνι.
Δυστυχώς το πολεοδομικό συγκρότημα υπό τις παρούσες συνθήκες με τις οποίες δεν έχουν αποκεντρωθεί βασικές υπηρεσίες της πόλης (Δικαστήρια, ΚΤΕΛ, Αστυνομική διεύθυνση, κλπ) δεν επιτρέπει προς το παρόν τέτοιου είδους πειραματισμούς, κάτι που φάνηκε και από την απόφαση για την πεζοδρόμηση της οδού Κύπρου.
Η προηγούμενη δημοτική αρχή, υπό την δική μου πολιτική πίεση και κατά την διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, ορθώς είχε αποφασίσει έστω και την τελευταία στιγμή, την ακύρωση της αρχικής της απόφασης για μονοδρόμηση της παραλιακής οδού. Αυτό όμως για να μπορέσει να υλοποιηθεί και στην πράξη, έχει ως βασική προϋπόθεση, την αναγκαία τροποποίηση στα παραδοτέα έργα του Β.Α.Α., άρα και στον επανασχεδιασμό τόσο του ποδηλατόδρομου, όσο και της επέκτασης των πεζοδρομίων στην περιοχή της πλατείας του Φάρου.
Δυστυχώς όμως η σημερινή δημοτική αρχή, χωρίς το θέμα να το γνωρίζει και χωρίς να έχει τοποθετηθεί για αυτό σε όλη την διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, αμήχανη σήμερα παρακολουθεί τις εξελίξεις και το χειρότερο όλων χρησιμοποιεί δικαιολογίες που δικαιώνουν όσους την κατηγορoύν για έλλειψη οράματος και για μειωμένο πολιτικό ανάστημα.
K.Η.-Γ.Π.