Αδειάζουν ταχύτατα τα ράφια και οι αποθήκες σε φαρμακεία και εμπορικά καταστήματα
Μεγάλη πανελλαδική έρευνα δείχνει αύξηση 1438% στις πωλήσεις αντιβακτηριακών προϊόντων και 473% στις πωλήσεις ζυμαρικών
Το πλέον περιζήτητο είδος είναι τα αντιβακτηριακά προϊόντα, τόσο στα φαρμακεία, όσο και σε σούπερ μάρκετ και άλλα εμπορικά καταστήματα, λόγω του κορωνοϊού. Εξάλλου, πέρα από την προσωπική, ατομική ζήτηση, υπάρχει ζήτηση μεγάλων ποσοτήτων από εταιρείες και χώρους δουλειάς, προκειμένου να διασφαλιστεί η προστασία των εργαζομένων.
Τα φαρμακεία προμηθεύονται διαρκώς αντισηπτικά κάθε είδους (υγρό για τα χέρια, σπρέι, μαντηλάκια), ωστόσο πολύ γρήγορα “κάνουν φτερά” από τα ράφια. Αρκετά σούπερ μάρκετ και εμπορικά καταστήματα, πέρα από άδεια ράφια, αντιμετωπίζουν και άδειες αποθήκες, έστω για κάποιες ώρες, μέχρι την άφιξη της επόμενης παραγγελίας.
Αυτή η κατάσταση επικρατεί σε όλη τη χώρα τις τελευταίες 2 – 3 εβδομάδες, γεγονός που αποδεικνύεται και μέσα από έρευνα της IRI, εταιρείας Έρευνας Αγοράς στα Ταχυκίνητα Καταναλωτικά Αγαθά και το Λιανεμπόριο. Η εταιρεία ανάλυσε τα πρώτα δεδομένα πωλήσεων στα Σούπερ/Ύπερ Μάρκετ που επηρεάστηκαν από την εμφάνιση του κορονοϊού στη χώρα (το πρώτο κρούσμα στη χώρα σημειώθηκε στις 26/2 στη Θεσ/νικη).
Την εβδομάδα 24/2 με 1/3 (εβδομάδα πριν από την Κ. Δευτέρα) σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων σε αξία στα προϊόντα σταθερού barcode (Ταχυκίνητα και είδη bazaar) κατά 35,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, δηλαδή την εβδομάδα πριν από την Κ. Δευτέρα (4/3/2019- 10/3/2019).
Ωστόσο, η αύξηση πωλήσεων στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά της εβδομάδας 24/02/20 – 01/03/20 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή ημερολογιακή εβδομάδα (25/02/19 – 03/03/19) είναι 41,8%.
Η αύξηση σε 54 βασικές κατηγορίες ήταν πάνω από 200% ενώ αυτές που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση ήταν, ως αναμενόμενο, τα αντιβακτηριακά μαντηλάκια (1438%) και τζέλ (695%), κρεμοσάπουνα (673%), όσπρια (473%), μακαρόνια (452%), ρύζι (446%), έτοιμα γεύματα (423%), καθαριστικά κουζίνας & μπάνιου (419%), άλευρα (405%), χλωρίνες(308%) κλπ.
Η IRI, αντιλαμβανόμενη τη σημαντικότητα της κατάστασης που βιώνουμε και της επιρροής της στο ελληνικό λιανεμπόριο, παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις και ενημερώνει τους συνεργάτες της με εβδομαδιαίες αναφορές.
Παράλληλα, σε αυτό το πλαίσιο θα διεξάγει μεγάλη καταναλωτική έρευνα – τα αποτελέσματα της οποίας θα είναι διαθέσιμα στο τέλος του μήνα – που στόχο έχει να καταγράψει τις αντιδράσεις των καταναλωτών σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες.