Τα σχολεία ανοίγουν μετά το Πάσχα, εκτός αν οι ειδικοί πουν «όχι»

Τα σχολεία θα ανοίξουν αμέσως μετά τις διακοπές του Πάσχα, εκτός αν οι ειδικοί διαπιστώσουν ότι πρέπει να παραμείνουν κλειστά λόγω της κατάστασης με τον κορωνοϊό, τόνισε η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη.

Ερωτηθείσα για την ημερομηνία των πανελληνίων εξετάσεων, απάντησε ότι αν όλα πάνε κατ’ ευχήν οι πανελλήνιες εξετάσεις θα γίνουν μέσα στον Ιούνιο με Ιούλιο, καθώς οι μαθητές είναι συνηθισμένοι να δίνουν εξετάσεις στις αρχές του καλοκαιριού. Μάλιστα, όπως σημείωσε στην τηλεόραση του Open, από τη Δευτέρα 30 Μαρτίου έως και τις 9 Απριλίου μπορούν να γίνονται οι αιτήσεις για τις πανελλήνιες εξετάσεις.

Όσο για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση,  η υφυπουργός Παιδείας ανέφερε: «Πάνω από 130.000 εκπαιδευτικοί και πάνω από 750.000 μαθητές έχουν μπει στην πλατφόρμα». Αυτό δείχνει, όπως τόνισε η κυρία Ζαχαράκη τη μεγάλη ζήτηση αλλά και τον όγκο που υπάρχει στην πλατφόρμα.

Γιαννάτου: Πολλά προβλήματα με την e-εκπαίδευση

Για την τηλεκπαίδευση που έχει ξεκινήσει εδώ και λίγες ημέρες για τους μαθητές σε όλες τις σχολικές βαθμίδες στην χώρα, μίλησε στο ΡΑΔΙΟ ΕΒΡΟΣ η πρόεδρος της Β ΕΛΜΕ Έβρου Κική Γιαννάτου Η κ. Γιαννάτου εξήγησε τα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο θέμα της τηλεκπαίδευσης, κάτι πρωτόγνωρο καθώς πριν προκύψει το θέμα με το κλείσιμο των σχολείων λόγω του κορωνοϊού δεν υπήρξε κάποια προετοιμασία για το θέμα ούτε κάποια επιμόρφωση ή ενημέρωση σχετική.

Πλέον οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν με την βοήθεια της τεχνολογίας να διατηρήσουν μια επαφή των μαθητών με την σχολική διαδικασία για όλο αυτό το διάστημα που τα σχολεία είναι κλειστά ωστόσο αυτός η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσει το μάθημα σε μία τάξη με φυσική παρουσία διευκρίνισε η κ. Γιαννάτου.

Η διαδικασία μπορεί να γίνει με δύο τρόπους: με σύγχρονη τηλεκπαίδευση όπου online οι καθηγητές προσπαθούν να έχουν επικοινωνία με τους μαθητές της τάξης τους ή με τον ασύγχρονο τρόπο όπου οι καθηγητές ανεβάζουν εκπαιδευτικό υλικό στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο. Μεταξύ των προβλημάτων είναι η έλλειψη πρόβλεψης για τον σχετικό απαραίτητο εξοπλισμό και για καθηγητές και για μαθητές ενώ παρουσιάζονται θέματα εγγραφής και σύνδεσης στην πλατφόρμα.

 

Διαμαρτυρία του ΣΥΡΙΖΑ Έβρου για την τηλεκπαίδευση

Η Θεματική Ομάδα Παιδείας της Νομαρχιακής Επιτροπής Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ, σε παρέμβασή της, αναφέρει τα παρακάτω:

Τις τελευταίες 20 μέρες τα σχολεία είναι κλειστά και το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να εφαρμόσει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας.

Η εφαρμογή, όμως, της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης συναντά τεράστιες δυσκολίες και αναδεικνύει τα χρόνια προβλήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Οι υποδομές του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου αποδεικνύονται ανεπαρκέστατες και δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην αυξημένη επισκεψιμότητα.

Αναδεικνύεται, επίσης  η έλλειψη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, οι περισσότεροι από τους οποίους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πλατφόρμες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ούτε έχουν μάθει να οργανώνουν ένα ηλεκτρονικό μάθημα.

Τέλος, πολλοί μαθητές δεν έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο, αφού δεν διαθέτουν υπολογιστή και internet.

Το πρόβλημα αυτό είναι πιο έντονο στο νομό Έβρου, που έχει πολλούς μαθητές που ανήκουν στη μουσουλμανική μειονότητα.

   Με όλα τα παραπάνω προβλήματα η προσπάθεια εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κάτω από τις δεδομένες πιεστικές συνθήκες μοιάζει με ένα πυροτέχνημα.

Η τηλεκπαίδευση είναι κάτι δυναμικό, έχει πολλά θετικά, όμως, για να λειτουργήσει σωστά, χρειάζεται  υλικοτεχνική υποδομή, επιμόρφωση μαθητών και εκπαιδευτικών (που είναι καθήκον της πολιτείας) και δωρεάν internet για όλους τους εμπλεκόμενους.

Ως προς το τελευταίο και σε επίπεδο Δήμων θα μπορούσαν να δημιουργηθούν ευρυζωνικά δίκτυα, ώστε όλοι να έχουν δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο και να μη χρειάζεται να καταφύγουν στις τηλεπικοινωνιακές επιχειρήσεις.

   Τέλος, παρά τα τεράστια προβλήματα, οι εκπαιδευτικοί για άλλη μια φορά είναι δυναμικά παρόντες στην προσπάθεια αυτή και κάνουν ό,τι μπορούν, για να βοηθήσουν τους μαθητές τους.

Ας είναι ξεκάθαρο, όμως, ότι η τηλεκπαίδευση σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση. Μπορεί μόνο να τη συμπληρώνει και να τη στηρίζει. Τίποτα δεν είναι πιο πολύτιμο για την εκπαιδευτική διαδικασία από την άμεση επαφή του εκπαιδευτικού με τον μαθητή.

Προς το παρόν, όμως, μένουμε σπίτι για την προστασία της δημόσιας υγείας και  στηρίζουμε τους μαθητές μας από μακριά.

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο