«Πρώτο κουδούνι» στον Έβρο με προβλήματα και αγωνίες

Η απουσία μέτρων για την πανδημία, το υψηλό κόστος για τη θέρμανση και τα πολυπληθή τμήματα προβληματίζουν τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων. Μείζον θέμα και οι ελλείψεις σε μόνιμο προσωπικό

της Κικής Ηπειρώτου

Με προβληματισμό και αγωνία ξεκίνησε σήμερα η νέα σχολική χρονιά και στον Έβρο, χωρίς κανένα υποχρεωτικό μέτρο για τον έλεγχο και τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού, αλλά και χωρίς κάποια ειδική πρόβλεψη για την κάλυψη του λειτουργικού κόστους των σχολικών μονάδων, κυρίως σε ό,τι αφορά τη θέρμανση, που λόγω της ενεργειακής κρίσης αναμένεται να εκτοξευτεί.

Μιλώντας στη «ΓΝΩΜΗ» η Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αλεξανδρούπολης «Γεώργιος Βιζυηνός» Ζωή Κάλτσου, σημειώνει πως σε ό,τι αφορά την πανδημία, υπάρχει μία μεγαλύτερη ανασφάλεια φέτος σε σχέση με τις δύο προηγούμενες χρονιές, καθώς πλέον δεν υπάρχουν ούτε μέτρα ούτε πρωτόκολλα για ζητήματα όπως είναι η διαχείριση κάποιου  κρούσματος.  «Σίγουρα όλο αυτό μας δημιουργία μία πίεση και μία ανασφάλεια, σχετικά με το τι θα βρούμε μπροστά μας και πώς θα το αντιμετωπίσουμε. Θα θέλαμε να είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι, να υπάρχουν οδηγίες και να μην χρειαστεί να λειτουργήσουμε βάσει του ‘βλέποντας και κάνοντας’ και σε αυτό το ζήτημα», σημειώνει η Πρόεδρος των εκπαιδευτικών.

Επιπλέον, επικρατεί προβληματισμός και για το νέο διευρυμένο ωράριο που προβλέπεται για 5 νηπιαγωγεία και για σχεδόν όλα τα δημοτικά σχολεία της Αλεξανδρούπολης. Όπως αναφέρει η κα Κάλτσου, σε όποια σχολεία λειτουργήσουν τα ολοήμερα τμήματα, ως τις 5.30 το απόγευμα, θα πρέπει να υπάρχει εγκαίρως πρόβλεψη για το έξτρα κόστος που θα προκύψει με τη θέρμανση, ενώ υπάρχουν ζητήματα και με τους επιπλέον χώρους που θα χρειαστούν, πχ για ανάπαυση και φαγητό, οι οποίοι δεδομένων των ασφυκτικών συνθηκών που επικρατούν στα περισσότερα σχολεία, απλώς δεν υπάρχουν.
Σε ό,τι αφορά τη σχολική στέγη, ακόμη μία χρονιά ξεκινά με σοβαρές ελλείψεις, κυρίως σε ό,τι αφορά στα νηπιαγωγεία. «Η κατάσταση με τα νηπιαγωγεία είναι τραγική. Χρειαζόμαστε νέους, αξιόλογους χώρους, αλλά δεν βλέπουμε να υπάρχει τέτοια προοπτική, εξάλλου, είδαμε τι έγινε και πρόσφατα με το 12ο νηπιαγωγείο… Πρόβλημα υπάρχει φυσικά και με τα δημοτικά, αφού για ακόμη μία σχολική χρονιά που δεν έγινε τίποτα για να λειτουργήσει επιτέλους το 13ο δημοτικό».

Το μόνο ίσως θετικό για τη φετινή χρονιά είναι ο μεγάλος αριθμός προσλήψεων αναπληρωτών, από την πρώτη φάση, με τη δεύτερη να ολοκληρώνεται στα τέλη Σεπτέμβρη. «Το Υπουργείο φαίνεται πως έχει κάνει μ ία στροφή και προχώρησε για δεύτερη χρονιά σε διορισμούς εκπαιδευτικών, θα δούμε πού θα οδηγηθεί αυτό… Επιπλέον, πρέπει να αναφέρουμε πως εξακολουθούμε να ζητούμε μείωση στον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα καθώς και σταδιακή μείωση των αναπληρωτών, με παράλληλη αύξηση των μόνιμων διορισμών».

Προβλήματα και σε γυμνάσια και λύκεια

Σε ό,τι αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση,  η κα Σοφία Χατζηβλασίου, εκπρόσωπος της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Έβρου και Αντιπρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Έβρου υπογραμμίζει πως προκαλεί μεγάλη ανησυχία ο αντίκτυπος της ενεργειακής κρίσης στην ομαλή λειτουργία των σχολείων. Όπως σημειώνει, δεν γνωρίζει κανείς αν θα υπάρξουν στη διάθεση των δήμων και κατ’ επέκταση των σχολείων τα απαραίτητα κονδύλια, ώστε να αποφευχθούν προβλήματα ιδιαίτερα με τη θέρμανση.  Επιπλέον, υπογραμμίζει πως υπάρχει τεράστιο θέμα με τα υπεράριθμα τμήματα, στα οποία στοιβάζονται ως και 27-28 μαθητές, κάτι που τόσο από εκπαιδευτική, όσο και από υγειονομική άποψη, είναι απαράδεκτο. Παρά τις εκκλήσεις των εκπαιδευτικών, όμως, το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει δώσει λύση στο πρόβλημα αυτό. Ακόμη, προκαλεί προβληματισμό ο νέος θεσμός του «μέντορα» και του «συντονιστή», την στιγμή που έχουν καλυφθεί πλήρως οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς. Όπως αναφέρει σχετικά σε παρέμβασή της η ΣΥΝΕΚ (Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις των καθηγητών Β’βάθμιας), «Αρμοδιότητες όπως του μέντορα, των ενδοσχολικών συντονιστών και υπεύθυνων ομίλων παραβιάζουν το εργασιακό μας ωράριο, αυξάνουν τον ήδη επιβαρυμένο φόρτο εργασίας των εκπαιδευτικών, οδηγούν στην περαιτέρω επαγγελματική εξουθένωση και δημιουργούν αυταρχικό κλίμα που με το φόβητρο της αξιολόγησης αποβαίνει σε βάρος του παιδαγωγικού ρόλου των εκπαιδευτικών και της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Η εξωδιδακτική εργασία δεν αμοίβεται, δεν φέρει μείωση ωραρίου ή άλλη απαλλαγή από γραφειοκρατικά καθήκοντα, αλλά μοριοδοτείται προκειμένου ναεκβιάζονται όσοι θέλουν να καταλάβουν στο μέλλον διευθυντικές θέσεις. Οι εκπαιδευτικοί, που με αυταπάρνηση στήριξαν το δημόσιο σχολείο όλα αυτά τα χρόνια,  καλούνται σε ένα εξουθενωτικό παιχνίδι ανταγωνισμού και εξάρτησης για εξασφάλιση των αναγκαίων μορίων»

Τέλος, η κα Χατζηβλασίου αναφέρθηκε και στις διαρκείς και απάνθρωπες μετακινήσεις των αναπληρωτών σε 4 και 5 διαφορετικά σχολεία, την στιγμή που  η  μόνη λύση είναι οι μόνιμοι διορισμοί. Σχετικά με αυτό, η ΣΥΝΕΚ, επισημαίνει:  «Η θετική εξέλιξη των  8.487  διορισμών, αιχμή των μακροχρόνιων αγώνων μας, αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό των εκπαιδευτικών αναγκών. Μετά τις πιέσεις για δημιουργία τμημάτων 27 μαθητών/τριών, περιορισμούς ολιγομελών σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και τη διεύρυνση του διδακτικού μας ωραρίου από το 2013, τα κενά που δηλώθηκαν από το υπουργείο είναι σχεδόν 35.000! Ακόμα και μετά τις προσλήψεις των αναπληρωτών, τα σχολεία θα ξεκινήσουν με πάνω από 3.000 κενά! Και βέβαια, ας μην ξεχνάμε, ότι η κυβέρνηση εφάρμοσε για πρώτη φορά το 2020-2021 το θεσμό των τριμηνητών, με πρόφαση τον κορωνοϊό, δημιουργώντας όμως άλλη μια κατηγορία ελαστικής σχέσης εργασίας για να καλύψει στην ουσία πραγματικές ανάγκες».

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο