room-to-grow-bnner

Όλο το σχέδιο για τα σχολεία, πώς θα είναι οι τάξεις, τι θα γίνει με τις πανελλαδικές

Το πλάνο της κυβέρνησης για το άνοιγμα των σχολείων ανέλυσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, η οποία ανακοίνωσε την ημερομηνία διεξαγωγής των Πανελληνίων, την παράταση του σχολικού έτους, αλλά και αναφέρθηκε στα αυστηρά μέτρα που θα λαμβάνονται στις σχολικές αίθουσες, που δεν θα θυμίζουν σε τίποτα όσα γνωρίζαμε.

υγκεκριμένα, την αρχή θα κάνουν οι μαθητές της Γ Λυκείου στις 11 Μαΐου και στις 18 οι μαθητές της Α και Β Λυκείου και οι μαθητές των Γυμνασίων. Τα παιδιά τα οποία για ειδικούς λόγους δεν θα πρέπει να πάνε στο σχολείο θα υποστηρίζονται από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Με πρώτους τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, επανέρχονται οι ρυθμοί στη σχολική ζωή, αρχής γενομένης από τις 11 Μαΐου με το σύνολο των παιδιών της δευτεροβάθμιας να επιστρέφουν στα θρανία στις 18 Μαΐου έως και τις 12 Ιουνίου, καθώς προβλέπεται επέκταση του διδακτικού έτους. Μία ακόμη ημερομηνία-σταθμός είναι η 15η Ιουνίου, ημερομηνία έναρξης των Πανελλαδικών εξετάσεων για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων και αντιστοίχως η 16η Ιούνη για τα Επαγγελματικά Λύκεια, ενώ η νέα χρονιά αναμένεται να ξεκινήσει την 1η Σεπτέμβρη για τις δύο πρώτες βαθμίδες εκπαίδευσης. Η επέκταση του διδακτικού έτους θα ισχύσει και στην πρωτοβάθμια (έως τις 30 Ιουνίου), με το υπουργείο να εξετάζει ακόμη το ενδεχόμενο να ανοίξουν τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία την 1η Ιουνίου.

Η λειτουργία των σχολείων σε δύο φάσεις:

-Στις 11 Μαΐου επιστρέφουν στις αίθουσες οι μαθητές της Τρίτης Λυκείου.

-Στις 18 Μαΐου επιστρέφουν στις αίθουσες οι μαθητές της Πρώτης & Δευτέρας Λυκείου, και του Γυμνασίου.

-Προβλέπεται η επέκταση του διδακτικού έτους για Γυμνάσια και Λύκεια μέχρι τις 12 Ιουνίου.

-Η νέα διδακτική χρονιά θα αρχίσει πιθανότατα νωρίτερα για όλους, από την 1η Σεπτεμβρίου.

Δημοτικά και Νηπιαγωγεία

-Παρατείνεται η αναστολή λειτουργίας.

-Εξετάζεται το ενδεχόμενο ανοίγματος την 1η Ιουνίου, μόνο αν είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι η πορεία της επιδημίας βαίνει καθοδικά.

-Αν τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία επαναλειτουργήσουν φέτος, εξετάζεται το ενδεχόμενο παράτασης του διδακτικού έτους ως τις 30 Ιουνίου.

Θα υπάρξουν δύο ζώνες λειτουργίας του σχολείου:

-Οι μαθητές θα πηγαίνουν στο σχολεία σε εκ περιτροπής υπο-τμήματα (που θα προκύψουν από τη διαίρεση του τμήματος στα δύο) με στόχο τη μείωση του συγχρωτισμού εντός της ίδιας αίθουσας. Η απόσταση μεταξύ μαθητών θα πρέπει να είναι 1,5 μ. και απώτατος αριθμός μαθητών εντός τάξης τα 15 άτομα.

-Εκ περιτροπής διδασκαλία στα δύο υπο-τμήματα. Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή θα πηγαίνει σχολείο το μισό τμήμα και Τρίτη – Πέμπτη το άλλο μισό, ενώ την επόμενη εβδομάδα θα γίνεται το αντίστροφο. Τα ολιγομελή τμήματα (ως 15 άτομα) θα μπορούν να λειτουργούν καθημερινά.

-Θα υπάρχει πρόγραμμα για μελέτη στο σπίτι για τις ημέρες που οι μαθητές δεν θα είναι σχολείο.

-Συνεχίζονται οι άδειες ειδικού σκοπού και στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα για γονείς με παιδιά σε εκπαιδευτικές δομές που παραμένουν σε αναστολή.

-Στα σχολεία θα υπάρχουν αντισηπτικά, θα γίνεται φυσικός εξαερισμός. Προβλέπεται καθαρισμός 2 φορές την ημέρα.

-Θα προβλεφθούν διαφορετικά διαλείμματα για τους μαθητές.

-Θα απαγορεύεται η λειτουργία των κυλικείων.

-Θα είναι προαιρετική χρήση μάσκας στην τάξη και στα μέσα μεταφοράς μαθητών.

-Προ της έναρξης, θα σταλούν στους Διευθυντές των σχολείων οδηγίες του ΕΟΔΥ και του Υπουργείου, οι οποίες θα γνωστοποιηθούν σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, σχετικά με αναγκαία μέτρα προστασίας.

-Θα υπάρχει Ιδιαίτερη μέριμνα (πρόβλεψη άδειας) για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας  όπως αυτές έχουν οριστεί από το ΥΠΕΣ.

-Θα υπάρχει η δυνατότητα μη προσμετρώμενης απουσίας για μαθητές που έχουν ειδικό λόγο (βάσει δήλωσης γονέα/κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου ευπαθούς ομάδας στο σπίτι όπως έχει οριστεί από την Επιτροπή, ή περίπτωση ατόμου που νοσεί).

-Θα προβλέπεται ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος μέσω τηλεκπαίδευσης για όσους μαθητές έχουν ειδικό λόγο απουσίας από το σχολείο.

-Θα υπάρχει πρωτόκολλο ΕΟΔΥ για τη διαχείριση τυχόν συμπτωμάτων που εμφανίζονται σε μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας – Διαδικασία ιχνηλάτησης με διαβαθμίσεις ανάλογα με το κάθε περιστατικό.

-Δεν θα διεξαχθούν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.

-Έμφαση θα δοθεί στην κάλυψη της ύλης, κατόπιν οδηγιών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

-Η αξιολόγηση των μαθητών θα γίνει βάσει των βαθμών των τετραμήνων.

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο