MindSpark Alexandroupolis: Η πρώτη σπίθα έλαμψε

Πολύ πετυχημένη η πρώτη διοργάνωση του MindSpark Alexandroupolis. Μια αίθουσα γεμάτη με κόσμο, ιδέες και όραμα. Μια γέφυρα από την Silicon Valley έως την Αλεξανδρούπολη.
Περισσότερα από 200 άτομα, ανάμεσα τους πολλοί νέοι, επαγγελματίες και επιχειρηματίες, στην εκδήλωση του Επιμελητήριου Έβρου την περασμένη Πέμπτη.

Τρεις ομιλητές, με πλούσιο βιογραφικό στην πλάτη τους, αλλά ακόμα πιο πλούσιο ρεπερτόριο, έτοιμοι να μαγέψουν το κοινό τους. Ιστορίες με σκοπό να μας αφυπνίσουν.  Τόσο οι προσωπικές τους, όσο και εκείνες που περιγράφουν τον κόσμο μέσα από τη δική τους σκοπιά.

Συντονιστής της εκδήλωσης, ο  Λεωνίδας Σκερλετόπουλος, πήρε πρώτος το λόγο. Μίλησε για το MindSpark, την ιδέα, το περιεχόμενο και τους στόχους. Μια διαφορετική εκδήλωση με θέμα την επιχειρηματικότητα, το Μάρκετινγκ την καινοτόμο σκέψη και την δημιουργικότητα.  Με μια σύντομη παρουσίαση στους καλεσμένους ομιλητές, μας έδωσε γρήγορα την ευκαιρία να τους υποδεχτούμε και να ακούσουμε τις ιστορίες και αφηγήσεις τους.

Κατάμεστη η αίθουσα «Σαμοθράκη» στο Hotel Astir Εγνατία.

«Δεν υπήρξε ποτέ καλύτερη στιγμή να είσαι Έλληνας»

Πρώτα ακούσαμε του Peter Economides. Γεννήθηκε στο Νότιο Αφρική. Ο παππούς του ήταν Έλληνας επιχειρηματίας. Ο Peter βέβαια, είχε άλλες βλέψεις. Πέρασε τον Ατλαντικό κι έφτασε μέχρι την Apple. Επικεφαλής branding και συνεργάτης του Steve Jobs, του ανθρώπου που πήρε μια εταιρία από τα πρόθυρα της χρεωκοπίας και την έκανε κορυφαία στον κόσμο, γιατί πίστευε πως «αρκετά, ποτέ δεν είναι αρκετά».

Ο Peter προσγειωμένος. Χιουμορίστας, ταπεινός, νοσταλγός της πατρίδας του. «Δεν ξέρω καλά ελληνικά», μας είπε. «Μια φορά σε μια ταβέρνα παρήγγειλα σαλάτα με… παντζούρια». Αυτοσαρκασμός με μπόλικη γεύση Ελλάδας. Γλυκιά. Έτσι μας τη μετέφερε. Δεν ήρθε εδώ μας διαφημίσει τα μεγαλεία της Apple. Μόνο το μεγαλείο της ανθρώπινης ευφυΐας. Αυτής που σε κάθε γωνιά του κόσμου ανθεί με τον τρόπο της.

Ο Peter σήμερα ζει στην Ελλάδα. Μέσα από το πολυταξιδεμένο του μυαλό δίνει μια δική του ερμηνεία για τι έφταιξε και βυθίστηκε η χώρα μας στη κρίση. Να δει ποια είναι η χαμένη ευκαιρία της. Πώς από τη «δόξα του παρελθόντος», μετέβη στην «μιζέρια του παρόντος» και βιώνει τον «φόβο του μέλλοντος».

Το «Brand Greece», δεν είναι πρόβλημα, εξηγεί ο Peter. Αλλά δεν είναι αρκετή η δόξα του παρελθόντος.  Πρέπει να βρούμε τις ευκαιρίες στον παρόν για να φύγει ο φόβος του μέλλοντος.

Η ατάκα «All time Classic», είναι παρωχημένη και μπανάλ. Πρέπει να συνδέσουμε το ένδοξο παρελθόν με τον παρόν μα και το μέλλον.

Η πιο συχνή μιζέρια στο παρόν, είναι μια φράση, μας είπε, που ακούει συχνά στη χώρα μας: «Δεν γίνεται…». Λίγο η έλλειψη αυτοπεποίθησης, λίγο η γραφειοκρατία, λίγο η νοοτροπία μας που ζυμώθηκε μέσα σε όλο αυτό το κλήμα. Έχεις μια φαεινή, τολμηρή ιδέα, την μοιράζεσαι με τους γύρω σου, και σου λένε «Δεν γίνεται…»

Μετά θυμήθηκε αυτά που έγιναν. Τον άθλο του Euro το 2004. Τον Πύρρο Δήμα να παίρνει τα χρυσά μετάλλια στους Ολυμπιακούς Αγώνας, και πολλά χρόνια πιο πριν τον Παρθενώνα. Όλοι αυτοί σκέφτηκαν… «γίνεται»!

«Δεν μπορούμε να γίνουμε Γερμανοί», μας είπε, «αλλά μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι Έλληνες».

Και επειδή σήμερα, περισσότερο παρά ποτέ, πρέπει μα βρούμε τις ευκαιρίες: «Δεν υπήρξε ποτέ καλύτερη στιγμή να είσαι Έλληνας»

«Internet of Things»… 

Ο Tom Katsioulas, βρέθηκε μαζί μας μέσω skype, με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Καθόλου ανάρμοστο, αφού γι’ αυτήν ήθελε μας μίλησε.

«Internet of Things»…  Ή αλλιώς, πόσο «έξυπνα» γίνονται τα πράγματα γύρω μας. Πώς; Πολύ απλά, μέσω των αισθητήρων. Άλλωστε, οι αισθητήρες είναι που έκαναν τα έμβια όντα έξυπνα και τέλος εμάς τους ανθρώπους.

Ο Τρολοβήτης, πεντακόσιες χιλιάδες χρόνια πριν, ήταν, απ’ όσο γνωρίζουμε, το πρώτο είδος που διέθετε αισθητήρα: ένα υποτυπώδες μάτι. Το προνόμιο της αίσθησης έγινε ικανότητα επιβίωσης. Από τότε μέχρι και σήμερα.

Ποια είναι η σημασία της; Μετά την αίσθηση ακολουθεί η αναγνώριση. Μετά το συμπέρασμα, η μάθηση, και τέλος η δράση.

Δεν θα μαθαίναμε τίποτα δίχως τις αισθήσεις μας. Δε θα κάναμε καμία δράση. Δεν θα ακούγαμε τον Tom, και προφανώς δεν θα τον χειροκροτούσαμε.

Το ίδιο σημαντικές είναι οι «αισθήσεις» για την τεχνολογία. Οι αισθητήρες, δηλαδή. Σήμερα υπάρχουν παντού γύρω μας, από τις συσκευές στην τσέπη μας μέχρι το αυτοκίνητό μας. Τις κάνουν πιο έξυπνες και παίρνουν αποφάσεις για εμάς. Εκτός από τα «έξυπνα κινητά» που όλοι μας γνωρίζουμε, σύντομα θα ακούμε για έξυπνα σπίτια, έξυπνες συγκοινωνίες, έξυπνα ξενοδοχεία, έξυπνες πόλεις, έξυπνη γεωργία και έξυπνες κατασκευές.

«Είμαστε οι επιλογές μας»!

O Γιάννης Καλογεράκης δεν ήταν τυχαία στο MindSpark. «Δεν υπάρχει τύχη!», μας είπε κι ο ίδιος κατηγορηματικά. Τι θα πει «έτυχε»; Τίποτα δεν είναι τυχαίο. Αυτό που λέμε τύχη είναι μια νοοτροπία. Έμαθα, δούλεψα, προσπάθησα, κοπίασα, τα κατάφερα!

Ο Γιάννης κάνει μια τομή στις πωλήσεις: Τις ονομάζει πωλύσεις. Δηλαδή προτείνεις λύσεις, δεν πουλάς απλά ένα προϊόν. «Πάνω απ’ όλα ο άνθρωπος», όπως έλεγε και ο Πρωταγόρας. Δεν κάνεις πώληση, ανοίγεις μια σχέση.

«Σκέψου διαφορετικά». Ο άνθρωπος μπορεί και συχνά θέλει να φτιάχνει τα ίδια πράγματα. Η φύση μας κάνει διαφορετικούς. Πολλοί έχουν κρατήσει στα χέρια του κομπολόι, αλλά ένας μόνο σκέφτηκε να κάνει μουσείο κομπολογιού.

Μόνο όσοι ήταν αρκετά τρελοί για να θέλουν να αλλάξουν τον κόσμο, τα κατάφεραν.

Ο κόσμος έχει πράγματι αλλάξει. Η μεγαλύτερη εταιρία εύρεσης ταξί, δεν έχει ούτε ένα δικό της αυτοκίνητο ταξί. Η μεγαλύτερη εταιρία εύρεσης ξενοδοχείων, δεν έχει ούτε ένα δικό της δωμάτιο. Μα είναι πρωτοπόροι.

Σε έναν κόσμο που αλλάζει, το κριτήριο επιβίωσης δεν είναι τόσο η γνώση αλλά η προσαρμοστικότητα.

Ποιοι ήμαστε τελικά; Οι γνώσεις μας; Τα πτυχία μας; Η εμφάνισή μας; Οι σκέψεις μας; Ήμαστε αυτό που λεν για εμάς οι φίλοι μας ή η μάνα μας; Τίποτα απ’ όλα αυτά. «Είμαστε οι επιλογές μας»!

Ήμαστε αυτά που επιλέξαμε να κάνουμε χτες, σήμερα και αυτά που θα κάνουμε αύριο. Και σε κάθε τι που κάνουμε θέλει φαντασία. Γιατί όπως έλεγε και ο Αϊνστάιν, η φαντασία είναι πιο σημαντική από την γνώση.

Κι αν ξεμείνουμε από φαντασία, μας παραπέμπει σε μια απλή παροιμία: «Αν η ζωή σου φαίνεται πικρή, έχει κάτσει η ζάχαρη, ανακάτεψε».

Το πάνελ της εκδήλωσης : Χριστόδουλος Τοψίδης, Γιάννης Καλογεράκης, Peter Economides και Πέτρος Σουκουλιάς.

Μετά την ολοκλήρωση του ομιλιών, ακολούθησε μια συζήτηση. Στο πάνελ ο Γιάννης Καλογεράκης, Ο Peter Economides, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χριστόδουλος Τοψίδης και ο συνιδρυτής της Πρίσμα Ηλεκτρονικά Πέτρος Σουκουλιάς. Απαντούσαν σε ερωτήσεις του κοινού που πυροδότησε μια πλούσια συζήτηση.

Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν στην οργανωτική επιτροπή: τον Λεωνίδα Σκερλετόπουλο, τον Λουκά Μπαφατάκη και τον Φώτη Λαλίδη, καθώς και το Επιμελητήριο Έβρου για την πρωτότυπη και διαφωτιστική εκδήλωση, που στόχο έχει να καθιερωθεί και να ανοίξει τους ορίζοντές της, πέρα από τα σύνορα της πόλης μας.

Τι είναι το Μindspark®

Το Μindspark® αποτελεί μια διαφορετική εκδήλωση με θέμα την επιχειρηματικότητα, το Μάρκετινγκ την καινοτόμο σκέψη και την δημιουργικότητα. Στο Mindspark εσύ είσαι το επίκεντρο και ο πρωταγωνιστής  και αν φεύγοντας έχεις προβληματιστεί τότε έχεις κερδίσει το Mindspark.

Όπως ο “Σωκράτης” παρομοίαζε τον Εαυτό του με μια αλογόμυγα η οποία είχε ρόλο να “ενοχλεί” τους Αθηναίους, σε σημείο που πυροδοτούσε την ατομική αφύπνιση, έτσι το Minspark λειτουργεί τοπικά για να ενεργοποιήσει την ατομική δράση. Σκοπός του Σωκράτη,  ήταν να σε φέρει σε αντίφαση με τον εαυτό σου και να σε οδηγήσει στην παραδοχή της άγνοιας η οποία ενεργοποιούσε την ατομική δράση προς την αυτοβελτίωση.

Το Mindspark είναι  ένας θεσμός, με όραμα να ενεργοποιήσει το δυναμικό των επισκεπτών. Να δημιουργήσει έναν Ελληνικό  κόμβο ιδεών και παρακίνησης που θα ωθήσει το κοινό, να διεκδικήσει την ατομική και επαγγελματική του επιτυχία, μέσα από την έκθεση σε νέες ιδέες, εφαρμοσμένες  πρακτικές από σημαντικές προσωπικότητες του Παγκόσμιου επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Το Μindspark® είναι το μέρος όπου “Υπέροχοι άνθρωποι” μοιράζονται “Υπέροχες” ιδέες. H έμπνευσή διανέμεται δωρεάν σε αφθονία, ενώ η πράξη παραμένει σε σένα.

 Η Ομάδα πίσω από το Μindspark®


Λεωνίδας Σκερλετόπουλος, Founder | Social Marketer & Certified Coach

Λουκάς Μπαφατάκης , Co-Founder | Design & Development Consultant

Φώτης Λαλίδης, Co-Founder | Entrepreneur

 Δυο λόγια για τους καλεσμένους ομιλητές

 

Δρ. Καλογεράκης

Ο Δρ. Καλογεράκης γεννήθηκε στην Κρήτη το 1957. Έλαβε το πτυχίο, το μεταπτυχιακό και διδακτορικό του από το Πανεπιστήμιο Strathclyde της Σκωτίας. Από το 1982 έχει εργαστεί σε διάφορες διοικητικές θέσεις, για εθνικές και πολυεθνικές εταιρείες στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Μέση Ανατολή, την Ελλάδα και την Κύπρο.

Ως ένας συχνός κεντρικός ομιλητής σε διάφορα εθνικά και διεθνή συνέδρια και ως επισκέπτης καθηγητής σε διάφορα Βρετανικά & Ελληνικά Πανεπιστήμια, έχει δώσει πολυάριθμες διαλέξεις και σεμινάρια σε διεθνές επίπεδο με έμφαση στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση για τη βιώσιμη ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Από το 1993 διδάσκει τακτικά στην Ελληνική Εταιρεία Διοίκησης Επιχειρήσεων ενδυνάμωση, κίνητρα και ανάπτυξη ανθρώπινων δεξιοτήτων. Τα προσφερόμενα προγράμματα καλύπτουν πολλές πτυχές της προσωπικής ανάπτυξης ήπιων δεξιοτήτων, από την Ηγεσία με Συναισθηματική Νοημοσύνη στην Αλλαγή Ηθικής και Πολιτισμού. Έχει δώσει πολυάριθμα σεμινάρια ανάπτυξης δεξιοτήτων διαχείρισης σε 4 ηπείρους.

Σήμερα, είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της JMK Ltd, με γραφεία σε Ελλάδα & Κύπρο, η οποία ειδικεύεται στην Ανθρωποκεντρική Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού.

Peter Economides

O Peter Economides είναι ένας διεθνούς φήμης και δραστηριότητας brand strategist, με έδρα την Αθήνα.

Είναι  Ιδρυτής της  Felix BNI, ενώ υπήρξε πρώην Executive Vice President & Worldwide Director of Client Services στον Διεθνή Διαφημιστικό Οργανισμό McCann Erickson Worldwide και Head of Global Clients στην TBWA\Worldwide.

Έχει διαχειριστεί και αναπτύξει ηγετικές διαφημιστικές εταιρείες στην Νότιο Αφρική, Χονγκ Κόνγκ, Ελλάδα, Μεξικό και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Στην McCann Erickson Worldwide υπήρξε επικεφαλής για την διεθνή διαχείριση του λογαριασμού της Coca Cola, ύψους $1.8 δις και στην TBWA\Worldwide υπήρξε επικεφαλής του Rebranding της Apple, αναλαμβάνοντας την διαχείριση της καμπάνιας “Think Different” με την επιστροφή του Steve Jobs.

Στον Peter έχει αποδοθεί το “Lifetime Achievement Award” από το Ελληνικό Συμβούλιο Αμερικής (Hellenic Council of America) και το έργο του έχει αναγνωριστεί από το κονγκρέσο των Η.Π.Α..

Ο Peter είναι Διοικητής του ΔΣ στον παγκόσμιο μη κερδοσκοπικό οργανισμό  Make-A-Wish International, που εδρεύει στην Αριζόνα.

Tom Kατσιούλας 

O Αθανάσιος (Tom) Kατσιούλας  είναι διοικητικός διευθυντής στον τομέα της τεχνολογίας. Κατέχει ηγετική θέση σε μια εταιρεία “Fortune 50” στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, με κύριο ρόλο την ανάπτυξη αγοράς και την στρατηγική οικοσυστήματος για ασφάλεια σε Internet of Things.

Ο Tom έχει πολυετή εμπειρία σε λογισμικά για αυτοματοποίηση   σχεδιασμού των microchips, ηλεκτρονικών συσκευών, ενσωματωμένα συστήματα, Εταιρικό λογισμικό και εφαρμογές για Internet of Things. Έχει υπάρξει  διοικητικός διευθυντής, διοικητής και σύμβουλος σε θέσεις Marketing και Engineering, σε μεγάλες επιχειρήσεις και τεχνολογικές Startups στην ΗΠΑ και στην Ελλάδα. Ο Tom  κατέχει προπτυχιακό τίτλο (B.Sc.) ώς μηχανικός Πληροφορικής απο το Πανεπιστήμιο του Bridgeport στο Cοnnecticut και μεταπτυχιακους τίτλους (M.Sc.) στην Ηλεκτρονική Μηχανική και Πληροφορική επιστήμη (EECS)  από το Πανεπιστήμιο UMass,  του Amherst, (MA) και στο Marketing απο το UC Berkeley, California (CA).

Οι ομιλιτές Peter Economides, Δρ. Καλογεράκης με τα μέλη της οργανωτικής Λεωνίδα Σκερλετόπουλο, Λουκά Μπαφατάκη και Φώτη Λαλίδη
Μαζί με τους εθελοντές της εκδήλωσης του MindSpark

 

About Author

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο