Κατά των συγχωνεύσεων σχολικών τμημάτων το Δημοτικό Συμβούλιο Αλεξανδρούπολης

Αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, εν μέσω πανδημίας, να δημιουργηθούν ακόμη πολυπληθέστερα τμήματα στα σχολεία μας

Το ψήφισμα που εκδόθηκε μετά την πρόταση της Λαϊκής Συσπείρωσης

 

Της Κικής Ηπειρώτου               

Σφοδρές αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα προκαλεί η απόφαση του Υπορυγείου Παιδείας να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις τμγημάτων στα σχολεία όλης της χώρας. Στον Έβρο, έχει ήδη δρομολογηθεί η συγχώνευση αρκετών τμημάτων, που θα έχει ως αποτέλεσμα, σε αίθουσες λίγων δεκάδων τετραγωνικών μέτρων, εν μέσω πανδημίας, να συνωστίζονται 28 και 30 μαθητές.

Έχουν ήδη πραγματοποιηθεί κινητοποιήσεις από εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές ενάντια σε αυτή την τακτική, ενώ το θέμα συζητήθηκε και στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αλεξανδρούπολης, μετά από πρόταση της παράταξης της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για έκδοση ψηφίσματος που θα απαιτεί την παύση οποιασδήποτε διαδικασίας συγχώνευσης.

Όπως υπογράμμισε, κατά την εισήγησή της, η δημοτική σύμβουλος και εκπαιδευτικός Νίκη Δραμανίδου, «η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας, με αυτό το σαρωτικό κύμα συγχωνεύσεων εκατοντάδων τμημάτων, σχεδιάζει να αποφύγει τις αναγκαίες προσλήψεις αναπληρωτών και να κρύψει τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών που εξακολουθούν να υπάρχουν στα σχολεία της χώρας.

Στο Δήμο Αλεξανδρούπολης συγχωνεύονται τμήματα στο 1ο  και 2ο ΕΠΑΛ, στο 1ο , 3ο , 4ο ΓΕΛ και στο  3ο Γυμνάσιο. Ήδη η Ένωση Γονέων, η ΕΛΜΕ και σύλλογοι γονέων έχουν εκφράσει την αντίθεση τους, στις νέες συγχωνεύσεις και προχώρησαν σε κινητοποιήσεις. Είναι γνωστό πως η κυβέρνηση άνοιξε τα σχολεία με χειρότερους όρους από πέρυσι (ελλείψεις σε καθηγητές και προσωπικό καθαριότητας). Την ίδια ώρα, δηλαδή, που ο λαός δέχεται καθημερινά τις συνέπειες της πανδημίας, το υπουργείο προχωράει ένα βήμα παρακάτω και αντί να μικραίνει τον αριθμό μαθητών ανά τάξη, στοιβάζει με νέες συγχωνεύσεις τμημάτων, περισσότερους μαθητές σε 27άρια και 28άρια τμήματα, έξω και από κάθε παιδαγωγική λογική.

Είναι βαθιά αντιεκπαιδευτικό, γιατί με τέτοιο αριθμό παιδιών υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο το μάθημα. Και μάλιστα σε μια περίοδο που φαίνονται με πολύ οξυμένο τρόπο οι επιπτώσεις (μορφωτικά κενά, ψυχοκοινωνικά ζητήματα στα παιδιά) από το σχεδόν 1,5 χρόνο κλειστά σχολεία). Και ακόμα πιο αντιπαιδαγωγικό να γίνεται αυτό μέσα στη χρονιά… Το Δημοτικό Συμβούλιο δεν μπορεί να κοιτάει αδιάφορα. Οφείλει να πάρει καθαρή θέση και να μεγαλώσει την πίεση προς την κυβέρνηση… Καλούμε όλους τους γονείς και τους μαθητές, μαζί με τους εκπαιδευτικούς – οι αγώνες και η απεργία των οποίων έχουν στριμώξει την κυβέρνηση – να εμποδίσουν με τις κινητοποιήσεις τους αυτό τον άθλιο σχεδιασμό».

Για το θέμα τοποθετήθηκε και ο επίσης εκπαιδευτικός και ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Γιάννης Καρυπίδης,  ο οποίος περιέγραψε, συνοπτικά, την υπάρχουσα κατάσταση στα σχολεία, τονίζοντας τα κενά που υπάρχουν λόγω της έλλειψης αναπληρωτών καθηγητών, και  χαρακτηρίζοντας απάνθρωπες τις συνθήκες, που επικρατούν. Επίσης, επεσήμανε την αναγκαιότητα νέων προσλήψεων αναπληρωτών καθηγητών.

Τελικώς, το Δημοτικό Συμβούλιο εξέδωσε το παρακάτω ψήφισμα με αποδέκτη την Υπουργό Παιδείας:

«Το Δημοτικό Συμβούλιο, τάσσεται στο πλευρό γονέων και εκπαιδευτικών και ζητά να:

-σταματήσουν, άμεσα, οι συγχωνεύσεις τμημάτων και να δημιουργηθούν ολιγομελή τμήματα με βάση τις ανάγκες των μαθητών και όριο των 15 μαθητών ανά τάξη.

-να προσληφθούν, τώρα, εκπαιδευτικοί για να καλυφτούν όλα τα κενά.

– να αξιοποιηθούν, εδώ και τώρα, όλες οι υπάρχουσες κλειστές αίθουσες».

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο