«Καμπανάκια» Ζαντανίδη για το αεροδρόμιο: Υπάρχουν προοπτικές αλλά….

 Ημιτελής, εδώ και 8 χρόνια ο  πύργος ελέγχου ! – Σοβαρό πρόβλημα με το νόμο για τις αποθήκες καυσίμων, που διώχνουν τις πτήσεις από εξωτερικό.

 Μία πολύ σημαντική τονωτική «ένεση» για την αγορά της Αλεξανδρούπολης είναι η παρουσία και εκπαίδευση περίπου 50 πιλότων, με έδρα το αεροδρόμιο «Δημόκριτος». Μάλιστα, υπάρχει η προοπτική, τον επόμενο χρόνο, να εγκατασταθούν στον αερολιμένα άλλες 2 εταιρείες, με ακόμη σημαντικότερες θετικές επιπτώσεις για την τοπική μας οικονομία.

Τα πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία έδωσε στη δημοσιότητα, μέσα από την εκπομπή «Οι Απέναντι στον Δέλτα FM», ο αερολιμενάρχης του αεροδρομίου Αλεξανδρούπολης Στέλιος Ζαντανίδης. Όπως σημείωσε, οι 50 εκπαιδευόμενοι πιλότοι, για το εξάμηνο που διαρκεί η εκπαίδευσή τους, αφήνουν στην πόλη μας από 1.000 ευρώ το μήνα ο καθένας. Αν το 2020, με την έλευση των 2 νέων εταιρειών, έχουμε συνολικά την παρουσία 100 εκπαιδευόμενων πιλότων, οι οποίοι, σημειωτέον, είναι αλλοδαποί και πολύ καλής οικονομικής κατάστασης, αυτό θα σημαίνει πως θα υπάρχει ένα κέρδος της τάξης των 100.000 ευρώ για την πόλη. Επιπλέον, και σε κεντρικό επίπεδο, η δραστηριότητα αυτή δημιουργεί ένα πολύ σημαντικό έσοδο για το κράτος, μέσα από τη φορολόγηση των εταιρειών, στις οποίες, για κάθε πτυχίο, ο εκπαιδευόμενος καταβάλλει από 50 έως 65.000 ευρώ.

Το  μεγάλο «αλλά»

Ωστόσο, υπάρχει ένα μεγάλο «αλλά» στην υπόθεση αυτή. Για να παραμείνουν οι εταιρείες στην Αλεξανδρούπολη και για να έρθουν καινούριες και να μην μεταφερθούν, για παράδειγμα, στη Βουλγαρία, θα πρέπει να λυθούν μία σειρά από προβλήματα του αερολιμένα, άμεσα.

Όπως αναφέρει ο κ. Ζαντανίδης, δεν πρόκειται για σοβαρά και ανυπέρβλητα εμπόδια, αλλά για ζητήματα που μπορούν και πρέπει να λυθούν σχετικά εύκολα. «Έχω ενημερώσει τους βουλευτές, τον αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού κ. Τσώνη, τον αντιπεριφερειάρχη Έβρου κ. Πέτροβιτς, τον Δήμο Αλεξανδρούπολης…  Δεχόμαστε εγγράφως συγχαρητήρια από τις εταιρείες για τις καλές υπηρεσίες που παρέχουμε, που δεν οφείλονται στην στήριξη από το κράτος, αλλά στις προσπάθειες των υπαλλήλων μας… Υπάρχει ένα σημαντικό οικονομικό όφελος από την παρουσία των εταιρειών αυτών και θα πρέπει να το διατηρήσουμε και να το αυξήσουμε. Αν δεν λυθούν τα προβλήματα του αερολιμένα, όχι τοπικά, αλλά κεντρικά, οι εταιρείες θα φύγουν για Βουλγαρία. Αυτό θέλουμε; Πρέπει να συμπορευτούμε όλοι για το κοινό συμφέρον. Θα πρέπει να ανοίξουμε το αεροδρόμιο, όλη την ημέρα και ο τρόπος που προτείνω δεν κοστίζει. Υπάρχουν δημόσιοι υπάλληλοι ήδη που υπηρετούν αλλού και θέλουν να έρθουν στο αεροδρόμιό μας», σημείωσε ο κ. Ζαντανίδης, σημειώνοντας πως υπάρχουν μόνο 2 ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, ενώ χρειαζόμαστε τουλάχιστον 5. Άλλωστε, εξαιτίας αυτής της κατάστασης, και για να μπορούν να ξεκουράζονται οι 2 ελεγκτές, πραγματοποιεί βάρδιες και ο ίδιος ο αερολιμενάρχης…

Πύργος ελέγχου: 8 χρόνια ημιτελής

Για δεσμεύσεις που δεν τηρήθηκαν, αναφορικά με την ολοκλήρωση του νέου (;) πύργου ελέγχου, μίλησε ακόμη ο κ. Ζαντανίδης. Ο πύργος μένει ημιτελής εδώ και 8 χρόνια, για ένα ποσό 600-700.000 ευρώ, συν τις παρεμβάσεις που θα χρειαστούν για όσες φθορές δημιουργήθηκαν λόγω του χρόνου.

Ο ίδιος εναποθέτει τις ελπίδες του στη νέα διοίκηση της ΥΠΑ, η οποία αναμένεται να ανακοινωθεί ως τέλη Οκτώβρη.

«Έχουν υπάρξει πολλές δεσμεύσεις τα τελευταία 2 χρόνια, δεσμεύσεις που δεν υλοποιήθηκαν, ακόμη και για πιο απλά πράγματα. Κι επειδή, ως αερολιμενάρχης είμαι εγώ υπεύθυνος για το αεροδρόμιο, σας λέω πως δεν έχω καμία ευθύνη, έχω κάνει όλες τις ενέργειες που απαιτούνται, νομικά και υπηρεσιακά».

Αναφορικά με τον παλιό πύργο ελέγχου που ακόμη εξυπηρετεί το αεροδρόμιο, σημείωσε πως δεν είναι σε καλή κατάσταση, όμως δεν υπάρχει θέμα με την ασφάλεια των πτήσεων.

«Κίνδυνος να εκτεθούμε ανεπανόρθωτα»

Η σοβαρή έλλειψη ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, που όπως προαναφέρθηκε, μπορεί να λυθεί με μετατάξεις δημοσίων υπαλλήλων, όπως προβλέπεται στο νόμο Γεροβασίλη, μπορεί να θέσει σε κίνδυνο ακόμη και την αμυντική συμφωνία Ελλάδας-ΗΠΑ, η οποία έχει γίνει με επίκεντρο το λιμάνι.

«Δεν ξέρω αν θα χρειαστεί να έρθει στο αεροδρόμιο μία μοίρα ελικοπτέρων, κι εμείς δηλώσουμε αδυναμία να τους εξυπηρετήσουμε, για τον ‘αστείο’ λόγο ότι διαθέτουμε μόλις 2 ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας… Φοβάμαι ότι θα εκτεθούμε ανεπανόρθωτα», επισήμανε ο κ. Ζαντανίδης.

«Φρένο» στις πτήσεις από εξωτερικό

Ένα ακόμη πρόβλημα αφορά στο νόμο που προβλέπει τη δημιουργία αποθηκών καυσίμων στα αεροδρόμια, ανεξαρτήτως αν αυτά είναι μεγάλης, μέσης ή χαμηλής κυκλοφορίας. Πρόκειται για μία επένδυση που είναι σχεδόν απίθανο να αναλάβει κάποιος ιδιώτης για το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης, αφού μπορεί να χρειαστεί να δαπανηθεί ακόμη και μισό εκατομμύριο ευρώ!

Σύμφωνα με τον αερολιμενάρχη, η μη λειτουργία της συγκεκριμένης αποθήκης καυσίμων  σημαίνει ότι δεν μπορεί να έρθει καμία πτήση εξωτερικού, αφού δεν γίνεται πλέον τροφοδοσία καυσίμων στον αερολιμένα.

Επιπλέον, για τις πτήσεις από Αθήνα, αν υπάρχει, για παράδειγμα, πρόβλημα με τις καιρικές συνθήκες, εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν είναι δυνατή η επανατροφοδοσία του αεροσκάφους, δεν θα μπορέσει ο πιλότος να καθυστερήσει την προσγείωση.  Έτσι, αναγκαστικά, θα λάβει πιο γρήγορα την απόφαση να επιστρέψει στην Αθήνα, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την ταλαιπωρία των επιβατών.

Ο κ. Ζαντανίδης σημείωσε ότι θα πρέπει άμεσα να υπάρξει πολιτική απόφαση για να λυθεί το πρόβλημα αυτό, για το οποίο ενημέρωσε και τον Υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, το ενδιαφέρον του οποίου χαρακτήρισε ως εντυπωσιακό, αφού οι δυο τους συζήτησαν αρκετές ώρες για τα θέματα του αερολιμένα.

«Τόσα χρόνια γινόταν με άλλον τρόπο η τροφοδοσία στο αεροδρόμιο, με πλήρη ασφάλεια και νομιμότητα. Ξαφνικά, σφραγίζουμε τις αποθήκες και θεωρούνται οι άνθρωποι που μας προμήθευαν καύσιμο λαθρέμποροι. Θα πρέπει με πολιτική απόφαση να εξαιρεθούν τα χαμηλής κυκλοφορίας αεροδρόμια από αυτό το μέτρο και να επανέλθει η κανονικότητα στο αεροδρόμιο».

Κ.Η.-Γ.Π.

 

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο