room-to-grow-bnner

Επιστροφή με ουρές, αγωνία, αλλά και αισιοδοξία στην αγορά της Αλεξανδρούπολης

Τις πόρτες των εδώ και περίπου 1,5 μήνα κλειστών καταστημάτων τους άνοιξαν σήμερα το πρωί για το κοινό συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών και στον Έβρο. Ανθοπωλεία, κομμωτήρια, βιβλιοπωλεία, καταστήματα υπολογιστών και τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού,  κέντρα αισθητικής και μαγαζιά οπτικών ειδών, υποδέχθηκαν τους πρώτους πελάτες, με ένα μείγμα ελπίδας, αλλά και επιφυλακτικότητας για την επόμενη μέρα και για τον μόνιμο και οριστικό χαρακτήρα της επαναλειτουργίας τους, η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την πορεία της πανδημίας του κορωνοϊού στη χώρα μας.

Στις πρώτες αυτές ώρες της επαναλειτουργίας ενός μέρους της αγοράς, οι καταναλωτές φαίνεται πως ανταποκρίθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό, δίχως μάλιστα να λείψουν και οι αρκετές μεγάλες ουρές έξω από ορισμένα καταστήματα.

Εντός των μαγαζιών, σε… εξέχουσα θέση ήταν τα αντισηπτικά, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις προσφέρονταν γάντια και μάσκες. Ωστόσο, πολλοί καταναλωτές ήταν εξοπλισμένοι ειδικά με μάσκες, ακολουθώντας τα μέτρα και τις ανάλογες συστάσεις.

«Δύσκολες οι πρώτες μέρες, αλλά θα προσαρμοστούμε»

Με μία φωτογραφία γεμάτη χρώματα από το κατάστημά της, το ανθοπωλείο «Niki’s flower shop»,  η ιδιοκτήτρια Νίκη Αβραμίδου καλημέρισε τους πελάτες της μέσω facebook. Όπως είπε στη «ΓΝΩΜΗ», λίγες μόνο ώρες αφότου άνοιξε ξανά τις πόρτες του μαγαζιού της, οι πρώτες στιγμές μετά την ανακοίνωση του λουκέτου από την κυβέρνηση, ήταν δύσκολες, καθώς ένα μεγάλο μέρος του ευπαθούς εμπορεύματος είτε χαρίστηκε είτε πετάχτηκε. Επιπλέον, για όσο διάστημα ήταν κλειστό το μαγαζί, χάλασαν κι αρκετά είδη, όπως γλάστρες. Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρει, ρεύμα, ασφαλιστικές εισφορές, ενοίκια τρέχουν, με αποτέλεσμα να έχουν συσσωρευτεί αρκετά έξοδα, τα οποία φυσικά και δεν καλύπτονται από το επίδομα των 800 ευρώ, ενώ χρειάζονται χρήματα για τις νέες παραγγελίες, προκειμένου να γεμίσει και πάλι  το κατάστημα με φρέσκα λουλούδια και φυτά.

Με μεγάλη χαρά σήμερα ανοίξαμε και είμαστε και πάλι μαζί σας μετά από όλο αυτό το δύσκολο για όλους διάστημα. Ευχόμαστε…

Δημοσιεύτηκε από Niki's flower shop στις Δευτέρα, 4 Μαΐου 2020

Όπως εκτιμά η ίδια «μέχρι να ξαναπάρει μπρος η αγορά θα είναι δύσκολα, γιατί σχεδόν κανείς δεν έχει χρήματα να ξοδέψει, ειδικά σε λουλούδια… Αναμένουμε τη Γιορτή της Μητέρας την επόμενη Κυριακή μήπως και έχουμε κάποια κίνηση, και αν κάποιοι πελάτες αποφασίσουν να κάνουν γάμους και βαφτίσια τους επόμενους μήνες. Εμείς, ως κατάστημα, θα κάνουμε ειδικές τιμές για τέτοιες διοργανώσεις για τη διευκόλυνση όλων μας, των πελατών και του καταστήματος», σημειώνει η κα Αβραμίδου, αναφέροντας πως οι πρώτοι πελάτες που επισκέφθηκαν το κατάστημά της, ήταν χαμογελαστοί και θέλησαν να φτιάξουν τη διάθεσή τους αγοράζοντας άνθη, δείχνοντας πως κατανοούν τις δυσκολίες και πως θέλουν να στηρίξουν τις τοπικές επιχειρήσεις.

«Πρωτόγνωρες καταστάσεις, μούδιασμα, αλλά και αισιοδοξία»

Με το σύνθημα «Ξανά Μαζί»  υποδέχθηκε τους πελάτες του το βιβλιοχαρτοπωλείο του Γιάννη Βαταμίδη. Κυρίαρχη και φυσιολογική η επιφυλακτικότητα, αλλά και η ελπίδα πως σύντομα η αγορά, αλλά και η ζωή θα βρει τους κανονικούς της ρυθμούς.

Όπως λέει στη «ΓΝΩΜΗ»,  ο κ. Βαταμίδης, είναι σίγουρα μία πρωτόγνωρη κατάσταση αυτή που βιώνουμε, και ο κόσμος, όπως και οι επαγγελματίες είναι μουδιασμένοι. Ωστόσο, υπάρχει αισιοδοξία πως όλα αυτά θα ξεπεραστούν σύντομα, ένα αίσθημα που ενισχύθηκε ήδη από το πρωί της Δευτέρας από την εικόνα των καταναλωτών που βγήκαν στους δρόμους για να κάνουν τα ψώνια τους, τηρώντας τα μέτρα προστασίας και ενισχύοντας την τοπική αγορά που δειλά – δειλά επιστρέφει στην λεγόμενη κανονικότητα.

Όσο για το πώς κινήθηκαν οι επιχειρήσεις κατά το διάστημα που τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά, ο κ. Βαταμίδης σημειώνει πως «προσπαθήσαμε να ανταποκριθούμε και να εξυπηρετούμε τους πελάτες μας, πάντα στα πλαίσια του νόμου. Σίγουρα, ο τρόπος που ψωνίζει ο καταναλωτής έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό. Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και στροφή στις ηλεκτρονικές πωλήσεις και όσοι καταφέρουν να προσαρμοστούν σε αυτό το νέο τοπίο θα τα καταφέρουν. Η επόμενη μέρα σίγουρα είναι πολύ δύσκολη και τις επόμενες εβδομάδες θα φανούν οι δυσκολίες είτε σε θέματα ρευστότητας, είτε και πρακτικής λειτουργίας».

Ο κ. Βαταμίδης αναφέρει πως η στήριξη από την πολιτεία είναι ικανοποιητική, αν και υπάρχουν ακόμη κλάδοι που είναι δυσαρεστημένοι.  Όσο για τα μέτρα προστασίας εντός των καταστημάτων, τηρούνται με ευλάβεια, τόσο από το προσωπικό, όσο και από τους πελάτες. «Υπήρχαν σκέψεις για τοποθέτηση διαχωριστικών από πλέξιγκλας στα ταμεία, αλλά πλέον, το υλικό είναι σε έλλειψη», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Με περιορισμένα ραντεβού  και … υπομονή τα κομμωτήρια

Ένας από τους πιο περιζήτητους κλάδους που επαναλειτουργούν από τις 4 Μαϊου είναι τα κομμωτήρια και τα κουρεία. Για να ικανοποιηθεί ο μεγάλος όγκος των πελατών που βρίσκονται σε αναμονή και να ομαλοποιηθεί η κατάσταση εκτιμάται ότι θα χρειαστούν αρκετές εβδομάδες. Επιπλέον, σε κομμωτήρια της Αλεξανδρούπολης και του Έβρου που δεν έχουν άνεση χώρου, θα εξυπηρετούνται αρκετά λιγότεροι πελάτες, λόγω των αποστάσεων ασφαλείας και της αποφυγής συνωστισμού.

Τα τηλέφωνα δεν έχουν σταματήσει να χτυπάνε για ραντεβού, ενώ αρκετά καταστήματα έχουν επιστρατεύσει και το messenger, όπου οι πελάτες αναφέρουν τι ακριβώς θέλουν να κάνουν στα μαλλιά τους, καθώς και τις ώρες/μέρες που μπορούν. Υπάρχουν περιπτώσεις που κανείς χρειάζεται να περιμένει δύο εβδομάδες ή και περισσότερο για να εξυπηρετηθεί, με αποτέλεσμα οι επαγγελματίες να ζητούν να υπάρχει υπομονή και κατανόηση. Επιπλέον, σε όσους καταφέρνουν να κλείσουν το πολυπόθητο ραντεβού, η οδηγία είναι σαφής: να φοράτε μάσκα και γάντια!

φωτο Fb Λεμ. Σακαλάκη

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο