Πόση ακόμη μείωση κίνησης στη Θράκη αντέχει η Εγνατία Οδός;

Η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με την αύξηση της τιμής των καυσίμων και των διοδίων είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί την πενταετία 2009-2014 η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας οδού κατά 29%.

Τα σχέδια για δημιουργία σταθμού διοδίων στη Μέστη, μεταξύ Ροδόπης και Έβρου, προκαλούν αντιδράσεις και θα πρέπει να προβληματίσουν και την ίδια την Εγνατία Οδό, αφού μία τέτοια εξέλιξη είναι πολύ πιθανό, αν όχι σίγουρο, ότι θα φέρει περαιτέρω μείωση στην κίνηση των οχημάτων στην περιοχή.

Την ίδια στιγμή, τα τελευταία χρόνια, αυξάνεται διαρκώς η είσοδος οχημάτων από τους συνοριακούς σταθμούς της Ελλάδας, με τους Κήπους να εμφανίζουν σταθερά ανοδική πορεία στις αφίξεις.

Σύμφωνα με έκθεση του Παρατηρητηρίου της Εγνατίας και με τα τελευταία επεξεργασμένα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας, η μείωση της κυκλοφορίας αποτελεί χαρακτηριστικό που συναντάται και σε εθνικό επίπεδο, ειδικά όμως στην Εγνατία οδό η σταδιακή έναρξη λειτουργίας νέων διοδίων συνέβαλε επιπλέον στη μείωση της κυκλοφορίας στα τμήματα όπου αυτά λειτούργησαν.

Έτσι, αποτέλεσμα ήταν είτε η μη πραγματοποίηση κάποιων μετακινήσεων που πραγματοποιούνταν πριν από τη λειτουργία των σταθμών, είτε την εκτροπή μέρους της κυκλοφορίας στο ελεύθερο διοδίων εναλλακτικό δίκτυο, ιδιαίτερα στα τμήματα των σταθμών διοδίων του Ιάσμου, στη Ροδόπη.

Παράλληλα, σύμφωνα με την ίδια έκθεση, σημαντικές μειώσεις του κυκλοφοριακού φόρτου, της τάξης του 20% ή άνω, για το διάστημα από το 2009 μέχρι το 2014, καταγράφηκαν σε όλα τα τμήματα της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Στο σύνολο της περιόδου 2009-2014, τα διανυθέντα οχηματοχιλιόμετρα σε ολόκληρη την Εγνατία Οδό μειώθηκαν κατά 29%, λόγω της οικονομικής ύφεσης, της σημαντικής αύξησης στην τιμή των καυσίμων αλλά και της σταδιακής έναρξης λειτουργίας νέων σταθμών διοδίων κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου.

Οι μεγαλύτερες μειώσεις παρατηρήθηκαν στα τμήματα της Εγνατίας Οδού στην Ανατολική Μακεδονία & Θράκη, με ποσοστό 38%.
Την ίδια στιγμή, αύξηση των αφίξεων αλλοδαπών κατέγραψαν την περίοδο 2002-2012 όλες οι οδικές πύλες της Εγνατίας Οδού, με το μεθοριακό σταθμό των Κήπων του Έβρου να καταγράφει εντυπωσιακή πορεία. Μάλιστα, για την περίοδο 2008-2012, τα μεγαλύτερα ποσοστά οδικών αφίξεων στη χώρα παρουσιάζουν- κατά μέσο όρο -οι σταθμοί Ευζώνων (30%), Κρυσταλλοπηγής (18%) και Προμαχώνα (17%), ενώ σε σχέση με τη μεταβολή των οδικών αφίξεων για την περίοδο αυτή, ο σταθμός των Κήπων παρουσιάζει αύξηση 144%!

Σταθερά ανοδική πορεία συνεχίζουν να έχουν και σήμερα οι αφίξεις από τους Κήπους, με μικρά, εποχικά σκαμπανεβάσματα. Τα σχετικά αναλυτικά στοιχεία θα πρέπει να αναζητηθούν από τους αρμόδιους φορείς που διεκδικούν την ακύρωση της κατασκευής διοδίων στη Μέστη, προκειμένου να ενισχύσουν την αντιπρότασή τους για διόδια στους Κήπους, ώστε να πληρώνουν αυτοί που εισέρχονται στη χώρα.

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο