Επαφές με την Παγκόσμια Τράπεζα για το μεγάλο έργο Sea2Sea

Στο επίκεντρο επαφών του υπουργού Υποδομών η σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με Βουλγαρία. Το κόστος φτάνει τα 5 δισ. ευρώ, στην ελληνική πλευρά.

Ολοένα και μεγαλώνει ο κύκλος για το διευρωπαϊκό έργο Sea2Sea που θα ενώσει 3 ελληνικά λιμάνια Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια της Βουλγαρίας, Μπουργκάς, Βάρνας και Ρούσε, μέσω της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής.

Μετά την πιθανότητα ένταξης και της Ρουμανίας στο project, οι ειδήσεις πρώτης γραμμής συνεχίζονται καθώς σύμφωνα με δελτίο τύπου του Υπουργείου Υποδομών, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη διάρκεια επίσημης επίσκεψης στις ΗΠΑ συναντήθηκε με στελέχη της Παγκόσμιας Τράπεζας, όπου και εξέφρασε την επιθυμία της χώρας μας για συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα στο συγκεκριμένο έργο, έπειτα από συνεννόηση και τη σύμφωνη γνώμη της Βουλγαρικής κυβέρνησης.

Το κόστος που φτάνει τα 5 δισ.ευρώ, στην ελληνική πλευρά αφορά την νέα ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη και την αναβάθμιση-ηλεκτροκίνηση των τμημάτων Ξανθη-Αλεξανδρούπολη και Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο. Με το έργο, συνδέονται τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Θεσσαλονίκης με αυτά του Μπουργκάς, της Βάρνας και του Ρούσε, μέσω της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής.
Τα έργα θα γίνουν με τη σύσταση κοινής εταιρείας στα πρότυπα του αντίστοιχου project (Rail Baltica) η οποία θα γίνει και ο Φορέας Υλοποίησης των έργων και για τις 2 χώρες ενώ στα απαραίτητα κεφάλαια για την υλοποίηση τους αναμένεται να συνδράμει και η Ε.Ε. που έχει εκφράσει την υποστήριξη της σε αυτό το εγχείρημα.

 

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο