Στη συγκέντρωση διαδικτυακών υπογραφών καταφεύγουν οι κάτοικοι του βορείου Έβρου μετά την ανακοίνωση της απόφασης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να καταργήσει δύο δρομολόγια στην περιοχή, αρχής γενομένης από σήμερα το βράδυ.
Την ίδια στιγμή, πρωτοβουλίες έχουν αναλάβει και βουλευτές του νομού, ασκώντας πιέσεις στον Οργανισμό, ώστε να ανακληθεί η απόφαση, έστω και την τελευταία στιγμή.
Η διαδικτυακή καμπάνια ξεκίνησε στις 16/1 από τη δημοτική σύμβουλο και επικεφαλής της παράταξης «Δήμος Ορεστιάδας-Τόπος να ζω» Μαρία Γκουγκουσκίδου και λιγότερο από 24 ώρες αργότερα είχαν συγκεντρωθεί περισσότερες από 300 υπογραφές. Όπως αναφέρεται στο κείμενο του ψηφίσματος, «η κατάργηση δύο σιδηροδρομικών δρομολογίων από την Αλεξανδρούπολη προς τα Δίκαια του Νομού Έβρου και αντίστροφα, η οποία έχει ανακοινωθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε ότι θα πραγματοποιηθεί τη 17η Ιανουαρίου 2018, θα αποτελέσει ένα ακόμα σοβαρό πλήγμα για το κεντρικό και βόρειο τμήμα του Νομού Έβρου, διότι θα οδηγήσει σε περαιτέρω υποβιβασμό του επιπέδου των συγκοινωνιών στο Νομό και γενικότερα του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων του και θα ενισχύσει την απομόνωσή τους από την υπόλοιπη χώρα».
Σημειώνεται πως για το θέμα έστειλε επιστολή προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η βουλευτής Έβρο του ΣΥΡΙΖΑ Νατάσα Γκαρά, ζητώντας να ανακληθεί η απόφαση κατάργησης των δρομολογίων, ενώ αντίστοιχη επιστολή προς τον ΟΣΕ υπήρξε από την πρώτη στιγμή ανακοίνωσης της απόφασης από τον δήμαρχο Ορεστιάδας Βασίλη Μαυρίδη.
Ρίζος: «Ακατανόητη απόφαση»
Σε δήλωσή του ο βουλευτής Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Ρίζος κάνει λόγο για μία «ακατανόητη απόφαση» από τον ΟΣΕ, ο οποίος επικαλούμενος οικονομικούς λόγους, κόβει δρομολόγια από μία περιοχή όπως ο Έβρος, «ενέργεια που ενδεχομένως δείχνει μερική άγνοια για τις δυσκολίες, την ιδιαιτερότητα αλλά και την ανθρωπογεωγραφία της περιοχής μας», όπως επισημαίνει ο βουλευτής.
Όπως αναλυτικά τονίζει:
«- Την στιγμή που η Ελληνική Κυβέρνηση μέσα από το κολοσσιαίο έργο της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας» επιδιώκει να μετατρέψει την περιοχή του Έβρου στο σημαντικότερο διαμετακομιστικό κέντρο για όλα τα Βαλκάνια,
– Την στιγμή που η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δια του Προέδρου της, έχει δημόσια δηλώσει ότι προτίθεται να στηρίξει με κονδύλια το συγκεκριμένο έργο,
– Την στιγμή που σε λίγο καιρό αναμένεται να είναι έτοιμες οι διακρατικές υπηρεσίες Ελλάδας – Βουλγαρίας που θα στηρίξουν το συγκεκριμένο γιγαντιαίο εγχείρημα,
Την ίδια στιγμή ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας Α.Ε. (Ο.Σ.Ε.), σε μία ακατανόητη ενέργεια, επιλέγει να μειώσει τα επιβατικά δρομολόγια από και προς την περιοχή του Βορείου Έβρου, επικαλούμενος οικονομικούς λόγους, ενέργεια που ενδεχομένως δείχνει μερική άγνοια για τις δυσκολίες, την ιδιαιτερότητα αλλά και την ανθρωπογεωγραφία της περιοχής μας.
Είμαι βέβαιος ότι στο «τέλος της ημέρας», θα έχουν πρυτανεύσει οι φωνές της λογικής και ότι δεν πρόκειται να υπάρξει καμία διακοπή δρομολογίων από και προς τον Βόρειο Έβρο».
Ερώτηση στη βουλή από Αν. Δημοσχάκη
Γραπτή Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη κατέθεσε ο Βουλευτής Έβρου Αναστάσιος Δημοσχάκης, για την διακοπή των δρομολογίων του Intercity από το Δίκαια μέχρι την Αλεξανδρούπολη και αντιστρόφως.
Στην ερώτηση υπογραμμίζεται ότι πρόκειται για μια αρνητική εξέλιξη η οποία έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά ενεργειών που ενισχύσουν την αποψίλωση του κεντρικού και βόρειου Έβρου από υπηρεσίες και μέσα μαζικής μεταφοράς, αποδυνάμωση των νοσοκομείων και των δομών εκπαίδευσης.
«Τα δρομολόγια του Intercity εξυπηρετούσαν με μικρό κόστος τους κατοίκους του νομού ώστε να κινηθούν κατά μήκος του, ενώ πλέον θα πρέπει να εξυπηρετούνται μόνο με το τοπικό ‘αργό’ τραίνο» αναφέρει ο βουλευτής και να ζητά να ενημερωθεί για τους λόγους διακοπής των δρομολογίων, να διερευνηθεί η προοπτική συζήτησης με τους θεσμικούς παράγοντες του τόπου με στόχο την από κοινού συμφωνία βιώσιμης λειτουργίας των δρομολογίων αλλά και η αποκατάσταση την σιδηροδρομικής σύνδεσης Δικαίων μέχρι και το Ορμένιο, η οποία είναι ανύπαρκτη εδώ και χρόνια, απαξιώνοντας το βορειότερο κομμάτι του νομού μολονότι πρόσφατα ολοκληρώθηκε ο εκσυγχρονισμός του εκεί σιδηροδρομικού δικτύου.
Κική Ηπειρώτου