Γραμμή Αλεξανδρούπολη-Λαύριο από Ιούνιο

Μια φορά την εβδομάδα το δρομολόγιο για Λαύριο με το ΣΑΟΣ ΙΙ. Αισιοδοξία στο δήμο Σαμοθράκης.

«Σφήνα» στον κατάλογο του υπουργείου ναυτιλίας, με τις νέες άγονες γραμμές, μπήκε το πολυπόθητο δρομολόγιο Λαύριο-Λήμνος-Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη, μετά από χρόνια διεκδικήσεων από φορείς και κατοίκους του Έβρου. Τα δρομολόγια, αναμένεται να ξεκινήσουν από τον Ιούνιο και θα πραγματοποιηθούν όλους τους θερινούς μήνες, με το πλοίο ΣΑΟΣ ΙΙ της πλοιοκτήτριας εταιρείας του Φώτη Μανούση.

Συνολικά, οι δαπάνες για τα μισθώματα των ακτοπλοϊκών άγονων γραμμών για τη νέα περίοδο, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ανέρχονται στα 90 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με την Ναυτεμπορική, τα κονδύλια παραμένουν στο ίδιο επίπεδο με πέρυσι.

Το υπουργείο προχώρησε και σε ορισμένες μικρές τροποποιήσεις για την καλύτερη κάλυψη κάποιων νησιών, είτε επεκτείνοντας δρομολόγια είτε αυξάνοντας τον αριθμό τους. Σε αυτό το πλαίσιο, προστέθηκαν δύο νέες γραμμές και συγκεκριμένα η Λαύριο-Λήμνος-Σαμοθράκη με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα και με προσέγγιση στην Αλεξανδρούπολη τη θερινή περίοδο και η γραμμή Τήλος-Ρόδος και Τήλος-Σύμη-Ρόδος με τρία και δύο αντίστοιχα δρομολόγια την εβδομάδα. Το δρομολόγιο Λαύριο-Λήμνος-Σαμοθράκη και επιστροφή θα εκτελείται από το πλοίο «ΣΑΟΣ ΙΙ» με 41.749 ευρώ ανά δρομολόγιο.

Ικανοποίηση αλλά και προβληματισμός

Την είδηση υποδέχθηκαν με ικανοποίηση στη Σαμοθράκη, με το δήμαρχο του νησιού Θανάση Βίτσα να εκφράζει στη «ΓΝΩΜΗ» την αισιοδοξία του ότι όλα θα πάνε καλά και τα δρομολόγια θα εκτελεστούν κανονικά, με θετικές επιπτώσεις για το νησί, αλλά και τον υπόλοιπο Έβρο. Άλλωστε, η καθιέρωση αυτού του δρομολογίου ήταν πάγιο αίτημα και των επαγγελματιών του νομού, για την φτηνότερη μεταφορά προϊόντων και πρώτων υλών, δίχως τα τσουχτερά διόδια και το κόστος των καυσίμων.

Ωστόσο, παρά το θετικό νέο, επικρατεί και εύλογος προβληματισμός, αφού βρίσκεται ακόμη σε εκκρεμότητα το θέμα των εργασιών στο πλοίο ΣΑΟΝΗΣΟΣ, για το οποίο ο πλοιοκτήτης έχει καταγγείλει διάφορα γραφειοκρατικά εμπόδια και το οποίο θα πρέπει ως το καλοκαίρι να είναι έτοιμο, ώστε να καλύψει το κενό του ΣΑΟΣ ΙΙ στο δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη.

Προκλήσεις ενδιαφέροντος από την ΥΠΑ για την γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σητεία

Σε προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος για δέκα «άγονες» αεροπορικές γραμμές, προχώρησε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας με αποφάσεις του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη. Μεταξύ αυτών και η γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σητεία.

Συγκεκριμένα, η ΥΠΑ στο πλαίσιο διασφάλισης επαρκούς εξυπηρέτησης τακτικών αεροπορικών γραμμών σε συγκεκριμένα δρομολόγια που είναι ζωτικής σημασίας στην ανάπτυξη των περιφερειών προσκαλεί τους ενδιαφερόμενους κοινοτικούς αερομεταφορείς να υποβάλουν προσφορές για την εκμετάλλευση 10 τακτικών αεροπορικών γραμμών, στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας.

Οι γραμμές αυτές, θα ανατεθούν από την 1η Απριλίου 2017 έως 31 Μαρτίου 2021.

Σύμφωνα με την απόφαση, σε περίπτωση που έως τις 31 Οκτωβρίου 2016 κανένας αερομεταφορέας δεν έχει εκδηλώσει εγγράφως στην ΥΠΑ την πρόθεσή του για εκτέλεση, από την 1η Απριλίου 2017 τακτικών πτήσεων χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, τότε η ΥΠΑ θα προχωρήσει σε διάστημα περίπου δύο μηνών, σε διαγωνισμό για την ανάθεση εκμετάλλευσης αυτών των γραμμών, για το χρονικό διάστημα από 1η Απριλίου 2017 έως 31 Μαρτίου 2021 με οικονομικό αντιστάθμισμα.

Όπως προβλέπεται στην απόφαση το μέγιστο καταβλητέο οικονομικό αντιστάθμισμα ετησίως ανά γραμμή καθορίζεται στο ποσό των 416.000 ευρώ για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σητεία.

Επισημαίνεται ακόμη «πως ο αερομεταφορέας, που θα δηλώσει την πρόθεσή του για εκτέλεση τακτικών πτήσεων σε μία ή περισσότερες από τις γραμμές σύμφωνα με τις επιβληθείσες υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας και χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, δεσμεύεται να αναλάβει την υποχρέωση για το προαναφερόμενο διάστημα των τεσσάρων ετών και, σε περίπτωση διακοπής της εξυπηρέτησης σε κάποια από τις γραμμές που θα έχει αναλάβει, θα καταβάλει στο Ελληνικό Δημόσιο, ως ρήτρα αποζημίωσης, το ποσό των 500.000 ευρώ ανά γραμμή».

Η προσφορά μπορεί να υποβληθεί για µία µόνο ή και περισσότερες από τις ανωτέρω γραμμές και σε κάθε περίπτωση οι προσφορές θα υποβάλλονται χωριστά για κάθε µία από τις παραπάνω αυτές γραμμές.

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο