Τσουχτερό το ταξίδι στη Θάσο

Αυξήσεις έως και 100% στις τιμές εισιτηρίων των ferry boats

Έως και το 100% φτάνουν οι αυξήσεις που έγιναν από το 2015 έως σήμερα στις τιμές των εισιτηρίων των ferryboats για το νησί της Θάσου. Το τελευταίο «κύμα» των ανατιμήσεων στους ναύλους σημειώθηκε την περασμένη Δευτέρα 21 Μαρτίου, όταν δύο εταιρίες -ταυτόχρονα- επέβαλαν αυξήσεις «σε μια νύχτα» που έφταναν έως και 60%. Οι νέες αυξημένες τιμές ισχύουν στις εταιρίες «ΑΝΕΘ» (πρώην πολυμετοχική, νυν συμφερόντων Χαριτόπουλου) και «Κοινοπραξία» (συμφερόντων Μητσόπουλου). Την απόφαση να διατηρήσει αμετάβλητες τις τιμές, έλαβε η εταιρία «ThassosLink» (συμφερόντων Φιλιάγκου), «για την ώρα» όπως χαρακτηριστικά διευκρίνισε.

Η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρείται στο παιδικό εισιτήριο επιβάτη από Καβάλα προς Πρίνο, το οποίο κοστίζει πλέον 4€ (από 2,5€), ενώ των ενηλίκων αυξήθηκε στα 6,5€ (από 5€). Στην άλλη γραμμή, από Κεραμωτή για Λιμένα, το παιδικό εισιτήριο κοστίζει 3€ (από 2€) και των ενηλίκων 4,5€ (από 4€). Σε όλες τις κατηγορίες ΙΧ οχημάτων και στις δύο γραμμές, οι ναύλοι ανατιμήθηκαν κατά 1€. Αυξημένοι είναι οι ναύλοι και σε όλες τις άλλες κατηγορίες: φορτηγά, λεωφορεία, τροχόσπιτα, ποδήλατα, δίκυκλες μηχανές, τετράτροχες γουρούνες.

Δεν είναι η πρώτη φορά που εν μέσω κρίσης αποφασίζονται τέτοιες αυξήσεις. Οι ναύλοι ανατιμήθηκαν αρκετές φορές την τελευταία δεκαετία, στα χρόνια των μνημονίων. Την ίδια περίοδο, κάθε χρόνο σημειωνόταν νέο ρεκόρ τουριστικών αφίξεων, με την κάθε εταιρία να απολαμβάνει ετήσια καθαρά κέρδη της τάξης των 2 εκατομμυρίων ευρώ. Παρατηρήθηκε μάλιστα και το εξής οξύμωρο: όταν ο ΦΠΑ στους ναύλους μειώθηκε το 2020 λόγω πανδημίας από 24% σε 13% η τελική τιμή που πλήρωνε ο επιβάτης διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα, με τις εταιρίες της Θάσου να… απορροφούν την μείωση ΦΠΑ προς όφελός τους.

Ρίχνοντας μια ματιά στο όχι και πολύ μακρινό 2015, διαπιστώνει κανείς ότι το εισιτήριο επιβάτη στην «φθηνή» γραμμή της Κεραμωτής, ανατιμήθηκε συνολικά κατά 50% (τότε 3€, σήμερα 4,5€), το παιδικό εισιτήριο κατά 100% (από 1,5€ στα 3€) και το μικρό ΙΧ αυτοκίνητο κατά 90% (τότε 10€, σήμερα 19€). Οι αθροιστικές αυξήσεις μόνο των τελευταίων ετών αφορούν σε όλες τις κατηγορίες ναύλων (μεγάλα ΙΧ κατά 45%, φορτηγά 55% κ.ο.κ.).

Οι νέες ανατιμήσεις έχουν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στους πολίτες του νησιού οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να μεταβαίνουν συχνά στην Καβάλα για υπηρεσίες, γιατρούς, εκπαίδευση, αγορές. Το ταξίδι στην Καβάλα μετ΄ επιστροφής, το οποίο μια οικογένεια κάνει τακτικά, κοστίζει πλέον για ένα αντρόγυνο με δύο παιδιά από 80€ έως 100€. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η μετάβαση στην Καβάλα με λεωφορεία του υπεραστικού ΚΤΕΛ είναι πρακτικώς αδύνατη. Ακόμη μεγαλύτερη είναι η επιβάρυνση για επαγγελματίες που μετακινούνται από και προς το νησί για να βγάλουν τα προς το ζην (έμποροι, αντιπρόσωποι, μελισσοκόμοι, πωλητές λαϊκών αγορών κ.α.).

Παράγοντες του τουρισμού στο νησί, εκφράζουν φόβους ότι οι νέες ανατιμήσεις θα πλήξουν περαιτέρω τον τουρισμό του νησιού, με την ταυτόχρονη συγκυρία των πανάκριβων καυσίμων κίνησης. Σημειώνεται ότι η Θάσος δέχεται μεγάλο ανταγωνισμό από τις αναπτυγμένες τουριστικά περιοχές της ηπειρωτικής πλευράς της Καβάλας (Κεραμωτή, Καβάλα, Νέα Πέραμος, Νέα Ηρακλείτσα, Παραλία Οφρυνίου κ.α.), ενώ σταθεροί ανταγωνιστές είναι οι δημοφιλείς χερσαίοι προορισμοί όπως η Χαλκιδική και η Πιερία.

«Οι ναυτιλιακές έχουν τεράστια κέρδη και δεν δικαιολογούνται αυτές οι αυξήσεις. Μέσα στην πανδημία στηρίχθηκαν με τεράστιες επιδοτήσεις ενώ έχουν σταθερά μεγάλες φοροαπαλλαγές. Δεν έχουν ΕΦΚ, και τους επιστρέφεται ο ΦΠΑ στα καύσιμα», τονίζει ο Νίκος Τσιλογεώργης, πρόεδρος της Θασιακής Ένωσης Καβάλας, που αποτελεί τον μεγαλύτερο σύλλογο σε όλο το νομό.

Το τοπικό ΚΚΕ στη Θάσο κάνει λόγο για «συνεχιζόμενη λεηλασία του οικογενειακού εισοδήματος για ένα ταξίδι στην Καβάλα» και χαρακτηρίζει εξοργιστικές τις ανατιμήσεις των ναύλων σε μια περίοδο πρωτοφανούς ακρίβειας. Υπενθυμίζει, δε, ότι οι ναυτιλιακές απολαμβάνουν «προκλητικές φοροαπαλλαγές» και «φορολογική ασυλία», ενώ τονίζει ότι «τα τελευταία χρόνια έχουν εισπράξει δεκάδες χιλιάδες ευρώ έξτρα επιδότηση, ως πληγέντες από την πανδημία».

makthes.gr

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο