Mε απόφαση της Hellenic Train – Εργαζόμενοι στο ΟΣΕ: Απολύσεις και νέα υποβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στον Εβρο
Κλείνουν στις 28 Φεβρουαρίου τα εκδοτήρια και στους σιδηροδρομικούς σταθμούς Ορεστιάδας και Αλεξανδρούπολης, με απόφαση της Hellenic Train, που ανακοίνωσε κατάργηση εκδοτηρίων σε 34 σιδηροδρομικούς σταθμούς σε όλη τη χώρα.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η απόφαση υλοποιείται στο πλαίσιο του σχεδίου «προώθησης εναλλακτικών και πιο φιλικών επιλογών κράτησης εισιτηρίων για τους πελάτες», που στο εξής θα γίνεται είτε μέσω της εφαρμογής και της ιστοσελίδας της Hellenic Train είτε μέσω της τηλεφωνικής γραμμής Εξυπηρέτησης Πελατών 1-45-11 αλλά και μέσα στο τρένο.
«Απογοήτευση και ανησυχία» εκφράζουν σύμφωνα με την ΕΡΤ Ορεστιάδας οι εργαζόμενοι στα εκδοτήρια, που όπως υπογραμμίζουν σε επιστολή που απέστειλαν προς τον πρωθυπουργό, τους συναρμόδιους υπουργούς και τους αρχηγούς όλων των κομμάτων της Βουλής, βρίσκονται αιφνιδιαστικά χωρίς εργασία και εισόδημα.
Την ίδια ώρα, η απόφαση της Hellenic Train έρχεται σε αντίθεση με τις δρομολογημένες εργασίες που έχουν ξεκινήσει να γίνονται από τον ΟΣΕ στους σιδηροδρομικούς σταθμούς, για τη βελτίωση των εγκαταστάσεών τους. Είναι ενδεικτικό ότι στους σιδηροδρομικούς σταθμούς Αλεξανδρούπολης και Ορεστιάδας ολοκληρώθηκαν ήδη οι εργασίες, από τον ΟΣΕ, για την πλήρη αποκατάσταση του φωτισμού στις αποβάθρες και εντός των σταθμών, ενώ από χθες οι ίδιες εργασίες γίνονται και στον σιδηροδρομικό σταθμό του Διδυμοτείχου.
Δρομολογημένες είναι επίσης από τον ΟΣΕ οι εργασίες αποκατάστασης των WC του κοινού στον σιδηροδρομικό σταθμό Ορεστιάδας, της θέρμανσης του κτιρίου και άλλων παρεμβάσεων βελτίωσης και αναβάθμισης.
Παράλληλα, από τον ερχόμενο Μάρτιο αναμένεται και η τοποθέτηση των νέων Σταθμαρχών που προσέλαβε και εκπαίδευσε ο ΟΣΕ για τους σιδηροδρομικούς σταθμούς Ορεστιάδας, Διδυμοτείχου και Σουφλίου, ενώ για τον σταθμό της Ορεστιάδας προσελήφθη και κλειδούχος.
Η απουσία συντονισμού μεταξύ της ιδιωτικής εταιρείας (Hellenic Train) που έχει αναλάβει το επιβατικό και εμπορευματικό έργο στον ελληνικό σιδηρόδρομο και του ΟΣΕ, σε σειρά ζητημάτων λειτουργίας των σιδηροδρομικών σταθμών, έχει επανειλημμένα δημιουργήσει δυσλειτουργίες, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στα εκδοτήρια, οι οποίοι εδώ και χρόνια, παρότι είναι “ενοικιαζόμενοι” από εταιρεία με την οποία είχε σύμβαση η Hellenic Train, είχαν και τον ρόλο του άτυπου συντονιστή των ενεργειών που έπρεπε να γίνουν για να επιτυγχάνεται η συνεννόηση και η ομαλή λειτουργία των υπηρεσιών που παρέχονται προς τους επιβάτες.
Επιπλέον, οι ίδιοι, σχεδόν καθημερινά, παρέμεναν στους σιδηροδρομικούς σταθμούς και πολύ πέραν του ωραρίου και των υποχρεώσεών τους, για να κρατούν ανοιχτούς τους χώρους αναμονής και να μην αναγκάζονται οι επιβάτες να αναμένουν επί ώρα στις αποβάθρες μέσα σε δύσκολες καιρικές συνθήκες.
«Η ύπαρξη φυσικών σημείων πώλησης δεν είναι απλώς θέμα εξυπηρέτησης, αλλά και ζήτημα ασφάλειας για τους επιβάτες, καθώς προσφέρουν άμεση βοήθεια σε περίπτωση ανάγκης και εξασφαλίζουν την καλύτερη εξυπηρέτηση σε όλους τους χρήστες του σιδηροδρόμου», τονίζουν στην επιστολή τους οι εργαζόμενοι των εκδοτηρίων, ζητώντας την ακύρωση της απόφασης κατάργησής τους.
ΣΥΡΙΖΑ Έβρου: Από τις κυβερνητικές φιέστες στην εγκατάλειψη
«Το κλείσιμο των εκδοτηρίων στον Έβρο επιβεβαιώνει τη σιδηροδρομική απομόνωση» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Νομαρχιακή Επιτροπή Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ, σχολιάζοντας την απόφαση της Hellenic Train να προχωρήσει στο κλείσιμο των εκδοτηρίων στους σιδηροδρομικούς σταθμούς της Αλεξανδρούπολης και της Ορεστιάδας, μαζί με άλλα 34 σημεία σε όλη τη χώρα, κάτι που, όπως τονίζει «αποδεικνύει πως η κυβέρνηση της ΝΔ εγκαταλείπει πλήρως το σιδηροδρομικό δίκτυο της Θράκης και του Έβρου».
Συνεχίζοντας, σημειώνει πως «η σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο εξυπηρετεί κυρίως γεωπολιτικές και στρατιωτικές προτεραιότητες και όχι την καθημερινή μετακίνηση των πολιτών. Την ίδια στιγμή, ο ιστορικός σταθμός του Πυθίου, που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως διακρατική πύλη Ελλάδας – Τουρκίας, παραμένει πλήρως εγκαταλελειμμένος.
Η κυβέρνηση της ΝΔ είχε εξαγγείλει 19 μέτρα για την Αν. Μακεδονία και Θράκη, μεταξύ των οποίων και η επανεκκίνηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αλεξανδρούπολης – Ορεστιάδας τον Οκτώβριο του 2023. Λίγους μήνες αργότερα, η Hellenic Train ανακοίνωσε την επέκταση της σύνδεσης μέχρι το Ορμένιο. Ωστόσο, αντί για περαιτέρω ανάπτυξη, η κυβέρνηση κλείνει τώρα τα εκδοτήρια, αποκόπτοντας τους πολίτες από βασικές υπηρεσίες.
Η “αναβάθμιση” που υποσχέθηκε ο κ. Μητσοτάκης παραμένει μόνο στα χαρτιά. Η πραγματικότητα είναι ότι οι κάτοικοι του Έβρου και της Θράκης παραμένουν χωρίς ουσιαστική σύνδεση με το εθνικό δίκτυο και χωρίς πρόσβαση σε στοιχειώδεις σιδηροδρομικές υπηρεσίες».
Οι επιπτώσεις για τους πολίτες
Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, το κλείσιμο των εκδοτηρίων δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στους επιβάτες, καθώς:
- Οι ηλικιωμένοι και τα ΑμεΑ αποκλείονται από τη δυνατότητα αγοράς εισιτηρίων, αφού η ηλεκτρονική διαδικασία δεν είναι προσιτή σε όλους.
- Οι σταθμοί μένουν χωρίς προσωπικό, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμία βοήθεια σε επιβίβαση, αποβίβαση και αλλαγές δρομολογίων.
- Οι πολίτες χάνουν βασικές εξυπηρετήσεις, όπως χώροι αναμονής, πληροφόρηση για καθυστερήσεις και εναλλακτικές λύσεις σε περίπτωση προβλημάτων στα δρομολόγια.
- Στα τρένα δεν θα εκδίδονται ειδικές κατηγορίες εισιτηρίων (νεανικά, φοιτητικά, πολυτέκνων, συνταξιούχων ΟΣΕ), αναγκάζοντας τους επιβάτες να πληρώνουν κανονικό αντίτιμο.
- Δεν υπάρχουν POS στα τρένα, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να πρέπει να έχουν μόνο μετρητά.
- Το τηλεφωνικό κέντρο 14511 για κρατήσεις εισιτηρίων και πληροφόρηση χρεώνει τους πολίτες έως και 0,98€/λεπτό.
Η κυβέρνηση δεν έχει σχέδιο για τη Θράκη και τον Έβρο. Αντί να ενισχύσει τον σιδηρόδρομο, περιορίζει τις υπηρεσίες, εγκαταλείπει τη συντήρηση των δικτύων και αφήνει την περιοχή αποκομμένη από το εθνικό δίκτυο.
«Οι τοπικοί βουλευτές της ΝΔ στον Έβρο σιωπούν μπροστά στην εγκατάλειψη»
Καταλήγοντας, η ΝΕ Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ καυτηριάζει την στάση των βουλευτών της ΝΔ, επισημαίνοντας: «Οι κυβερνητικοί βουλευτές του Έβρου παραμένουν αδρανείς απέναντι στη συστηματική υποβάθμιση του σιδηροδρόμου της περιοχής. Παρά τις υποσχέσεις και τις δηλώσεις για ανάπτυξη, δεν έχουν αναλάβει καμία ουσιαστική πρωτοβουλία για τη διατήρηση και ενίσχυση των σιδηροδρομικών υποδομών του νομού.
Η αδυναμία τους να διασφαλίσουν το αυτονόητο – την παροχή βασικών υπηρεσιών μετακίνησης στους πολίτες – δείχνει την πλήρη αδιαφορία της ΝΔ για τη Θράκη και τον Έβρο. Οι υποδομές δεν μπορούν να λειτουργούν μόνο για γεωπολιτικούς σκοπούς, ενώ οι κάτοικοι της περιοχής βιώνουν την εγκατάλειψη.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Έβρου απαιτεί:
- Άμεση ανάκληση της απόφασης για το κλείσιμο των εκδοτηρίων στην Αλεξανδρούπολη και την Ορεστιάδα.
- Αναβάθμιση και στελέχωση των σταθμών, ώστε να διασφαλιστεί η εξυπηρέτηση των πολιτών.
- Πλήρης επανασύνδεση του Έβρου με τη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Ελλάδα.
- Αξιοποίηση του σταθμού του Πυθίου και επαναλειτουργία της διακρατικής σύνδεσης Ελλάδας – Τουρκίας.
- Σοβαρή χρηματοδότηση για τη βελτίωση των υποδομών, της ασφάλειας και της κίνησης των τρένων στη Θράκη.
Η υποβάθμιση των δημόσιων μεταφορών είναι επιλογή της κυβέρνησης. Ο Έβρος δεν είναι ντεκόρ για κυβερνητικές φιέστες. Ο σιδηρόδρομος πρέπει να εξυπηρετεί τους πολίτες, όχι να απαξιώνεται σταδιακά».
Ζεϊμπέκ (Νέα Αριστερά): «Ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Θράκης όχι απλά συνεχίζεται, αλλά γιγαντώνεται»
Σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής Ξάνθης της Νέας Αριστεράς, τονίζει ότι «ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Θράκης όχι απλά συνεχίζεται, αλλά γιγαντώνεται κιόλας, με την κυβέρνηση παντελώς απούσα».
Σε δήλωση του σημειώνει: «Η πρόσφατη απόφαση της Hellenic Train να μπει οριστικό λουκέτο σε 34 εκδοτήρια εισιτηρίων σε σταθμούς της χώρας (μέχρι τέλος Μαρτίου), μεταξύ αυτών και σε Δράμα, Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη και Ορεστιάδα, έρχεται να προστεθεί στον πρωτοφανή σιδηροδρομικό αποκλεισμό που βιώνει η Θράκη 5 χρόνια τώρα, με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης της ΝΔ.
Πλέον έχει πέσει και το τελευταίο φύλλο συκής της κυβέρνησης, ότι δήθεν νοιάζεται και ενδιαφέρεται για την περιοχή της Θράκης. Τα έργα τους, καθημερινά, άλλα δείχνουν.
2 χρόνια μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, κυβέρνηση και Hellenic Train, αντί να λαμβάνουν μέτρα για την ασφάλεια στο σιδηρόδρομο, για νέα σύγχρονα δίκτυα, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, διαγκωνίζονται στις περικοπές, αδιαφορώντας για τις συνέπειες.
Από τη μια η Hellenic Train, που προχωρά στην απομάκρυνση 90 και πλέον έμπειρων υπαλλήλων της εταιρείας και καταργεί τα εκδοτήρια, όλα στο βωμό του κέρδους…και από την άλλη η κυβέρνηση της ΝΔ που παραχωρεί σκανδαλωδώς στην εταιρεία το μονοπώλιο της κρατικής επιχορήγησης των άγονων γραμμών για 15!!! έτη – πρωτοφανές διάστημα πανευρωπαϊκά για μη κρατική σιδηροδρομική εταιρεία – και την ίδια στιγμή απαλλάσσει την εταιρεία από επενδύσεις στο δίκτυο ύψους 600 εκ. ευρώ!
Και όλα αυτά την ώρα που οι πόλεις της Θράκης παραμένουν κυριολεκτικά αποκλεισμένες σιδηροδρομικά, με επιβατικό τρένο να έχει να σφυρίξει στην περιοχή περίπου 5 χρόνια. Είναι ντροπή».