«Πριν 10 χρόνια βλέπαμε κόσμο να περιμένει να ανοίξουν τα καταστήματα για να μην χάσει τις προσφορές» αναφέρει ο Αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Β. Κασαπίδης
Της Κικής Ηπειρώτου
Πολύ υποτονική είναι η κίνηση στην αγορά της Αλεξανδρούπολης, ένα μήνα μετά την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων και περίπου 2 εβδομάδες πριν τη λήξη τους. Υποτονικός, κατ’ επέκταση είναι και ο τζίρος των καταστημάτων, με αποτέλεσμα οι επαγγελματίες να εμφανίζονται ιδιαιτέρως προβληματισμένοι.
Έχασαν οι εκπτώσεις το νόημά τους;
Όπως επισημαίνει ο Αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης Βασίλης Κασαπίδης, όταν, πριν 10 χρόνια, ξεκινούσαν οι εκπτώσεις, συναντούσε κανείς έξω από αρκετά καταστήματα συγκεντρωμένο κόσμο, που περίμενε να ανοίξουν τα μαγαζιά για να προλάβει τις προσφορές. Πρόκειται για μία εικόνα από το παρελθόν που έχει εκλείψει. Άραγε, οριστικά; Ο κ. Κασαπίδης πιστεύει και ελπίζει πως όχι.
«Πρέπει να ξεκαθαρίσει το τοπίο με τις εκπτώσεις, είναι ένα θέμα το οποίο έχουμε θέσει πολλές φορές. Κατά τη γνώμη μας, δεν θα πρέπει να υπάρχει παρατεταμένη περίοδος εκπτώσεων, προσφορών, μειωμένων τιμών. Θεωρούμε πως με τον τρόπο αυτό, δεν προσελκύουμε το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Εμείς θέλουμε δύο δυνατές περιόδους, χειμώνα και καλοκαίρι, έτσι ώστε να αποκτήσουν και πάλι νόημα οι εκπτώσεις και να νιώσει ο κόσμος ότι πραγματικά κερδίζει ψωνίζοντας εκείνο το διάστημα». Άλλωστε, υπογραμμίζει πως ακόμη και η Black Friday του Νοεμβρίου, όπως αποδείχθηκε από τα στοιχεία, επηρέασε αρνητικά την κατανάλωση, κατά την περίοδο των εορτών.
Υποτονικότητα και προβληματισμός
Περίπου 15 μέρες πριν την λήξη των εκπτώσεων και ένα μήνα μετά την έναρξή τους, η κίνηση στην αγορά της Αλεξανδρούπολης είναι πολύ υποτονική.
«Είναι κάτι που μας προβληματίζει πάρα πολύ και σαν επαγγελματίες, μεμονωμένους, και σαν Εμπορικό Σύλλογο. Δεν έχουμε, ακόμα, μία ολοκληρωμένη εικόνα, γιατί τρέχουν ακόμα οι εκπτώσεις, εκτιμώ, όμως, ότι η πρώτη εικόνα, στη μέση της περιόδου, είναι σίγουρα λίγο πιο κάτω από την αντίστοιχη περσινή», κι όλα αυτά, την στιγμή που οι προσφορές και οι εκπτώσεις είναι πάρα πολύ καλές, σημειώνει ο κ. Κασαπίδης, απευθύνοντας κάλεσμα προς κατοίκους και επισκέπτες να στηρίξουν τα τοπικά καταστήματα, που είναι κορυφαία και σε ποιότητα και σε τιμές.
Άλλωστε, και ο ίδιος ο Εμπορικός Σύλλογος με δράσεις που προγραμματίζει και θα ανακοινωθούν εν καιρώ, θα προσπαθήσει να δώσει μία περαιτέρω ώθηση στην αγορά.
«Αισιοδοξία, αλλά τίποτα χειροπιαστό, για την ώρα»
Με μεγάλη επιτυχία, έντονη προσέλευση του εμπορικού κόσμου από όλη την Ελλάδα και σημαντικά ευρήματα ολοκληρώθηκε το πρώτο Συνέδριο «Future of Retail» που έλαβε χώρα στις 7 και 8 Φεβρουαρίου στο Grand Hyatt Athens υπό τη διοργάνωση της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας. Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτη Σχοινά, του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη και του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκου Παπαθανάση, πραγματοποιήθηκαν οι εργασίες του Συνεδρίου που στόχο είχαν να αναδείξουν το μέλλον του Εμπορίου υπό το πρίσμα της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης και της μετάβασής του από το παραδοσιακό στο ψηφιακό περιβάλλον.
Στις εργασίες του συνεδρίου συμμετείχε και ο Εμπορικός Σύλλογος Αλεξανδρούπολης. Ο κ. Κασαπίδης χαρακτήρισε ως αισιόδοξες τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού, ωστόσο, μέχρι στιγμής, ο εμπορικός κόσμος δεν έχει δει κάποιες χειροπιαστές αλλαγές, τόσο στα θέματα της φορολογίας, όσο και των ευκαιριών ανάπτυξης.
«Οι πολιτικοί κύκλοι θεωρούν πως το κλίμα θα αλλάξει, η αλήθεια είναι ότι δεν το έχουμε δει ακόμη αυτό, στην αγορά της Αλεξανδρούπολης. Ας ελπίσουμε ότι απλώς δεν έχουν φανεί ακόμη τα αποτελέσματα των προσπαθειών και ότι σύντομα θα νιώσουμε ότι μας στηρίζουν με χειροπιαστό τρόπο. Άλλωστε, για αυτό πιέζουμε και σε αυτό ελπίζουμε».