Μια πολύ ιδιαίτερη ταινία από την Κινηματογραφική Λέσχη Αλεξανδρούπολης

 

Την Δευτέρα 28 και την Τρίτη 29 Μαρτίου παρουσιάζεται το ιστορικό εξπρεσιονιστικό αριστούργημα βωβού κινηματογράφου των Grigori Kozintsev & Leonid Trauberg “Η Νέα Βαβυλώνα” (1929)

Η Κινηματογραφική Λέσχη Αλεξανδρούπολης προβάλλει την Δευτέρα 28 και την Τρίτη 29 Μαρτίου το ιστορικό εξπρεσιονιστικό αριστούργημα βωβού κινηματογράφου των Grigori Kozintsev & Leonid Trauberg “Η Νέα Βαβυλώνα” (1929)

Ιστορικό και θεωρητικό πλαίσιο της ταινίας

To 1872, στον αναβρασμό του Γαλλοπρωσικού πολέμου, με τους Γάλλους αστούς να συνθηκολογούν με την Πρωσία και τους εργάτες και μικροαστούς να κρατάνε σθεναρή αντίσταση και μη παράδοση των όπλων, η Γαλλία βρίσκεται σε μια πολύ κρίσιμη ιστορική στιγμή.

Η Λουίζ, πωλήτρια σε ένα πολυκατάστημα καπιταλιστών εμπόρων, που βρίθει από υπερκαταναλωτικούς αστούς, γνωρίζει έναν ηρωικό νεαρό στρατιώτη και τον ακολουθεί στον επαναστατικό εργατικό αγώνα. Συμμετέχει κι αυτή ενεργά στις μάχες, αντιστέκεται στην παράδοση των κανονιών στους κυβερνητικούς, κανονιών που είχαν αποκτήσει οι εργάτες ύστερα από δικό τους έρανο και όχι με κρατικά χρήματα, και πολεμά μέχρι τέλους. Eτσι, στο Παρίσι δημιουργείται μια κομμούνα, που αναλαμβάνει την εξουσία, κάνει πρωτοποριακές κοινωνικο-πολιτικές μεταρρυθμίσεις, πρωτόγνωρες στην ιστορία, και καταπνίγεται αιματηρά από την αντιδραστική κυβέρνηση των Βερσαλλιών.

Φτιαγμένη για να υμνήσει το πνεύμα της Παρισινής Κομμούνας, η «Νέα Βαβυλώνα» εξυπηρέτησε κυρίως την ορατότητα του κινήματος στο οποίο πρωταγωνίστησαν οι δύο δημιουργοί της. Τόσο ο Κόζιντζεφ όσο και ο Τράουμπεργκ υπήρξαν οι σημαντικότεροι εκπρόσωποι της «Φάμπρικας του Εκκεντρικού Ηθοποιού», μιας πειραματικής ομάδας που στις αρχές της δεκαετίας του ’20 υιοθέτησε την εκκεντρικότητα ως κυρίαρχη τάση, προσπαθώντας να αναζητήσει τη θέση της ανάμεσα στον φουτουρισμό, τον σουρεαλισμό και τον ντανταϊσμό, μεταφέροντας αρχικά στο θέατρο και μετέπειτα στο σινεμά τις τεχνικές καινοτομίες του Σεργκέι Αιζενστάιν και τα διδάγματα του Bσέβολοντ Μέγιερχολντ γύρω από την υποκριτική τέχνη, σε έναν απαράμιλλο συνδυασμό σοσιαλιστικού ρεαλισμού και εξπρεσιονιστικής τέχνης.

Ιδανικό συμπλήρωμα η μουσική επένδυση του Ντμίτρι Σοστακόβιτς (η πρώτη του για τον κινηματογράφο), ένα μείγμα αναφορών στην γαλλική μουσική του 19ου αιώνα, τις μελωδίες του Οφενμπαχ και κυρίαρχο ρυθμό το καν-καν που σε ένα διαστροφικό συνδυασμό – με κορυφαία στιγμή τον «πειραγμένο» εθνικό ύμνο της Γαλλίας- ολοκληρώνει τη σάτιρα των Κόζιντζεφ και Τράουμπεργκ απέναντι στην πολιτική τους θέση και αντίθεση.

Η ταυτότητα της ταινίας

  • Σοβιετική Ενωση, 1929, Ασπρόμαυρο
  • Σκηνοθεσία: Γκριγκόρι Κόζιντσεφ, Λεονίντ Τράουμπεργκ
  • Σενάριο: Γκριγκόρι Κόζιντσεφ, Λεονίντ Τράουμπεργκ
  • Φωτογραφία: Αντρέι Μόσκβιν
  • Μοντάζ: Γκριγκόρι Κόζιντσεφ, Λεονίντ Τράουμπεργκ
  • Μουσική: Ντμίτρι Σοστάκοβιτς
  • Πρωταγωνιστούν: Ντέιβιντ Γκούτμαν, Γιελένα Κουζμίνα, Αντρέι Κοστρίσκιν, Σεργκέι Γεράσιμοφ
  • Διάρκεια: 95 λεπτά

Προβολές

  • 📽Δευτέρα στις 20.15
  • 📽Τρίτη στις 21.30
  • 🔖Εισιτήρια 3-5 ευρώ
  • 📌 Δημοτικό Θέατρο Αλεξανδρούπολης

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο