alexis-800x140

Μέσα στην άνοιξη ο διαγωνισμός για τον δρόμο Μεσημβρίας – Πετρωτών – Μαρώνειας

«Η αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου θα δώσει πλεονεκτήματα που θα μπορούμε να κεφαλαιοποιήσουμε» τονίζει ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου

Της Κικής Ηπειρώτου

Μέσα στην άνοιξη αναμένεται να είναι έτοιμη η προκήρυξη για τη δημοπράτηση ενός πολύ σημαντικού έργου για τον Έβρο και τη Ροδόπη και την αξιοποίηση του κοινού παραλιακού τους μετώπου. Πρόκειται για το έργο βελτίωσης και διαμόρφωσης της οδού, στην οποία σήμερα κινούνται μόνο οχήματα 4×4 και το οποίο θα ενώνει Μεσημβρία, Πετρωτά και Μαρώνεια και τα σημαντικά αρχαιολογικά τους μνημεία, προσφέροντας μία άνετη διαδρομή και μία ξεχωριστή εμπειρία στον επισκέπτη.

Η νέα χάραξη του έργου θα έχει μήκος 14 χιλιόμετρα και ο προϋπολογισμός του αγγίζει τα 12,5 εκ ευρώ. Ο δρόμος θα ξεκινά από τη διασταύρωση του δρόμου που οδηγεί στον Άγιο Χαράλαμπο προς το Αρχαίο Θέατρο, στη συνέχεια θα διασχίζει την περιοχή της Μαρμαρίτσας, τα τείχη της Αρχαίας Ισμάρας, θα συνεχίζει πάνω από την παραλία Πετρωτών και ακολούθως στον αρχαιολογικό χώρο, γνωστό ως Βρύση Μουζά, ενώ θα καταλήγει στον δρόμο Δικέλλων-Μάκρης.

Σε περιοχές χωρίς αρχαιολογικό ενδιαφέρον, το πλάτος του δρόμου θα φτάνει τα 6,5 μέτρα, ενώ σε άλλα σημεία θα προσαρμόζεται αναλόγως. Σε συνεννόηση με την Αρχαιολογική Υπηρεσία, θα κατασκευαστεί κι ένας λιθόστρωτος πεζόδρομος, πλάτους 2 μέτρων και μήκους 1,4 χιλιομέτρων, από τη διασταύρωση μέχρι το Αρχαίο Θέατρο της Μαρώνειας, για όσους θέλουν να περιηγηθούν πεζή. Από την εγκατάσταση της εργολαβίας εκτιμάται ότι θα χρειαστούν περίπου 2,5 χρόνια για την αποπεράτωση του δρόμου.

«Την άνοιξη ο διαγωνισμός στον αέρα»

«Για εμάς, ήταν ένα θέμα που πραγματικά μας απασχολούσε από το 2014 που αναλάβαμε τη διοίκηση της Περιφέρειας, επί αειμνήστου Γιώργου Παυλίδη. Επανεκκινήσαμε τότε τις διαδικασίες για να υλοποιήσουμε αυτό το έργο. Ήταν προεκλογική υπόσχεση εμού προσωπικά και του Γιώργου Παυλίδη, όταν επισκεφθήκαμε την Αρχαία Ζώνη και είπαμε ότι δεν μπορεί να μένει αναξιοποίητο αυτό το παραλιακό μέτωπο… Είναι σημαντικό ότι την προηγούμενη 5ετία, ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες για μία σειρά πολλών αδειοδοτήσεων που χρειαστήκαμε για να προχωρήσουμε. Όταν ένα έργο διέρχεται από σημεία αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, τότε χρειάζεται ένας μεγάλος όγκος αδειοδοτήσεων, όπως είναι γνωστό. Μετά την έγκριση των όρων της διακήρυξης και τον ορισμό της επιτροπής του διαγωνισμού, θεωρώ ότι ο κύβος ερρίφθη. Μέσα στο 2020 θα έχουμε θετική εξέλιξη, την άνοιξη λογικά θα βγει ο διαγωνισμός στον αέρα».

Όσο για τα οφέλη, ο κ. Πέτροβιτς σημειώνει πως η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου Ροδόπης-Έβρου θα συμβάλει στην κοινή τουριστική και οικονομική ανάπτυξη, την οποία άλλωστε προσδοκούν όσοι ζητούν την υλοποίηση του έργου εδώ και χρόνια.

«Η αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου θα δώσει πλεονεκτήματα που θα μπορούμε να κεφαλαιοποιήσουμε» τονίζει ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου.

Τα χαρακτηριστικά του έργου

Σύμφωνα με τη διακήρυξη του έργου προβλέπεται νέα χάραξη του υφιστάμενου μήκους 13.960 μέτρων. Η οδός θα ξεκινά από τη διασταύρωση του δρόμου που οδηγεί στον Άγιο Χαράλαμπο προς το Αρχαίο Θέατρο, θα διέρχεται από αυτό και στη συνέχεια θα διασχίζει την περιοχή της Μαρμαρίτσας, τα τείχη της Αρχαίας Ισμάρας, κατόπιν θα διέρχεται πάνω από την παραλία Πετρωτών και καταλήγει στον αρχαιολογικό χώρο γνωστό ως «βρύση Μουσά». Το συνολικό πλάτος του δρόμου θα είναι 6,5 μέτρα και θα έχει μία λωρίδα κατά κατεύθυνση . Σε περιοχές που υπάρχει περιορισμός από την ύπαρξη αρχαιολογικών ευρημάτων και γεωλογικών σχηματισμών ο δρόμος θα κατασκευαστεί στο διαθέσιμο πεδίο.

Στο έργο προβλέπονται και 4 χώροι στάθμευσης (πάρκιγκς)και συγκεκριμένα στην διασταύρωση προς Μαρώνειας από όπου ο δρόμος θα ξεκινά ,στο δυτικό τμήμα των Μακρών Τειχών ,στη Σύναξη και στον Άγιο Ευγένιο. Επίσης θα κατασκευαστούν στην έναρξη του έργου και στην παραλία των Πετρωτών 2 ισόπεδοι κόμβοι.

 

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο