room-to-grow-bnner

Μπορεί η Αλεξανδρούπολη να διοργανώσει ένα μεγάλο Φεστιβάλ Μουσικής;

του Xρήστου Τσάνταλη

Το Burgas της Βουλγαρίας δεν είναι μια πόλη διαφορετική από την δική μας, βρίσκεται στη Μαύρη Θάλασσα και είναι ένας συγκοινωνιακός κόμβος για την περιοχή.  Μεγάλοι δρόμοι, καλή ρυμοτομία, ένα σχετικά μικρό κέντρο στο οποίο διασταυρώνονται όμορφοι πεζόδρομοι και η εμπορική κίνηση όπως στις περισσότερες χώρες του παλαιού ανατολικού μπλοκ. Ανθρώπινο, ανιχνεύσιμο, καλαίσθητο. Από τους 14.000 κατοίκους του 1910 το 2010 αριθμούσε άλλους 200.000. Όχι τυχαία, είναι η θέση της πόλης τέτοια που η ανάπτυξη ουσιαστικά είναι μονόδρομος. Κάτι τέτοιο φυσικά συμβαίνει και με την Αλεξανδρούπολη.

Με τους ΙΝΚ  σε εγχώρια φεστιβάλ είχαμε πάρει ήδη το βάπτισμα όμως το 2009 με την κυκλοφορία του πρώτου μας δίσκου Diary ταξιδεύαμε όλοι μαζί για πρώτη φορά σε ένα μεγάλο μουσικό Festivalτου εξωτερικού. Το πώς τα καταφέραμε να χωρέσουμε ανάμεσα σε συγκροτήματα όπως οι Faith NoMore, Fun Lovin Criminals, Clawfinger…είναι μια πολύ μεγάλη ιστορία αλλά αυτό που έχει σημασία είναι κάτι άλλο.

Η ιδέα που γεννήθηκε σε εκείνη την πρώτη επίσκεψή μας τόσο στο δικό μου μυαλό όσο και στους συνταξιδιώτες μου. Ένα παραμυθένιο στήσιμο στην παραλία της πόλης, αποτελούμενο από 8-10 σκηνές οι οποίες εκτός από την κεντρική θα εξυπηρετούσαν τα γούστα του κοινού με διαφορετικές θεματικές και διαφορετικά είδη μουσικής. Έτσι στη Latin stage εκτός από τις χορεύτριες και χορευτές υπήρχαν αρμόδιοι και περίπτερα που πρόσφεραν συγκεκριμένα ποτά. Η ηλεκτρονική σκηνή φυσικά είχε όλη την αίγλη και τον φωτισμό που χρειάζεται ενώ λίγο πιο αριστερά με χορηγό τη Jack Daniels το metal stage που ξεκινούσε το πρόγραμμά του από το απόγευμα. Κάθε σκηνή λοιπόν συγκεκριμένος χορηγός και διαφορετική αισθητική με τοπικά αλλά και διεθνή προϊόντα να λανσάρονται εκατέρωθεν από περίπτερα με καλλίγραμμες υπάρξεις.

Ο κεντρικός χώρος όπου βρισκόταν μια κολοσσιαίων διαστάσεων σκηνή έπαιρνε περί τα 20.000 άτομα αν θυμάμαι καλά ενώ για το τριήμερο περνούσαν πάνω από 50.000 επισκέπτες από όλα τα μήκη και τα πλάτη της Βαλκανικής. Αυτό που μου είχε κάνει ιδιαίτερη εντύπωση ήταν το αγκάλιασμα της εκδηλώσεως από όλο τον Δήμο με τον Δήμαρχο να δουλεύει πολλές ώρες προσωπικά για να αντιμετωπιστούν όλα τα ζητήματα και να έρθουν οι διεθνείς αστέρες στην πόλη του. Η φιλοξενία ήταν υπέροχη οι δρόμοι της πόλης γεμάτοι και όλοι οι επισκέπτες φορούσαν το καλύτερο τους χαμόγελο. Φυσικά τα επόμενα χρόνια και σχεδόν για μια δεκαετία θα περάσει από την πόλη ο αφρός της παγκόσμιας σκηνής σε όλα τα είδη για να γεμίσει τους πάντες με τις καλύτερες αναμνήσεις. Το Spirit of Burgas φυσικά και βραβεύτηκε ως ένα από τα καλύτερα Ευρωπαϊκά πολιτιστικά γεγονότα.

Στο Βurgas βρεθήκαμε και φέτος το καλοκαίρι σε μια άλλη υπέροχη εκδήλωση και παίξαμε με headliner τον αγαπημένο Gus G (Firewind, Ozzy Osbourne), η εκδήλωση ήταν οργανωμένη και πάλι από το Δήμο και την ομάδα πολιτισμού. Εξαιρετική φιλοξενία, τεράστια σκηνή σε μια από τις προβλήτες του μεγάλου λιμανιού. Υπέροχο να παίζεις και να αποτυπώνεις εικόνες από τη Μαύρη Θάλασσα. Οι άνθρωποι του δήμου μας συμπεριφέρθηκαν και πάλι με τον καλύτερο τρόπο κάνοντας μας να νιώθουμε όπως στο σπίτι μας. Εξαιρετικοί σε παροχές και φιλοξενία, γνώστες και άρτιοι διοργανωτές αντιλαμβάνονται πολύ καλά πως η διαφήμιση της πόλης τους είναι κεφάλαιο για το μέλλον της.

Στον τόπο μας υπάρχουν πολλοί χώροι για ανάλογες εκδηλώσεις που θα προσφέρουν τα μέγιστα τόσο στον τουρισμό όσο και στον πολιτισμό της Αλεξανδρούπολης. Οι δυνατότητες υπάρχουν χρειάζεται η βούληση για να γίνει η πόλη μας ένας νέος μεγάλος τουριστικός προορισμός. Το παράδειγμα υπάρχει ήδη…

Tι χρειάζεται.

Α) Χώρος σε περιοχή που δεν ενοχλεί τους κατοίκους της πόλης, θεωρώ πως υπάρχουν αρκετοί περιφερειακοί αλλά με σωστό συντονισμό θα μπορούσε να γίνει κάτι στο λιμάνι  μας.

Β) Ιδιωτική πρωτοβουλία  χορηγίες, στήριξη τόσο τοπική  όσο και  από μεγάλες εταιρείες brandsεξωτερικού. (ποτά, αναψυκτικά, τρόφιμα, συγκοινωνία).

Γ) Ξενοδοχεία. Στο χώρο θα μπορούσε να δημιουργηθεί και μέρος για κατασκηνωτές.

Δ) Επικοινωνία με τα ΜΜΕ όλης της χώρας και διαφήμιση σε Βουλγαρία, Ρουμανία, Τουρκία.

Ε) Οργάνωση και προγραμματισμός αρκετούς μήνες πριν.

Ζ) Συζήτηση με τους επαγγελματίες της πόλης, το συνάλλαγμα πρέπει να μείνει στην πόλη και όχι να φύγει εκτός όπως συμβαίνει με τη γιορτή κρασιού.

Σύντομα περισσότερα..

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο