Στόχος η ολοκλήρωση της συναλλαγής ως τα τέλη του έτους ώστε το Δημόσιο να εισπράξει το τίμημα του διαγωνισμού
Την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού ανακοίνωσε χθες στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, διευκρινίζοντας ότι ο νέος σχεδιασμός προβλέπει η κατάταξη των σηράγγων που αποτελεί μια πολυετή εκκρεμότητα του έργου να περάσει στον μελλοντικό παραχωρησιούχο που είναι το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ -Egis Project.
Η πρόταση τροποποίησης έχει κατατεθεί από προχθές στο Ελεγκτικό Συνέδριο από το Υπερταμείο και, εφόσον εγκριθεί, η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης θα οδηγηθεί προς κύρωση από τη Βουλή.
Η κατάταξη των σηράγγων όπως διευκρίνισε στη βουλή ο υφυπουργός Υποδομών ήταν αρμοδιότητα της Εγνατίας οδού ΑΕ. Ωστόσο η μεγάλη καθυστέρηση που παρατηρήθηκε στην υλοποίησή της δημιουργεί νέα δεδομένα μεταφέροντας αυτή την υποχρέωση στα χέρια του μελλοντικού παραχωρησιούχο.
Στόχος του Υπερταμείου είναι η έναρξη της 35ετούς παραχώρησης στην κοινοπραξία με τίμημα περίπου 1,5 δισ. ευρώ μέρος του οποίου θα πάει υπέρ του ελληνικού Δημοσίου και το υπόλοιπο για το δημόσιο χρέος. Το Υπερταμείο έχει θέσει ως προτεραιότητα το άμεσο κλείσιμο της συναλλαγής μέχρι τα τέλη του έτους ώστε το Δημόσιο να εισπράξει χωρίς άλλη καθυστέρηση το οικονομικό αντάλλαγμα.
Ο Νίκος Ταχιάος τόνισε χθες στη βουλή ότι η παραχώρηση δεν αποτελεί μνημονιακή δέσμευση αλλά προϋπόθεση για την αναβάθμιση της Εγνατίας, η οποία εμφανίζει σημαντικές φθορές, κυρίως στο τμήμα Θεσσαλονίκη–Ξάνθη.
protothema.gr


