[mks_dropcap style=”letter” size=”78″ bg_color=”#ffffff” txt_color=”#000000″]Κ[/mks_dropcap]ατατέθηκε το βράδυ του Σαββάτου 13 Μαΐου 2017, το σχέδιο νόμου με τίτλο «Συνταξιοδοτικές διατάξεις Δημοσίου και τροποποίηση του Ν. 4387/2016, μέτρα εφαρμογής των δημοσιονομικών στόχων και μεταρρυθμίσεων, μέτρα κοινωνικής στήριξης και εργασιακές ρυθμίσεις, Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018-2021 και λοιπές διατάξεις» για την επικύρωση της νέας συμφωνίας με τους δανειστές, δηλαδή το 4ο Μνημόνιο (το δεύτερο με Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ).
Το νομοσχέδιο (περίπου χίλιες σελίδες συμπεριλαμβανομένων και των ειδικών, εισηγητικών, κλπ εκθέσεων) θα εισαχτεί, με τη διαδικασία του επείγοντος, προς συζήτηση στις αρμόδιες Επιτροπές, στις 15 και 16 Μαΐου 2017. Αφού ολοκληρωθεί η συζήτησή του, θα εισαχτεί στην Ολομέλεια της Βουλής, ώστε να καταστεί νόμος του Κράτους μέχρι την Παρασκευή 19 Μαΐου 2017.
Διαβάζοντας το νομοσχέδιο αυτό, και έχοντας υπόψη όσα μας είχαν πει, στο πρόσφατο παρελθόν (http://www.ert.gr/alexandroupoli-apo-teped-sto-yper-tamio-limani/ ) ότι το λιμάνι μας, προς όφελός του θα ενταχτεί από το ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ στο Υπερ-ταμείο αποκρατικοποιήσεων, διαπιστώνεις το αντίθετο.
Όπως αναφέρει το νομοσχέδιο, στο Υπερ-ταμείο θα μεταφερθούν, ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, ΟΑΚΑ, ΕΛΤΑ, «Ελ. Βενιζέλος» (το 25% των μετοχών – το 30% ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ), «Ελληνικές Αλυκές», ΕΤΒΑ – ΒΙΠΕ, Ανώνυμη Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου, Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας, Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης, ΔΕΗ (το ποσοστό που δεν κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ), HELEXPO, Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών, ΕΥΑΘ και ΕΥΔΑΠ (τα ποσοστά που δεν κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στις δύο εταιρείες), Κτιριακές Υποδομές ΑΕ, ΕΛΒΟ, Αττικό Μετρό και ΔΕΗ.
Επίσης, μεταβιβάζονται αυτοδικαίως και χωρίς αντάλλαγμα από το ΤΑΙΠΕΔ στο Υπερ-ταμείο, τα δικαιώματα εκμετάλλευσης των μικρότερων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας που δεν έχουν παραχωρηθεί στη γερμανική Fraport.
Αντίθετα, στο νομοσχέδιο, δεν υπάρχει καμία διάταξη ή αναφορά για τα δέκα (10) λιμάνια ( Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας) που λειτουργούν ως Οργανισμοί Λιμένα ΑΕ, και τα οποία συνεχίζουν να παραμένουν στο ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ, το οποίο κατέχει το 100% των μετοχών τους.
Όμως, από αυτά τα δέκα λιμάνια, το λιμάνι μας, είναι το πιο αναξιοποίητο. Είναι, αυτό που η ανάπτυξή του «χρόνιζε» επί δυο δεκαετίες (1992 – 2012). Το πρόλαβε η «κρίση» το 2009, και παρά τα τέσσερα «μνημόνια» (2010-2017), συνεχίσει να χρονίζει …
Είδαμε την κρίση σαν ευκαιρία ανάπτυξής του, μέσα από το ΤΑΙΠΕΔ, το 2011…
Νοιώσαμε κάποια βεβαιότητα, για την ανάπτυξή του, με την σχεδόν ολοκλήρωση των υποδομών του, το 2015…
Μας την υποσχέθηκε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός δυο φορές με τις επιτόπιες επισκέψεις του, στο τέλος του 2016 και στις αρχές του 2017…
Φούντωσαν και πάλι, συζητήσεις, δημοσιεύματα, αναρτήσεις, συνεντεύξεις, για την αξιοποίηση, την ιδιωτικοποίηση, την πώληση, τις συμβάσεις παραχώρησης, τη μεταφορά του από το ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ στο Υπερ -Ταμείο κ.ο.κ.
Τελικά, ποιος θα μας πει ξεκάθαρα, τι ακριβώς συμβαίνει με το λιμάνι μας ;