Ο Peter Λιβανός άρχισε να “χτίζει” το LNG της Αλεξανδρούπολης

Ο Έλληνας εφοπλιστής που αποφάσισε να συμμετάσχει στην κατασκευή του πλωτού τερματικού σταθμού είναι το πρόσωπο των ημερών.
Μέσω της εταιρείας του ότι έχει ξεκινήσει ήδη τις διεργασίες για την πρώτη μετατροπή πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου της Gaslog σε FSRU (πλωτό σταθμό αποθήκευσης και επαναεριοποίησης)

Μία συμφωνία που έγινε αρκετό καιρό πριν ανακοινωθεί επίσημα φαίνεται πως είναι αυτή της Gastrade του ομίλου Κοπελούζου με την Gaslog του Peter Λιβανού. Τα δημοσιεύματα για τον LNG της Αλεξανδρούπολης, μετά την ανακοίνωση της συμμετοχής της Gaslog στο project είναι διαρκή και αποκαλυπτικά, αφού η συμμετοχή της εταιρείας του Peter Λιβανού  αναβαθμίζει σημαντικά το έργο έστω κι αν, για την ώρα, τίποτα δεν έχει ‘κλειδώσει’ οριστικά σχετικά με την υλοποίησή του.

Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του capital.gr, μπορεί οι επίσημες ανακοινώσεις να έγιναν μόλις την περασμένη εβδομάδα, ωστόσο ο γνωστός Έλληνας εφοπλιστής που αποφάσισε να συμμετάσχει στην κατασκευή του πλωτού τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρόπουλη, ξεκίνησε ήδη τις προετοιμασίες ώστε να είναι σε θέση να ξεκινήσει άμεσα την κατασκευή του project, εφόσον ληφθεί η οριστική επενδυτική απόφαση.

Ο ίδιος ο εφοπλιστής, από τις αρχές Δεκεμβρίου, είχε κάνει γνωστό μέσω της εταιρείας του ότι έχει ξεκινήσει σε γνωστό ναυπηγείο της Σιγκαπούρης, τις διεργασίες για την πρώτη μετατροπή πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου της Gaslog σε FSRU (πλωτό σταθμό αποθήκευσης και επαναεριοποίησης).

Μάλιστα το εν λόγω ναυπηγείο ξεκίνησε ήδη τις παραγγελίες υλικών όπως αντλίες, εναλλάκτες θερμότητας, συμπιεστές κλπ, δηλαδή το βασικό εξοπλισμό που απαιτείται ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία μετατροπής ενός πλοίου μεταφοράς LNG σε τερματικό FSRU.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η συγκεκριμένη παραγγελία εξοπλισμού σημαίνει ότι η μετατροπή του πλοίου μπορεί να έχει ολοκληρωθεί στους 6-8 μήνες από την παράδοση των υλικών. Αυτό σημαίνει πως η ναυτιλιακή που ειδικεύεται στη μεταφορά LNG θα μπορεί να θέσει σε παραγωγική λειτουργία τον πλωτό σταθμό αεριοποίησης ενδεχομένως και στα τέλη του 2018.

Κύκλοι της αγοράς εκτιμούν πως το συγκεκριμένο project της GasLog στα ναυπηγεία Keppel προορίζεται για χρήση στην Αλεξανδρούπολη. Αν και δεν έχει επισήμως ανακοινωθεί ή άλλως επιβεβαιωθεί πως το FSRU αυτό θα εξυπηρετήσει την Αλεξανδρούπολη, οι ημερομηνίες συμπίπτουν: η Gastrade σχεδιάζει να θέσει σε λειτουργία το project της Αλεξανδρούπολης έως το 2019 και αναμένεται να λάβει τις τελικές της επενδυτικές αποφάσεις έως τα τέλη του 2017. Στις αρχές του ίδιου έτους θα γίνει η –εν μέρει χρηματοδοτούμενη από την Ε.Ε.– σχεδιαστική και μηχανολογική μελέτη.

Το ναυπηγείο Keppel όπου έγινε η παραγγελία θεωρείται το πλέον εξειδικευμένο στον κόσμο για μετατροπές πλοίων που εκτελούσαν δρομολόγια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου σε πλωτές αποθήκες και τερματικά. Μέχρι στιγμής στη Σιγκαπούρη έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία 3 τέτοιες μετατροπές πλοίων.

Όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, η παραγγελία του συγκεκριμένου εξοπλισμού δίνει τη δυνατότητα στην Gaslog του Π. Γ. Λιβανού να μπορεί να ανταποκριθεί σε fast track FSRU projects, καθώς εκτός από το έργο της Αλεξανδρούπολης η ναυτιλιακή εξετάζει και μια σειρά από άλλα πιθανά projects.

Ποιος είναι ο Mr LNG

Στο εξωτερικό τον αποκαλούν «Greek shipping tycoon». Είναι από τους Έλληνες πλοιοκτήτες με όνομα βαρύ σαν ιστορία, αφού το οικογενειακό του δέντρο στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις έχει ρίζες τριών αιώνων. Σε αφιέρωμα της zougla.gr, αναφέρεται πως ο 56χρονος billionaire Πήτερ Λιβανός, με περιουσία που υπολογίζεται κοντά στα 3 δισ. ευρώ, πρωταγωνιστεί στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Αποδεικνύεται άξιος συνεχιστής του πατέρα του, Γιώργου Λιβανού, που είναι όνομα-θρύλος για την ελληνική ναυτιλία.  Η εταιρεία έχει στόλο που αποτελείται από 22 πλοία και έχει άλλα εννέα είναι υπό ναυπήγηση. Η κεφαλαιοποίησή της ανέρχεται στα 2,5 δισ. δολάρια. Έχει αντλήσει από δημόσιες εγγραφές 172 εκατ. δολάρια, ενώ τον Ιανουάριο του 2014 «σήκωσε» άλλα 199 εκατ. δολάρια. Η GasLog είναι η πρώτη ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή που διαχειρίζεται LNG και έκανε την είσοδό της στο αμερικανικό χρηματιστήριο και η δεύτερη σε διεθνές επίπεδο, καθώς έχει προηγηθεί η Golar του ομίλου Fredriksen.

Πώς να γίνεις εφοπλιστής

Ο πατέρας του Πήτερ Λιβανού, Γιώργος Λιβανός, συνήθιζε να αφηγείται ένα ανέκδοτο κάθε φορά που τον ρωτούσαν πώς μπορεί κάποιος να γίνει εφοπλιστής. Πήγε κάποιος λοιπόν σε έναν πλούσιο και μεγάλο Νορβηγό εφοπλιστή και τον ρώτησε πώς μπορούσε να γίνει και εκείνος μεγάλος εφοπλιστής. Ο Νορβηγός του απάντησε ότι πρέπει πρώτα να γίνει πλούσιος και μετά να γίνει εφοπλιστής για να χάσει τα λεφτά του! Ο γιος του όμως συνεχίζει να αυξάνει την περιουσία του -αφού κάνει πρωτοποριακές κινήσεις στη ναυτιλία- διαψεύδοντας τον Νορβηγό μεγαλοεφοπλιστή. Είναι ο ισχυρότερος Έλληνας στον τομέα των πλοίων μεταφοράς αερίου, των LNG.

Από την εποχή της παντοδυναμίας του πατέρα του ο κοσμοπολίτης Πήτερ χάραξε στον επιχειρηματικό χάρτη τη δική του ρότα. Τη δεκαετία του ’90 ιδρύει την εταιρεία Seachem, η οποία πολύ γρήγορα αναδεικνύεται σε έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες παγκοσμίως στα πλοία μεταφοράς χημικών. Είχε βάση τις ΗΠΑ και το Μόντε Κάρλο. Ήταν η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα, στον τομέα των χημικών, που είχε φτάσει σε επίπεδο διεθνούς αναγνώρισης, ενώ υπήρξε μία από τις τρεις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς χημικών.  Μοναχογιός, όχι όμως και μοναχοπαίδι, αφού έχει μία αδελφή, τη Μαρίνα, η οποία δεν ανακατεύτηκε ενεργά στις οικογενειακές επιχειρήσεις και η οποία παντρεύτηκε το ’90 ένα από τα ανερχόμενα στελέχη της εταιρείας του πατέρα της.

Αποφοίτησε από το The Buckley School των Ηνωμένων Πολιτειών και αργότερα από το Le Rosey της Ελβετίας και το Columbia University. Όσο μεγαλώνει γίνεται ακριβοθώρητος. Παλαιότερα μπορούσε κάποιος να τον συναντήσει σε εκδηλώσεις της HELMEPA, ειδικά στη διάρκεια της παγκόσμιας ναυτιλιακής έκθεσης των Ποσειδωνίων, στην ίδρυση της οποίας πρωτοστάτησε ο πατέρας του και η οποία έχει στόχο την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Με ευγένεια και φιλικό ύφος αποφεύγει επιδέξια να ανοίγει συζητήσεις αν δεν γνωρίζει πολύ καλά τον συνομιλητή του. Προτιμάει να μιλάει αγγλικά, ενώ τα ελληνικά του είναι καλά αλλά με ξένη προφορά.

Ταξιδεύει συνεχώς στην Αμερική, στο Λονδίνο, ενώ έρχεται συχνά στην Ελλάδα. Είναι εγγονός, από την πλευρά της μητέρας του Φωτεινής, του Γιάννη Μ. Καρρά και έχει στο DNA του τη ναυτοσύνη όπως αυτή χτίστηκε από δύο μεγάλες δυναστείες. Βρίσκεται στη λίστα με τους πλουσιότερους ανθρώπους της Ελβετίας.

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο