Ένα ιερό προσκυνηματικό ταξίδι σε τόπους μυθικούς αποτελεί το βιβλίο του Κων. Δ. Γλύστρα. Διακρίθηκε από την “Επιτροπή Κρατικών Βραβείων Λογοτεχνίας 2014” του Υπουργείου Πολιτισμού.
Μια συναρπαστική περιπλάνηση σε δύο από τους πιο ιερούς και υποβλητικούς προορισμούς του πλανήτη, που συγκινούν και αγγίζουν βαθιά την ψυχή, αποτελεί το βιβλίο του Εβρίτη Κωνσταντίνου Δ. Γλύστρα «ΝΕΠΑΛ-ΘΙΒΕΤ, Το πέρασμα των Ιμαλαΐων – Στα μονοπάτια των θεών».
Πιστεύοντας ακράδαντα και στην ανυπέρβλητη δύναμη της εικόνας, ο συγγραφέας μας ταξιδεύει (με περίπου δύο χιλιάδες συγκλονιστικές έγχρωμες φωτογραφίες και εικονίδια) σε τόπους μυθικούς, σκεπασμένους με μια αχλύ μυστηρίου, γεμάτους μνημεία από απαρχής του Χρόνου, στο Βασιλικό Νεπάλ και στο ταπεινό Θιβέτ, στα “Μονοπάτια και στα στέκια των Θεών” στα Ιμαλάια, στη “Στέγη του Κόσμου”, ιερό προσκύνημα σε περασμένες εποχές και πολιτισμούς που χαρακτηρίζονται από άκρατο μυστικισμό και πρωτόγνωρη θρησκευτικότητα. Ένα ταξίδι αποκάλυψης.
Βιογραφικό του συγγραφέα
Ο Κωνσταντίνος Δημ. Γλύστρας γεννήθηκε το 1939 στην πολυαγαπημένη μεταξένια του πατρίδα, το Σουφλί Έβρου. Σπούδασε Μηχανολόγος-Μηχανικός στο πολυτεχνείο της Βιέννης και μετεκπαιδεύτηκε στη (Δυτική) Γερμανία. Είναι και πτυχιούχος Ανατινακτής.
Ως εργαζόμενος φοιτητής και ως διπλωματούχος Μηχανικός εργάστηκε με όραμα ως μελετητής και ως κατασκευαστής, σε διάφορα εργοστάσια της Αυστρίας, της Γερμανίας, της Ελβετίας, της Σουηδίας και της Ελλάδας, σε ιδιωτικά ή και σε δημόσια ηλεκτρομηχανολογικά έργα, με αρκετά Διπλώματα Ευρεσιτεχνίας στο ενεργητικό του. Ως μέλος του «Συνδέσμου Αεροναυτικής και Διαστήματος της Αυστρίας» είχε πολυετή επιστημονική συνεργασία με τη NASA. Ασχολήθηκε και με σπουδές αρχιτεκτονικής αλλά και φιλοσοφίας, στο πανεπιστήμιο της Βιέννης. Χρημάτισε επί μακρόν Πραγματογνώμονας και Δικαστικός Διαιτητής του ΤΕΕ, κατέχοντας και άλλους επιστημονικούς και ακαδημαϊκούς τίτλους. Υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία ως έφεδρος αξιωματικός Τεχνικού Σώματος και ως εκπαιδευτής «Οχημάτων και Αρμάτων».
Είναι πτυχιούχος καθηγητής γερμανικής, του Παν/μίου Ludwig Maximilians του Μονάχου, πτυχιούχος της «Ιταλικής γλώσσας, φιλολογίας και πολιτισμού», πτυχιούχος αγγλικής Proficiency και κάτοχος Certificat de Langue Française. Εργάστηκε και ως επίσημος διερμηνέας, ως αποκλειστικός εκδότης – συντάκτης – καλλιτεχνικός επιμελητής αυστριακού περιοδικού οικονομικοτεχνικού περιεχομένου και ως μεταφραστής βιβλίων τεχνικού περιεχομένου στη γερμανική και στην αγγλική γλώσσα. Το πάθος του για την παιδεία τον οδήγησε να γίνει καθηγητής τεχνολογικών μαθημάτων όλων των βαθμίδων, καταλήγοντας καθηγητής ΤΕΙ (λειτούργημα που διακόνησε με ζήλο και με πάθος). Πέραν των ταξιδιωτικών του βιβλίων έχει συγγράψει και αρκετά συγγράμματα επιστημονικού-τεχνολογικού περιεχομένου, στην ελληνική και στη γερμανική γλώσσα. Δηλώνει ερασιτέχνης ζωγράφος και «επαγγελματίας ταξιδευτής», που έχει φέρει σβούρα όλη την υδρόγειο, με επόμενο στόχο του την κατάκτηση της… σελήνης! Τις όποιες επιτυχίες της τυρβώδους ζωής του τις οφείλει κυρίως στη λατρευτή του μούσα Μαρία Θηρεσία, το «ρόδο της Βιέννης».
Κριτική του κ. Φωτίου Καφετζή, Φιλολόγου της Ελληνικής και Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Επίτιμου Σχολικού Συμβούλου Φιλολόγων Νομού Έβρου:
Αλεξανδρούπολη, 14 Ιουλίου 2016
Φίλε μου Κώστα, σε χαιρετώ!
Όλες αυτές τις ημέρες μελέτησα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το βιβλίο σου «ΝΕΠΑΛ-ΘΙΒΕΤ…» κι οφείλω να σου ομολογήσω ότι έμεινα ενεός από το καταπληκτικό σου δημιούργημα, που, κατά την ταπεινή μου άποψη, διεκδικεί παγκόσμια μοναδική πρωτοτυπία για το περιεχόμενό του, τις συγκλονιστικές περιγραφές της καθημερινότητας εξωτικών περιοχών, την ανάγλυφη παρουσίαση ηθών και εθίμων ομάδων και λαών, που, πρέπει να το παραδεχτούμε, δεν μας είναι γνωστοί ούτε καν σαν ονόματα και υπάρξεις.
Θαύμασα το θάρρος, την υπομονή και την επιμονή σου, την τόλμη και την απαντοχή σου και, φυσικά, το απέραντο ρίσκο σας, το δικό σου και της συζύγου σου, να διακινδυνεύσετε και την ίδια σας τη ζωή και να μην ορρωδείτε μπροστά στους «Λαιστρυγόνες και τους Κύκλωπες», που ορθώνονταν περιστασιακά μπροστά σας…
Σας αξίζουν ιδιαίτερα συγχαρητήρια και απέραντη εκτίμηση, από μέρους όλων μας, γιατί ως άλλοι Οδυσσείς πορευθήκατε σταθερά με πυξίδα και γνώμονα μοναδικό την «Ιθάκη των ονείρων σας», τον τελικό προορισμό σας, κι αντιπαρήλθατε με μοναδική ψυχραιμία κι αποφασιστικότητα όλα τα εμπόδια, που παρουσιάζονταν μπροστά σας και απειλούσαν την ύπαρξή σας και φυσικά την αναστολή της εργώδους προσπάθειάς σας.
Πορευόμενοι, λοιπόν, κατά τον ποιητή Βιργίλιο, “per varios casus, per tot discrimina rerum,…” (μέσα από ποικίλες περιπέτειες, μέσα από τόσο μεγάλους κινδύνους των περιστάσεων…) κατορθώσατε τελικά να φθάσετε στο «Λάτιο του Αινεία» και στην «Ιθάκη του Οδυσσέα», αφήνοντας ως καρπό της άοκνης προσπάθειάς σας ένα μοναδικό ταξιδιωτικό ντοκιμαντέρ, που το συγκροτούν ατέλειωτες περιγραφές, τεκμηριωμένες με πλήθος από συγκλονιστικές έγχρωμες φωτογραφίες.
Αφήσατε έναν εξαιρετικό τουριστικό οδηγό εμπλουτισμένο με θρησκειολογικές, εγκυκλοπαιδικές κι επιστημονικές πληροφορίες, ένα γοητευτικό σύγγραμμα που χαίρεται κανείς να το έχει στα χέρια του, να το ξεφυλλίζει και να μελετά ξανά και ξανά τις αμέτρητες περιπτώσεις και πληροφορίες αναφορικά με τον Ινδουισμό και τον Βουδισμό. Έναν οδηγό, που δίνει την ευκαιρία στον αναγνώστη να μάθει τα μυστικά του βίου και της πολιτείας πλήθους λαών με αξιοσημείωτη και μοναδική πολιτιστική εξέλιξη και πρόοδο…
Κι αν αναφέρουμε στον καθημερινό μας λόγο το κοινό πια και τετριμμένο απόφθεγμα «μια εικόνα, χίλιες λέξεις…» εδώ έχουμε συγχρόνως την αρμονική συνύπαρξη χιλιάδων έγχρωμων φωτογραφιών με πλήθος εμπεριστατωμένων και πολυσήμαντων περιγραφών, που συγκλίνουν στην πολυδιάστατη θεώρηση, τόπων, λαών, θρησκειών, επιστημονικού και πολιτιστικού υλικού και δίνουν την ευκαιρία στον αναγνώστη-μελετητή του έργου να βιώσει πραγματικά από τον «καναπέ» του, γεγονότα και καταστάσεις, που μόνο λίγοι δυνατοί, όπως εσείς, είχατε την ευτυχία να ζήσετε και να θαυμάσετε από κοντά.
Εδώ, όμως, νομίζω, ήρθε η στιγμή ν’ αναφερθώ στον υπέροχο Ρωμαίο (Λατίνο) λυρικό ποιητή Οράτιο, ο οποίος, έχοντας συναίσθηση της μεγάλης ποιητικής του ευαισθησίας, όπως αυτή εκφράστηκε στις περίφημες ΩΔΕΣ του, δεν διστάζει να ομολογήσει με περισσή υπερηφάνεια: “EXEGI MONUMENTUM AERE PER ENNIUS!…” [Περαίωσα ένα μνημείο (λόγου), που θα μείνει πιο ισχυρό στο χρόνο κι απ’ τον χαλκό (= τα χάλκινα αγάλματα…)].
Γιατί, λοιπόν, να μην παραδεχτούμε κι εμείς την στιγμήν αυτήν ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια ιδιότυπη μεγάλη «ποιητική» δημιουργία, μπροστά σ’ ένα ποίημα, που διεκδικεί τη δική του θέση στο είδος του, αφού κατάφερε να υπερκαλύψει και να υπερκεράσει «εν πολλοίς» τους γνωστούς ταξιδιωτικούς οδηγούς, τα ντοκιμαντέρ, τις απλές ταξιδιωτικές διηγήσεις και εντυπώσεις, που μας άφησαν κατά καιρούς, δόκιμοι συγγραφείς, δικοί μας και ξένοι;
Ίσως μια πρόταση προς αρμοδιότερους κριτές, που αξιολογούν και κατατάσσουν τα έργα των «πάσης φύσεως» δημιουργών σε ειδικές κατηγορίες, να προσέξουν το έργο του Κώστα Γλύστρα και να το προτείνουν για ένα βραβείο GUINNESS, θα ήταν στην παρούσα στιγμή απόλυτα δικαιολογημένη.
Καταπιάστηκα με το περιεχόμενο του έργου και παρέλειψα συνειδητά ν’ αναφερθώ στη μορφή του, αλλά θα άξιζε ν’ αναφερθώ και στη θεματική ευρύτητα, στη στιβαρή έμπνευση, στο σφριγηλό και ζωηρό ύφος του και στην αδιαμφισβήτητη επίτευξη μιας απόλυτης σύζευξης και συνθετικής ένωσης πολλαπλών μοτίβων, που υλοποιείται με πολυποίκιλες εικόνες, γεμάτες φως και χρώμα, αίσθηση και συναίσθημα, έμπνευση και φαντασία…, στοιχεία δηλαδή που αλληλοπλέκονται κι αποκτούν τρίτη διάσταση, καθώς με γοργό ρυθμό και σφιχτή αλληλουχία διαδέχονται το ένα το άλλο.
Κλείνοντας τη σύντομη αυτήν παρέμβασή μου, φίλε Κώστα, παρακαλώ να δεχτείς τα ειλικρινή μου συγχαρητήρια για το δημιούργημά σου καθώς και τις ευχαριστίες μου για την τιμή που μου έκαμες, να μου χαρίσεις το έργο σου.
Λιγα λόγια για το βιβλίο
Ταξιδιωτικό ντοκουμέντο (πολυτελής έκδοση, διαστάσεων 17Χ24 εκ.), με 544 πολύχρωμες σελίδες, 2070 έγχρωμες εικόνες και εικονίδια, σε ποιοτικό χαρτί. Είναι «υβριδικής» δομής, δηλ. οδοιπορικό, λεύκωμα (καλλιτεχνικής αισθητικής), τουριστικός οδηγός, γεωγραφικό, ιστορικό, λαογραφικό, θρησκειολογικό σχετικά με τον βουδισμό και τον ινδουισμό κλπ., καλύπτοντας πληροφοριακά, αρχιτεκτονικά και θρησκειολογικά την πλειονότητα των ασιατικών χωρών, δεδομένου ότι το έργο αυτό δεν απευθύνεται μόνο στους ενδιαφερόμενους για τις μαγευτικές χώρες του ΝΕΠΑΛ (ινδουιστικό) και του ΘΙΒΕΤ (βουδιστικό), αλλά αποτελεί πολύτιμο βοήθημα και για όσους διψούν να εμβαθύνουν στη θρησκειολογία, τη φιλοσοφία, τον τρόπο σκέψης, τα έθιμα, τα φεστιβάλ και τη ζωή των λαών κάθε ινδουιστικής ή βουδιστικής χώρας, με αναφορές που δεν βρίσκει κανείς στη συνήθη βιβλιογραφία.
Παρόμοιο βιβλίο δεν υπάρχει ούτε στην ελληνική ούτε στην παγκόσμια αγορά. Με τη γλαφυρότητα, τη ζωντάνια, την πληρότητα και την αισθητική του, το βιβλίο αυτό απευθύνεται στους πάντες (στους ταξιδευτές που ήδη έχουν κάνει το ταξίδι, σ’ αυτούς που σχεδιάζουν να το πραγματοποιήσουν και σ’ αυτούς που σκοπεύουν να κάνουν το ταξίδι νοερά και εκ του ασφαλούς), όντας κατάλληλο και ως δώρο, κατά την άποψη των ενθουσιασμένων αναγνωστών του.
Πρόκειται για μια εντυπωσιακή έκφραση μεθυστικών και υπόκοσμων χρωμάτων που αποπνέουν μυστηριακή θεϊκή αύρα και σε φέρνουν πίσω στον χρόνο, ένα ιδιαίτερα δυνατό ταξίδι, γεμάτο από αλληλοσυγκρουόμενες συγκινήσεις, για συνειδητοποιημένους ταξιδιώτες, που τα δίνουν όλα για να πάνε (έστω και νοερά) σε χώρες εξωτικές, βγαλμένες από ταλαιπωρημένες σελίδες παλιού παραμυθιού, σε τόπους μυθικούς, σκεπασμένους με μια αχλύμυστηρίου, γεμάτους μνημεία από απαρχής του Χρόνου, στο Βασιλικό Νεπάλ και στο ταπεινό Θιβέτ, στα «Μονοπάτια και στα στέκια των Θεών» στα Ιμαλάια, στη «Στέγη του Κόσμου», ιερό προσκύνημα σε περασμένες εποχές και πολιτισμούς που χαρακτηρίζονται από άκρατο μυστικισμό και πρωτόγνωρη θρησκευτικότητα. Ένα ταξίδι αποκάλυψης.
Διακαής πόθος του συγγραφέα είναι να συμπαρασύρει έντεχνα την αφηνιασμένη φαντασία του ευαισθητοποιημένου αναγνώστη σε μια βουτιά πνευματικής πανδαισίας μέσα στις δίνες των αδύτων του μυστικιστικού πέτρινου πελάγους των Ιμαλαΐων, ευελπιστώντας ότι ίσως πρωτοτυπεί στην αγορά ταξιδιωτικών βιβλίων.
Το βιβλίο πωλείται στο βιβλιοπωλείο Public, στο βιβλιοπωλείο Δημητριάδη και στο βιβλιοπωλείο Κάφκα στην Αλεξανδρούπολη, ενώ στο Σουφλί υπάρχει στο βιβλιοπωλείο «Σείριος» της κας Αρετής Ούτσιου και του κ. Κλεόβουλου Φλαμπουρόπουλου.
Άννα Δεληγιάννη-Τσιουλπά
Βιβλιοκριτική
«ΝΕΠΑΛ-ΘIΒΕΤ
Το πέρασμα των Ιμαλαΐων-Στα μονοπάτια των Θεών»
Ακολουθώντας το όνειρό μου!
Αυτόν τον υπότιτλο θα προσέδιδα σε ένα εξαιρετικό, μοναδικό τολμώ να πω βιβλίο-οδηγό ,μέσα στο οποίο ο ευφάνταστος συγγραφέας-ταξιδευτής, καταθέτει την αγάπη του για τον κόσμο ,έτσι όπως του την προσδίδουν οι ιδανικοί προορισμοί και η ασύγκριτη ικανότητά του, να απεικονίζει την πραγματικότητα διαφορετικών λαών!
Τούτος ο ταξιδευτής της υδρογείου ο εκ Σουφλίου ορμώμενος- με μια πρωτοφανή επιμονή ,με τον μόχθο που απαιτεί ένα πολυσέλιδο ,πρωτότυπο ως προς τη μορφή και το περιεχόμενο βιβλίο -ο Κωνσταντίνος Γλύστρας με ασυνήθιστη ευσυνειδησία, μας προκαλεί και μας προσκαλεί σε ένα ταξίδι υπέροχο κι εμείς, εν δυνάμει ταξιδευτές ,ή θα το πραγματοποιήσουμε ή θα ακολουθήσουμε το όνειρό μας μέσα από τις καλοτυπωμένες ,γεμάτες φωτογραφικό υλικό σελίδες του!
Λένε πως από τον μύθο ενός ταξιδιού ως την πραγματοποίησή του με τα σημερινά μέσα επικοινωνίας και συγκοινωνίας δεν απέχει πολύ ο άνθρωπος ,φτάνει να υπάρξει το ερέθισμα! Αυτό μας προσφέρει ο συγγραφέας με μούσα τη σύζυγό του Μαρία Θηρεσία!
Είτε το θέλεις είτε όχι αισθάνεσαι διαβάζοντάς το, ότι επενδύεις στην ψυχή σου ,όταν κουρασμένη και εξουθενωμένη από την καθημερινότητα επιζητεί κάτι άλλο ,διαφορετικό και συνάμα συναρπαστικό και ο τολμηρός « καπετάνιος», σε ανεβάζει στο καλοτάξιδο καράβι , όπου αυξάνεται η γνώση και ενισχύεται η επιθυμία να γνωρίσεις έναν άλλο εντελώς διαφορετικό πολιτισμό .Και πριν πραγματοποιήσεις το ταξίδι ο Κωνσταντίνος Γλύστρας θα σου δώσει με τον οδηγό του, όλα τα εφόδια όλη τη γνώση ,τον χάρτη, την πυξίδα, την πρόγευση της ικανοποίησης για το καταπληκτικό σου εγχείρημα.
Ο Κωνσταντίνος Γλύστρας με την επί μακρόν ταξιδιωτική του πορεία και πείρα επικυρώνει θαυμαστά την παρουσία του, ως συγγραφέας αλλά και ερευνητής και μελετητής , και φανερώνει ένα ακόμη χάρισμα αυτό του συνδυαστικού νου, ο οποίος προβάλλει ένα προσωπικό αντίκρισμα ενός άλλου ,διαφορετικού χώρου με μια στοχοθεσία υψηλή ,που σε συναρπάζει.
Παράλληλα, με την απόδοση του μεγαλείου του Θιβετιανού πολιτισμού ,με τις σημαντικότατες γεωγραφικές ,κοινωνικές, οικονομικές, πολιτιστικές, λαογραφικές πληροφορίες, επικυρώνει την άποψη ότι η ελληνική ψυχή είναι πολιτισμικά ανώτερη. Με την πολύφερνη, ταξιδιωτική του σκέψη και την πληθωρική γραφή ,δίνει στον αναγνώστη λειασμένο έδαφος, να πατήσει και να ευοδωθούν οι προσδοκίες του.
ΝΕΠΑΛ-ΘΙΒΕΤ! Είναι προφανές ότι θα αντέξει στο χρόνο ,το φανερώνει η αναγραφή Αθήνα 2013-Κατμαντού2070-Λάσα 2139 ,φτάνει η ανθρωπότητα να σεβαστεί ως τότε το περιβάλλον, μιας και οι χρονολογίες δεν γράφτηκαν τυχαία από τον συγγραφέα.
ΝΕΠΑΛ-ΘΙΒΕΤ! Ένας παθιασμένος δημιουργός ,με ευρυμάθεια και ταλέντο, χειμαρρώδης και πληθωρικός , μας καλεί να γνωρίσουμε ένα πραγματικά έγκυρο, σπουδαίο και λαμπρό έργο, μέσα στο οποίο κλείνει τους πόθους του και τα οράματά του, μεθώντας από το άρωμα των ταξιδιών !
Καλό μας ταξίδι στο όνειρο και στην πραγματικότητα!
Άννα Δεληγιάννη-Τσιουλπά
Εκπαιδευτικός ,συγγραφέας,κριτικός
Βιβλιοκριτική
«ΝΕΠΑΛ-ΘIΒΕΤ
Το πέρασμα των Ιμαλαΐων-Στα μονοπάτια των Θεών»
Ακολουθώντας το όνειρό μου!
Αυτόν τον υπότιτλο θα προσέδιδα σε ένα εξαιρετικό, μοναδικό τολμώ να πω βιβλίο-οδηγό ,μέσα στο οποίο ο ευφάνταστος συγγραφέας-ταξιδευτής, καταθέτει την αγάπη του για τον κόσμο ,έτσι όπως του την προσδίδουν οι ιδανικοί προορισμοί και η ασύγκριτη ικανότητά του, να απεικονίζει την πραγματικότητα διαφορετικών λαών!
Τούτος ο ταξιδευτής της υδρογείου ο εκ Σουφλίου ορμώμενος- με μια πρωτοφανή επιμονή ,με τον μόχθο που απαιτεί ένα πολυσέλιδο ,πρωτότυπο ως προς τη μορφή και το περιεχόμενο βιβλίο -ο Κωνσταντίνος Γλύστρας με ασυνήθιστη ευσυνειδησία, μας προκαλεί και μας προσκαλεί σε ένα ταξίδι υπέροχο κι εμείς, εν δυνάμει ταξιδευτές ,ή θα το πραγματοποιήσουμε ή θα ακολουθήσουμε το όνειρό μας μέσα από τις καλοτυπωμένες ,γεμάτες φωτογραφικό υλικό σελίδες του!
Λένε πως από τον μύθο ενός ταξιδιού ως την πραγματοποίησή του με τα σημερινά μέσα επικοινωνίας και συγκοινωνίας δεν απέχει πολύ ο άνθρωπος ,φτάνει να υπάρξει το ερέθισμα! Αυτό μας προσφέρει ο συγγραφέας με μούσα τη σύζυγό του Μαρία Θηρεσία!
Είτε το θέλεις είτε όχι αισθάνεσαι διαβάζοντάς το, ότι επενδύεις στην ψυχή σου ,όταν κουρασμένη και εξουθενωμένη από την καθημερινότητα επιζητεί κάτι άλλο ,διαφορετικό και συνάμα συναρπαστικό και ο τολμηρός « καπετάνιος», σε ανεβάζει στο καλοτάξιδο καράβι , όπου αυξάνεται η γνώση και ενισχύεται η επιθυμία να γνωρίσεις έναν άλλο εντελώς διαφορετικό πολιτισμό .Και πριν πραγματοποιήσεις το ταξίδι ο Κωνσταντίνος Γλύστρας θα σου δώσει με τον οδηγό του, όλα τα εφόδια όλη τη γνώση ,τον χάρτη, την πυξίδα, την πρόγευση της ικανοποίησης για το καταπληκτικό σου εγχείρημα.
Ο Κωνσταντίνος Γλύστρας με την επί μακρόν ταξιδιωτική του πορεία και πείρα επικυρώνει θαυμαστά την παρουσία του, ως συγγραφέας αλλά και ερευνητής και μελετητής , και φανερώνει ένα ακόμη χάρισμα αυτό του συνδυαστικού νου, ο οποίος προβάλλει ένα προσωπικό αντίκρισμα ενός άλλου ,διαφορετικού χώρου με μια στοχοθεσία υψηλή ,που σε συναρπάζει.
Παράλληλα, με την απόδοση του μεγαλείου του Θιβετιανού πολιτισμού ,με τις σημαντικότατες γεωγραφικές ,κοινωνικές, οικονομικές, πολιτιστικές, λαογραφικές πληροφορίες, επικυρώνει την άποψη ότι η ελληνική ψυχή είναι πολιτισμικά ανώτερη. Με την πολύφερνη, ταξιδιωτική του σκέψη και την πληθωρική γραφή ,δίνει στον αναγνώστη λειασμένο έδαφος, να πατήσει και να ευοδωθούν οι προσδοκίες του.
ΝΕΠΑΛ-ΘΙΒΕΤ! Είναι προφανές ότι θα αντέξει στο χρόνο ,το φανερώνει η αναγραφή Αθήνα 2013-Κατμαντού2070-Λάσα 2139 ,φτάνει η ανθρωπότητα να σεβαστεί ως τότε το περιβάλλον, μιας και οι χρονολογίες δεν γράφτηκαν τυχαία από τον συγγραφέα.
ΝΕΠΑΛ-ΘΙΒΕΤ! Ένας παθιασμένος δημιουργός ,με ευρυμάθεια και ταλέντο, χειμαρρώδης και πληθωρικός , μας καλεί να γνωρίσουμε ένα πραγματικά έγκυρο, σπουδαίο και λαμπρό έργο, μέσα στο οποίο κλείνει τους πόθους του και τα οράματά του, μεθώντας από το άρωμα των ταξιδιών !
Καλό μας ταξίδι στο όνειρο και στην πραγματικότητα!
Άννα Δεληγιάννη-Τσιουλπά
Εκπαιδευτικός ,συγγραφέας,κριτικός