20 επιπλέον σταθμούς διοδίων θέλει το ΤΑΙΠΕΔ στην Εγνατία Οδό

Είκοσι επιπλέον σταθμούς διοδίων και πλήρη έλεγχο του οδοστρώματος σε περίπου 900 χιλιόμετρα, προκειμένου να ελεγχθεί η ποιότητα του αυτοκινητόδρομου και να γίνουν παρεμβάσεις ανάταξης όπου χρειάζεται, βάζουν ως προαπαιτούμενο στο ΤΑΙΠΕΔ, για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού.

Οι απαιτήσεις μεγαλώνουν από την πίεση που ασκείται για την ολοκλήρωση της κατασκευής, αλλά και τη λειτουργία των δέκα προγραμματισμένων σταθμών, μετωπικών διοδίων, οι οποίοι σύμφωνα με το Ταμείο πρέπει να είναι σε πλήρη ετοιμότητα μέχρι τα τέλη του χρόνου.

Με βάση την υπουργική απόφαση του 2014, στην Εγνατία Οδό θα τοποθετούνταν 18 συνολικά σταθμοί. Μολονότι, ο βηματισμός ήταν πολύ αργός, το σχέδιο μετ΄ εμποδίων υλοποιείται σήμερα, καθώς υπάρχουν μεγάλες αλλαγές στα θέματα χωροθέτησης. Το ΤΑΙΠΕΔ, κατά βούληση των υποψήφιων επενδυτών, επανήλθε πρόσφατα με νέο αίτημα για την τοποθέτηση επιπλέον 20 πλευρικών σταθμών διοδίων, προκειμένου να διασφαλίσει ότι ο παραχωρησιούχος θα έχει τον απόλυτο έλεγχο ποιος μπαίνει και ποιος βγαίνει στον οδικό άξονα, χωρίς να υπάρχει δίοδος διαφυγής. Το Ταμείο, πέρα από την πρόβλεψη νέων διοδίων ζητά να υπάρξει και πλήρης περιβαλλοντική αδειοδότηση, προκειμένου να απαλλάξει τους επενδυτές από τον γόρδιο δεσμό των υπουργικών εγκρίσεων. Ο λόγος είναι προφανής, αφού οι υποψήφιοι φροντίζουν να απαγκιστρωθούν με κάθε τρόπο από τον βραχνά της εγκατάστασης διοδίων, διαμηνύοντας ότι σε διαφορετική περίπτωση δεν θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό.

Ένα από τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, καθ’ υπαγόρευση των υποψήφιων επενδυτών, είναι ότι τα πλευρικά διόδια έχουν τον χαρακτήρα της αναλογικότητας, καθώς κάποιος που δεν θέλει να διανύσει όλη την απόσταση και βγει νωρίτερα από τον αυτοκινητόδρομο, σε κάποιο πλευρικό σταθμό, θα πληρώσει λιγότερα.

Μάλιστα για το θέμα ενημερώθηκε σε πρόσφατη συνάντηση με το ΤΑΙΠΕΔ και ο υπουργός Υποδομών, κ. Χρίστος Σπίρτζης, ο οποίος εμφανίζεται εντελώς αρνητικός σε αυτό το ενδεχόμενο, συνδέοντας τους νέους σταθμούς με την εφαρμογή συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων. Χωρίς όμως την υπογραφή Σπίρτζη και Τσακαλώτου ούτε νέα διόδια μπορούν να μπουν, ούτε αλλαγή στην χωροθέτηση σταθμών μπορεί να γίνει. Επιπλέον το αναλογικό σύστημα απαιτεί τουλάχιστον μία τριετία για να εφαρμοστεί, πράγμα που θεωρείται νεκρός χρόνος για την περίπτωση της Εγνατίας.

Τα παρατράγουδα με τα διόδια

Την ίδια στιγμή, ανέφικτος θεωρείται ο στόχος να προχωρήσει η λειτουργία των νέων σταθμών με την ταχύτητα που ζητά το ΤΑΙΠΕΔ όταν σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν επιλυθεί ακόμη θέματα χωροθέτησης των σταθμών. Είναι εφικτό, σημειώνουν να λειτουργήσουν τέσσερις νέοι σταθμοί μέχρι τον Αύγουστο, ωστόσο για τους άλλους έξι, το χρονοδιάγραμμα μεταφέρει την λειτουργία για αρχές του 2018. Ως παράδειγμα, φέρνουν την προκήρυξη για δύο σταθμούς σε Βενέτικο και Αλιάκμονα. Ο διαγωνισμός μετατέθηκε για τον Μάρτιο καθώς υπήρξαν αλλαγές. Τώρα εξετάζεται η λύση να κατασκευαστεί ένας σταθμός στη Σιάτιστα. Σφοδρές αντιδράσεις και με βουλευτικές παρεμβάσεις υπήρξαν και για τα διόδια της Μέστης, στον Έβρο. Ο σταθμός θα κατασκευαστεί, ωστόσο δρομολογείται η εγκατάσταση και νέου διοδίου στο Αρδάνιο, προκειμένου να μετριαστεί το κόστος.

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο

Δικαιούχος ονόματος τομέα (domain name)
Ε. ΛΑΣΚΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΕ
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΝΩΜΗ
ΑΦΜ: 082164919
ΔΟΥ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Ιδιοκτήτης: Λασκαράκης Εμμανουήλ
Νόμιμος εκπρόσωπος: Λασκαράκης Εμμανουήλ
Διευθυντής: Λασκαράκης Εμμανουήλ
Διευθυντής σύνταξης: Γιώργος Πανταζίδης
Διαχειριστής: Λασκαράκης Εμμανουήλ

Αρ. Μ.Η.Τ.: 232167

LOGO MHT RGB

              Μέλος του

media
Η ΓΝΩΜΗ - Καθημερινή Εφημερίδα της Θράκης

Τέρμα Αγίου Δημητρίου, Αλεξανδρούπολη

Τηλ 25510 24222, 29888

Fax : 25510 80606

email :  gnomi@gnomionline.gr