alexis-800x140

Την Αλεξανδρούπολη και την παραλιακή του μέλλοντος σχεδιάζουν ΟΛΑ και Δήμος

Διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την ολοκληρωτική ανάπλαση της δυτικής χερσαίας ζώνη του λιμανιού, με τεχνογνωσία από το Δήμο Θεσσαλονίκης
Πάρκινγκ, χρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος, ναυταθλητισμός, μαρίνα ιδιωτικών σκαφών, με πρόβλεψη για ομαλή κατάβαση από την πλατεία του Φάρου προς τη θάλασσα

Της Κικής Ηπειρώτου

 

Σε κοινή πορεία βρίσκονται Οργανισμός Λιμένα και Δήμος Αλεξανδρούπολης, προκειμένου, μέσα από έναν διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό και με τεχνογνωσία κατευθείαν από τον Δήμο Θεσσαλονίκης, να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν τη  νέα μορφή της παραλιακής της πρωτεύουσας του Έβρου, για τις επόμενες δεκαετίες.

Πρόκειται για μία μεγάλη έκταση, η οποία έχει μείνει έξω από την ανάπλαση της παραλίας, το πρώτο μέρος της οποίας έχει ήδη υλοποιηθεί, ενώ το δεύτερο, στην περιοχή των ναυτοπροσκόπων, βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη. Συγκεκριμένα, στο «μικροσκόπιο» των δύο φορέων είναι όλη η δυτική χερσαία ζώνη του λιμένος, αλλά και το τμήμα μετά από τους ναυτοπροσκόπους, που φτάνει ως την πλατεία της Αργούς, όπου, παρεμπιπτόντως, εδώ και μήνες, αναμένεται η τοποθέτηση μίας σύγχρονης παιδικής χαράς.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΛΑ Κωνσταντίνο Χατζημιχαήλ, πρόκειται για ένα τμήμα, εντός της χερσαίας ζώνης του λιμένα, το οποίο δεν έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον Οργανισμό και το ΤΑΙΠΕΔ, είναι όμως πολύ σημαντικό για τους κατοίκους της Αλεξανδρούπολης.

«Θεωρούμε ότι είναι ένα σοβαρό περιουσιακό στοιχείο της πόλης που χρήζει περαιτέρω αξιοποίησης, όχι μόνο για το πάρκινγκ που θα μπορούσε να δημιουργηθεί εκεί, αλλά και για μία γενικότερη παρέμβαση.  Στα πλαίσια αυτά, αυτό το οποίο έχουμε προτείνει στο Δήμο και είναι κάτι που θα προχωρήσουμε από κοινού, είναι η διενέργεια  ενός διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, θέτοντας τα στοιχεία που θα ενδιέφεραν και τις δύο πλευρές. Όπως είναι το πάρκινγκ, η ομαλή κατάβαση από τα 7 μέτρα της πλατείας του Φάρου προς τη θάλασσα, οι χρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος, ο ναυταθλητισμός, αλλά και η χωροθέτηση μίας μαρίνας ιδιωτικών σκαφών, η οποία πραγματικά θα έκανε βιώσιμο αυτό το τμήμα και το σύνολο αυτής της περιοχής».

Ο πρόεδρος του ΟΛΑ σημείωσε πως πρόκειται για μία διαδικασία σε μία πιο τεχνοκρατική λογική, από όσα έχουμε συνηθίσει. Οι δύο φορείς, έχοντας πρώτα στα χέρια τους μία αρχιτεκτονική πρόταση, η οποία θα επιλεγεί μέσα από μία διαγωνιστική διαδικασία, θα κινηθούν με βάση τα χαρακτηριστικά αυτής της προμελέτης, ώστε, σταδιακά, να βρεθούν τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία ή επιδοτούμενα προγράμματα,  ώστε να υλοποιηθεί η πρόταση. Άλλωστε, μία τέτοια εξέλιξη θα καταστήσει το συγκεκριμένο τμήμα της χερσαίας ζώνης του λιμένα πιο ελκυστικό ακόμη και για τον μελλοντικό αγοραστή ή επενδυτή.

Όπως σημείωσε ο κ. Χατζημιχαήλ, έχουν ήδη γίνει επαφές με το Δήμο Θεσσαλονίκης, προκειμένου να μας «δανείσει» την τεχνογνωσία του. Υπάρχουν ήδη συναντήσεις μεταξύ του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών Κυριάκου Αραμπατζή με στελέχη του Δήμου, ενώ υπάρχει και η δέσμευση του Δημάρχου  Θεσσαλονίκης Κωσταντίνου Ζέρβα για την παροχή κάθε δυνατής βοήθειας προς τον Δήμο μας και τον ΟΛΑ.

Σε ό,τι αφορά τα χρονοδιαγράμματα, ο πρόεδρος του Οργανισμού σημειώνει πως σίγουρα, δεν είναι ένα έργο που  μπορεί να γίνει αύριο και να επισπευστεί.   Ωστόσο, με σταθερά βήματα και συνεννόηση, είναι ένα project υλοποιήσιμο, το  οποίο, όπως είπε ο ίδιος, «θα αποτελέσει τη βάση για μία Αλεξανδρούπολη των επόμενων δεκαετιών».

 

 

 

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο