room-to-grow-bnner

«Θύμα» του κορωνοϊού και η αγορά της Αλεξανδρούπολης

Μείωση τζίρου τους από 20 έως 50% για τους επαγγελματίες, όπως αναφέρει ο Αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βασίλης Κασαπίδης
Εντείνουν τον αγώνα και τις διεκδικήσεις τους τα μέλη του Εμπορικού Συλλόγου, ενόψει ενός πολύ δύσκολου χειμώνα, ζητώντας από την πολιτεία γενναίες «ενέσεις» ρευστότητας

Της Κικής Ηπειρώτου

Πρωτόγνωρο ήταν το φετινό καλοκαίρι και για την αγορά της Αλεξανδρούπολης, στην οποία, η πανδημία του κορωνοϊού, όπως ήταν αναμενόμενο, άφησε ανεξίτηλα τα ‘σημάδια’ της, με τους επαγγελματίες να καταγράφουν μείωση τζίρου από 20 ως και 50%, την οποία δεν στάθηκαν ικανές να ανακόψουν ούτε οι πολύ καλές θερινές εκπτώσεις.

«Τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων, πολλά καταστήματα ξεκίνησαν με πολύ καλές εκπτώσεις, και φάνηκε ότι ίσως υπάρξει μία μικρή ανάκαμψη», λέει στη ΓΝΩΜΗ ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης Βασίλης Κασαπίδης. «Εξάλλου, ας μην ξεχνάμε ότι οι καταναλωτές, κατά το διάστημα της καραντίνας, δεν είχαν λόγο, αλλά ούτε και δυνατότητα να ψωνίσουν, οπότε με την έναρξη των εκπτώσεων φάνηκε ότι ίσως αλλάξει το κλίμα. Ωστόσο, αυτή η αίσθηση δεν κράτησε για πολύ, αφού από τον Αύγουστο και μετά, με τα απανωτά κρούσματα κορωνοϊού, που προέκυψαν κυρίως μετά από κάποιους γάμους που έγιναν, ο κόσμος μούδιασε και επήλθε αμέσως στασιμότητα στην αγορά», επισημαίνει ο κ. Κασαπίδης, καταδεικνύοντας με το σχόλιό του αυτό την αδιαμφισβήτητη επίδραση της πανδημίας, στην ψυχολογία και την καθημερινότητα του κόσμου.

Σε αυτό το πλαίσιο, δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα ούτε η Εβδομάδα Εμπορίου που διοργάνωσε ο Εμπορικός Σύλλογος, ως μία προσπάθεια να αλλάξει λίγο το κλίμα, να τονώσει την κίνηση και να βγάλει τον κόσμο από τα σπίτια του.

Επιπλέον, όπως καταθέτει ο Αντιπρόεδρος του Συλλόγου, πέρα από την αύξηση των κρουσμάτων στην περιοχή μας, τα νέα περιοριστικά μέτρα, όπως η δραματική μείωση στον αριθμό των καλεσμένων σε γάμους και βαπτίσεις, είχαν αρνητικό αντίκτυπο στην κίνηση και τον τζίρο των καταστημάτων υπόδησης, ένδυσης, δώρων, παιχνιδιών κτλ.

Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Κασαπίδη, ακόμη και η υποχρεωτική χρήση μάσκας στα εμπορικά καταστήματα, λειτούργησε ανασταλτικά για κάποιους καταναλωτές. Αισθητή και η απουσία ξένων επισκεπτών, που τα προηγούμενα καλοκαίρια έδιναν έστω μία μικρή ‘ανάσα’ στην αγορά.

«Ακόμα και τις τελευταίες δύο εβδομάδες των εκπτώσεων, που οι προσφορές βρίσκονται στο αποκορύφωμά τους, και ο κόσμος είθισται να καταναλώνει περισσότερο, δεν είχαμε την αναμενόμενη κίνηση. Από τα μηνύματα που λαμβάνουμε από τις επιχειρήσεις, θα λέγαμε ότι η μείωση του τζίρου φτάνει στις περισσότερες περιπτώσεις το 20 με 30%, δίχως να λείπουν εκείνοι που κάνουν λόγο ακόμη και για πτώση της τάξης του 50%».

Ζητούμενο η άμεση ‘ένεση’ ρευστότητας στην αγορά

Με αυτά τα δεδομένα, κι αφού υπάρξει αυτό το διάστημα κάποια παροδική αύξηση της κίνησης, λόγω της έναρξης των σχολείων, ο χειμώνας φαντάζει από δύσκολος έως απειλητικός για την επιβίωση των επιχειρήσεων, με αποτέλεσμα ο Εμπορικός Σύλλογος να λαμβάνει τα μέτρα του. Σύμφωνα με τον κ. Κασαπίδη, έχουν ήδη υπάρξει παρεμβάσεις και επιστολές προς τα αρμόδια υπουργεία, προκειμένου να υπάρξει άμεσα ουσιαστική στήριξη των επιχειρήσεων, αυτή τη φορά, όχι με αναστολή των υποχρεώσεών τους, αλλά με γενναίες ‘ενέσεις’ ρευστότητας.
«Η προηγούμενη στήριξη που λάβαμε είναι σαν να μην υπήρξε ποτέ. Απλώς μας μετέφεραν τις υποχρεώσεις μας 3 μήνες αργότερα. Έτσι, τώρα, έχουμε να πληρώσουμε τις τρέχουσες υποχρεώσεις, αλλά και εκείνες από Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο, κάτι που είναι αδύνατο. Βλέπουμε ότι σε άλλες χώρες της Ευρώπης, υπάρχουν ουσιαστικά μέτρα ενίσχυσης της αγοράς. Ζητάμε να υπάρξουν άμεσα αποφάσεις για στήριξη του εμπορικού κόσμου, αυτή τη φορά, με χρήματα».

 

 

 

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο