Συνεχίζονται οι υποσχέσεις για το τελωνείο των Κήπων

Πρόθεση Μητσοτάκη για αναβάθμιση των εγκαταστάσεων από το 2016 ως και σήμερα…

Συνεχίζονται οι υποσχέσεις για αναβάθμιση του τελωνείου των Κήπων, το οποίο, εδώ και πολλά χρόνια, αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα σχετικά τόσο με τη στελέχωσή του, όσο με τις υποδομές που μετρούν πολλές δεκαετίες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ορθή λειτουργία του και την εξυπηρέτηση του κόσμου.
Στο τελωνείο των Κήπων βρέθηκε πρόσφατα ο εκπρόσωπος τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Νάσος Ηλιόπουλος, ο οποίος σημείωσε πως από την επίσκεψή του αυτή, αναδείχθηκε το πρόβλημα της ένταξης του τελωνείου στην ΑΑΔΕ και όχι στο Υπουργείο Οικονομικών και οι τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές, τεχνολογικό εξοπλισμό και προσωπικό, «που το καθιστούν υποδεέστερο συγκριτικά με την αντίστοιχη δομή της Τουρκίας και σε αναντιστοιχία με το γεγονός ότι είναι η ΠΡΩΤΗ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΥΛΗ εισόδου της Ε.Ε.!».
Να σημειωθεί ότι το 2016, κατά την επίσκεψή του στο τελωνείο Κήπων, ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε υπογραμμίσει την ανάγκη κατασκευής νέου τελωνείου, τονίζοντας ότι όταν αναλάβει την εξουσία της χώρας θα δρομολογήσει το έργο άμεσα, σε σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα. Όπως είχε τονίσει, η εικόνα του υπάρχοντος τελωνείου δεν τιμά ούτε την περιφέρεια ούτε τη χώρα. «Είναι μια εικόνα που αποτελεί σημαντικό τροχοπέδη στο διασυνοριακό εμπόριο, καθώς και στις επισκέψεις τουριστών, από την Τουρκία στην Ελλάδα, τις οποίες προφανώς και όλοι θέλουμε να προωθήσουμε. Είναι απολύτως απαραίτητο να διερευνήσουμε, εναλλακτικά σχήματα χρηματοδότησης, μιας νέας μεγάλης επένδυσης κατασκευής ενός νέου τελωνείου, σε συνδυασμό και σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, ώστε επιτέλους η Θράκη, η Ελλάδα, η Ευρώπη να αποκτήσει την πύλη εισόδου που της αξίζει. Η ΝΔ θα είναι σε στενή συνεργασία και με την περιφερειακή ενότητα Έβρου και με την περιφέρεια ΑΜΘ για να μπορούμε να διερευνήσουμε, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ένα τέτοιο φιλόδοξο σχέδιο».
Ωστόσο, από το 2019 μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει κάποια χειροπιαστή εξέλιξη γύρω από το θέμα, παρά τα αιτήματα και τις οχλήσεις, τόσο από τους εργαζόμενους, όσο και από βουλευτές. Πριν από λίγους μήνες, τον Μάιο συγκεκριμένα, για το θέμα ρωτήθηκε κατά την επίσκεψή του στον Έβρο και ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος απάντησε: «Βρισκόμαστε σε επαφή με τον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών, Στέλιο Πέτσα, τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης Χρήστο Μέτιο και την Εγνατία Οδό για να βρούμε τη βέλτιστη λύση και με αυτή την εκκρεμότητα», χωρίς κάτι άλλο πιο συγκεκριμένο. Πληροφορίες αναφέρουν πως ήταν (και ίσως είναι ακόμη) σε εξέλιξη η επισκόπηση μιας παλαιότερης μελέτης που είχε εκπονήσει η Περιφέρεια ΑΜΘ, έτσι ώστε να οριστεί το κατασκευαστικό και λειτουργικό κόστος, αλλά και το κόστος των απαλλοτριώσεων για το νέο τελωνείο.
Να σημειωθεί ακόμη πως τον περασμένο Μάιο, είχε συνάντηση με τον (πλέον τέως) ΓΓ της κυβέρνησης Γρηγόρη Δημητριάδη ο βουλευτής της ΝΔ Αναστάσιος Δημοσχάκης και για το θέμα αυτό. Σε δελτίο τύπου του βουλευτή αναφέρονταν τα εξής: «Μνεία έγινε και στο Συνοριακό Σταθμό των Κήπων το οποίο παρουσιάζει σοβαρότατες ελλείψεις, υστερεί έναντι των συνορευόντων & η εικόνα είναι δυστυχώς παρακμιακή & αποκαρδιωτική. Για τον λόγο αυτό υπογράμμισε την αναγκαιότητα άμεσων σχεδιασμών & υλοποίησης ΜΟΝΟ σε κεντρικό επίπεδο με όραμα τις νέες σύγχρονες υποδομές στο Σημείο Εισόδου-Εξόδου Κήπων μέσω ΣΔΙΤ, με ικανό στελεχιακό δυναμικό και εκχώρηση αρμοδιοτήτων ήσσονος αξίας στον ιδιωτικό τομέα».
Η νεότερη αλλά και πάλι όχι συγκεκριμένη εξέλιξη ήρθε διά στόματος του προέδρου του Επιμελητηρίου Έβρου Χριστόδουλου Τοψίδη, ο οποίος, κατά τη διάρκεια σύσκεψης με φορείς του τουρισμού, μετέφερε την πρόθεση του πρωθυπουργού για την αναβάθμιση του τελωνείου των Κήπων, όπως αυτή διατυπώθηκε προ ολίγων ημερών σε σχετική σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη.
Την ίδια στιγμή που οι αναφορές στο θέμα είναι μάλλον αόριστες και δεν προκαλούν ιδιαίτερη αισιοδοξία, και οι επαγγελματίες του τουρισμού ευλόγως διαμαρτύρονται για την ταλαιπωρία των εκδρομέων που κυρίως σε περιόδους αιχμής είναι τεράστια, ενώ οι συγκρίσεις με το τελωνείο των Υψάλων δίνουν την εικόνα του «φτωχού συγγενή» στη χώρα μας.
Κ.Η.

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο