- Μετά την επιστολή του Γ. Ζαμπούκη, με την οποία ζητά από το ΔΣ του ΟΛΑ να νοικιάσει την έκταση ο Δήμος, με αυξημένο αντίτιμο
- Πότε λήγει η σύμβαση ΟΛΑ – ιδιώτη και τι προέβλεπε – Οι προτεινόμενες (μακροχρόνιες) λύσεις στο ζήτημα της στάθμευσης από πλευράς Δήμου
Το ΤΑΙΠΕΔ, και όχι ο Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης, θα απαντήσει στην επιστολή του Δημάρχου Γιάννη Ζαμπούκη, με την οποία ζητά να εκμισθώσει ο Δήμος τον χώρο στάθμευσης στο λιμάνι, που τα τελευταία 2,5 χρόνια νοικιάζει ιδιώτης.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΓΝΩΜΗΣ, το αίτημα παραπέμπεται στο ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο ανήκει η χερσαία ζώνη του λιμένα, συμπεριλαμβανομένου και του χώρου που λειτουργεί ως πάρκινγκ επί πληρωμή. Φυσικά, επικεφαλής και στον ΟΛΑ, αλλά και στο ΤΑΙΠΕΔ, είναι το ίδιο πρόσωπο, ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης, Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ και πρόεδρος του ΔΣ του ΟΛΑ. Ωστόσο, ως ιδιοκτήτης της έκτασης, την απόφαση θα λάβει αρμοδίως το ΤΑΙΠΕΔ.
Τι προβλέπει η παρούσα σύμβαση
Ο τελευταίος διαγωνισμός για την εκμίσθωση του πάρκινγκ έλαβε χώρα τον Αύγουστο του 2021 και ο ανάδοχος προέκυψε τον Οκτώβριο του ίδιου έτους. Η εταιρεία, με έδρα τον Πειραιά, κατέθεσε την πλέον συμφέρουσα προσφορά και ανέλαβε την εκμετάλλευση του χώρου στάθμευσης από την 1η Ιανουαρίου 2022. Η διάρκεια της σύμβασης είναι τριετής και λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2024. Όπως αναφέρονταν μάλιστα στη σχετική σύμβαση, η παραχώρηση δεν μπορεί να παραταθεί ή να ανανεωθεί ή με άλλον τρόπο να συνεχισθεί, χωρίς τη μεσολάβηση νέου πλειοδοτικού διαγωνισμού. Επιπλέον, δεν επιτρέπεται ούτε «σιωπηρή παράταση» της σύμβασης.
Σε ό,τι αφορά το μηνιαίο αντάλλαγμα παραχώρησης χρήσης του χώρου ορίστηκε τότε στο ποσό των 13.200 €, πλέον των νόμιμων κρατήσεων.
Οι προτεινόμενες λύσεις στην επιστολή του Δήμου
Με την επιστολή του, ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης αναφέρει πως ο Δήμος προτίθεται να προσφέρει ενοίκιο αυξημένο κατά 20%, δηλαδή 15.840 ευρώ, εάν υποθέσουμε ότι το αντίτιμο που προέβλεπε η σύμβαση έχει παραμείνει έως σήμερα ίδιο, ή, όπως αναφέρεται έναντι όποιου ποσού ζητηθεί.
Επιπλέον, στην επιστολή παρουσιάζεται ο (αρκετά μακροπρόθεσμος) σχεδιασμός του Δήμου για νέους χώρους στάθμευσης που δημιουργούνται, πέρα από την ιχθυαγορά που ήδη λειτουργεί, στην αφετηρία του ΟΣΕ, όπου υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση λόγω κωλυμάτων του ΟΣΕ, επί της Κονδύλη αλλά και στον χώρο ανάμεσα στο κλειστό γυμναστήριο “Μιχάλης Παρασκευόπουλος” και μέχρι τη στροφή από τη Λ. Δημοκρατίας προς την παραλιακή λεωφόρο (εξαιρουμένης μόνο της έκτασης του παλιού κολυμβητηρίου), και μετά τη μεταφορά όλων των γηπέδων τένις, του γηπέδου καλαθοσφαίρισης και της έκτασης των πρώην γηπέδων beach handball στην ιδιόκτητη έκταση του Δήμου Αλεξανδρούπολης δίπλα στο Αρχαιολογικό Μουσείο μέσω του χρηματοδοτικού εργαλείου της ΣΒΑΑ 2021-27.
Όπως προκύπτει λοιπόν, η μόνη άμεσα υλοποιήσιμη λύση στο τεράστιο πρόβλημα έλλειψης χώρων στάθμευσης της Αλεξανδρούπολης είναι η εκμίσθωση του χώρου στο λιμάνι από τον Δήμο, εφόσον το επιτρέψει το ΤΑΙΠΕΔ.
Δίχρονη αδράνεια της δημοτικής επιτροπής διεκδίκησης
Θυμίζουμε ότι από το 2022 έχει συσταθεί , με ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, επιτροπή για την διεκδίκηση -αποχαρακτηρισμού της Δυτικής Χερσαίας Ζώνης του λιμένα Αλεξανδρούπολης. Ωστόσο από τη στιγμή της απόφασης συγκρότησής της , ουσιαστικά παραμένει αδρανής, με την αντιπολίτευση να κάνει λόγο για αδικαιολόγητη κωλυσιεργία από πλευράς του Δημάρχου που έχει την ιδιότητα του Προέδρου της θεσμοθετημένης δημοτικής επιτροπής.
Με τη συγκεκριμένη περίοδο απραξίας και απουσία κινήσεων, μετράμε λοιπόν σχεδόν δύο χρόνια, χαμένα στην υπόθεση της συλλογικής και οργανωμένης διεκδίκησης από την εν λόγω επιτροπή, απέναντι σε ΟΛΑ και ΤΑΙΠΕΔ (μετόχου του ΟΛΑ) του χώρου κάτω από τον Φάρο , για να διεκδικηθεί και τελικά να αποδοθεί στους δημότες. Και τελικά ο Δήμαρχος κ. Ζαμπούκης επέλεξε αυτόνομα να αναλάβει ο ίδιος πρωτοβουλία με την επιστολή που απέστειλε ως δημοτική αρχή προς τη διοίκηση του ΟΛΑ