“Η χώρα δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστική χωρίς σιδηρόδρομο και λιμάνια” σημείωσε η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος και της Εβρίτικης βιομηχανίας ξύλου “Ακρίτας”
Μιλώντας από το βήμα του 4ου συνεδρίου Thessaloniki Future Thinking Dialogues (TFTD), η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) και πρόεδρος της βιομηχανίας ξύλου Ακρίτας με έδρα το Τυχερό Έβρου, Λουκία Σαράντη, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη ύπαρξης σιδηροδρομικών δικτύων και λιμανιών με εμπορευματικό χαρακτήρα, χωρίς τα οποία η χώρα δεν μπορεί -όπως είπε- να είναι ανταγωνιστική.
Ιδιαίτερη μνεία έκανε στα λιμάνια της Θράκης και της Ηπείρου, τα οποία χαρακτήρισε ως ανύπαρκτα στο εμπορικό κομμάτι. «Δεν γίνεται να πετύχουμε ανάπτυξη σε ολόκληρη γεωγραφική περιοχή, όπως η Θράκη και η Ηπειρος, με λιμάνια που είναι υποτυπώδη στο εμπορευματικό κομμάτι, όπως η Αλεξανδρούπολη και η Ηγουμενίτσα», είπε χαρακτηριστικά η πρόεδρος του ΣΒΕ και πρόσθεσε ότι οι σχέσεις Βορρά – Νότου αλλάζουν και χωρίς επαρκές σιδηροδρομικό δίκτυο η Ελλάδα θα μείνει πολύ πίσω.
Στο συνέδριο μίλησε και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος αναφέρθηκε στις σιδηροδρομικές υποδομές της Ελλάδας και τη σύνδεσή τους με τα λιμάνια, μέσω έργων που αθροίζονται συνολικά σε 1 δισ. ευρώ. Σημείωσε, δε, ότι είναι τεράστιο το ενδιαφέρον της βουλγαρικής και της σερβικής κυβέρνησης για καλύτερη αξιοποίηση των λιμένων της Αλεξανδρούπολης και της Θεσσαλονίκης αντίστοιχα.
«Εμείς συνεχώς θέλουμε να κάνουμε επενδύσεις (στη σύνδεση λιμένων-σιδηροδρόμου). Οι χρηματοδοτικοί πόροι δεν είναι απεριόριστοι, άρα πρέπει να βρούμε τα χρηματοδοτικά εργαλεία. Καταφέραμε πολύ πρόσφατα να αντλήσουμε για πρώτη φορά σημαντικούς πόρους για να πετύχουμε την αναβαθμισμένη σύνδεση των λιμένων με τον σιδηρόδρομο. Έχουμε ούτως ή άλλως εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για τη σύνδεση της 6ης προβλήτας (σ.σ. του λιμένος της Θεσσαλονίκης) με τον προαστιακό και γενικότερα τον σιδηρόδρομο. Έχουμε ήδη την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκης – Ειδομένης, ενός εξαιρετικά σημαντικού έργου, γιατί προσδοκούμε με αυτόν τον τρόπο να συμμετάσχουμε σε έναν από τους δύο ευρωπαϊκούς διαδρόμους, στην Ανατολική Μεσόγειο και τα Δυτικά Βαλκάνια. Επίσης εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση και έγινε διαγωνισμός για τη σύνδεση Τοξότες – Καρβάλη, δηλαδή τη σύνδεση του λιμένος της Καβάλας με τον σιδηρόδρομο. Εξασφαλίσαμε, επίσης, χρηματοδότηση για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκης – Προμαχώνα και τμήμα του Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο (…). Αυτά όλα αθροίζουν περίπου στο ένα δισεκατομμύριο ευρώ», υπογράμμισε.
Πρόσθεσε πως προσδοκία του υπουργείου είναι, στη νέα πρόταση που θα υποβληθεί τον Ιανουάριο, με βάση τα διαθέσιμα για τη χώρα quota, να συμπεριληφθεί η αναβάθμιση της υφιστάμενης -αλλά μη λειτουργούσας όπως πρέπει- σιδηροδρομικής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με Αλεξανδρούπολη.