Ραγδαία αύξηση των καταγγελιών από τους καταναλωτές την περίοδο της πανδημίας

Αδυναμία εξόφλησης μισθωμάτων κατοικιών σε ποσοστό 87,5% δείχνει μελέτη που πραγματοποίησε η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας

«Είναι μελέτη που παρουσιάζουμε ανά διαστήματα προκειμένου να αποτυπώσουμε την καταναλωτική συμπεριφορά και τις επιπτώσεις των συγκυριών, της οικονομικής κρίσης παλιότερα, της πανδημίας τώρα, αλλά και των αποφάσεων των Κυβερνήσεων, του Κράτους στις ζωές μας» εξήγησε σημειώνοντας, ότι το διάστημα πριν την πανδημία και τα δύο χρόνια της Πανδημίας είναι η ραγδαία αύξηση των προβλημάτων των καταναλωτών.
Αύξηση, η οποία αποτυπώνεται στις επίσης αυξημένες καταγγελίες προς την Ένωση , οι οποίες έχουν φτάσει τις «κάποιες χιλιάδες», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε. «Το 2020 ήταν 60% περισσότερες από το προηγούμενο διάστημα, το 2021, σημειώνεται μια ομαλοποίηση, το ποσοστό φτάνει το 19%». Υπάρχει μια ευρεία γκάμα των δραστηριοτήτων, κοινωνικών και οικονομικών που αφορούν αυτές τις καταγγελίες, ξεκινώντας από τα ακίνητα, τις ηλεκτρονικές συναλλαγές , που μπήκαν στη ζωή όλων πολύ έντονα, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που έχουν τη μερίδα του λέοντος στις καταγγελίες, στις τηλεπικοινωνίες, στις τράπεζες, στις ΔΕΚΟ. «Σε όλα αυτά φαίνεται η αύξηση του ποσοστού των δυσαρεστημένων ή των αδύναμων καταναλωτών να ανταπεξέλθουν σε συνδυασμό με τις επιπτώσεις της πανδημίας αυτού του διαστήματος» είπε ο κος Μελισσάρης.
Οι συνθήκες, που διαμορφώθηκαν στο χώρο της εργασίας είχαν επίσης δυσμενείς συνέπειες: Μείωση των εισοδημάτων των καταναλωτών, αναστολές εργασίας, ελεύθεροι επαγγελματίες οι οποίοι δεν είχαν καν δουλειά, μισθωτοί οι οποίοι ζούσαν με το επίδομα της αναστολής, δηλαδή τα 300-500 ευρώ… Όλο αυτό το σκηνικό έφερε αλυσιδωτές αντιδράσεις σε όλες τις καταναλωτικές συμπεριφορές ξεκινώντας από τα ακίνητα, όπου οι βασικότερες καταγγελίες ήταν η αδυναμία καταβολής των μισθωμάτων σε συνδυασμό, με την επιδότηση του ενοικίου στα πρώτα στάδια της Πανδημίας. Μάλιστα ο κος Μελισσάρης δεν παρέλειψε να επισημάνει πως: «Τις σπατάλες του παρελθόντος οι καταναλωτές τις έχουν περιορίσει αισθητά» είπε σημειώνοντας ότι «Και αυτό θα έχει σαν συνέπεια να μην ζούμε γεγονότα με καταγγελίες ευάλωτων καταναλωτών, οι οποίοι για παράδειγμα δεν μπορούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς ρεύματος» καταλήγοντας με τη σημείωση ότι: «Έχουν συσσωρευτεί λογαριασμοί με απειλή διακοπής ηλεκτροδότησης θα μπορούσε να αποφευχθεί με μια πιο συνετή διαχείριση».

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο