Προβληματίζει την Περιφέρεια η έλλειψη ΣΕΑ στην Εγνατία Οδό

Μετά τη Βουλή και το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ απασχόλησε η μη ύπαρξη ενός Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών  από Θεσσαλονίκη έως Αλεξανδρούπολη

Μετά τη Βουλή των Ελλήνων και το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ απασχόλησε η πρόσφατη έρευνα του «Χ» αναφορικά με τη μη ύπαρξη έστω ενός Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) από Θεσσαλονίκη έως Αλεξανδρούπολη στην Εγνατία Οδό, παρά τις σχετικές δεσμεύσεις της εταιρίας, όπως αυτές έχουν υπογραφεί στα συμβόλαια κατασκευής του αυτοκινητόδρομου.

Αυτό φυσικά έχει προκαλέσει τα παράπονα πολτών και επαγγελματιών οδηγών που πολλές φορές θέλουν να κάνουν μια στάση για λίγη ώρα ή να εφοδιαστούν με καύσιμα, αλλά δυστυχώς θα πρέπει να βγουν από την Εγνατία Οδό τελείως για να το κάνουν.

Κ. Κατσιμίγας: Μόνο δύο ΣΕΑ σε όλη την Εγνατία
Η συζήτηση προκλήθηκε τη Δευτέρα 31/10 μετά από σχετική επερώτηση του επικεφαλής της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας Κώστα Κατσιμίγα που σημείωσε ότι «σε όλο το μήκος του Αυτοκινητόδρομου Εγνατία Οδός Α2 από τους Κήπους στα Ελληνοτουρκικά Σύνορα μέχρι την Ηγουμενίτσα, έχουν κατασκευαστεί μόνο δύο Σταθμοί εξυπηρέτησης Οχημάτων στον Πλάτανο Ημαθίας, ενώ οι προβλεπόμενες εκτάσεις σε διάφορα σημεία έχουν απαλλοτριωθεί, διαμορφωθεί, περιφραχθεί και έχουν γίνει και οι κυκλοφοριακές συνδέσεις».

Ο κος Κατσιμίγας ρώτησε γιατί άλλοι αυτοκινητόδρομοι (Ολυμπία και Ιόνια Οδός) έχουν πλήρως ανεπτυγμένο δίκτυο ΣΕΑ και πως εξαιτίας των ελλείψεων ΣΕΑ το οδικό δίκτυο αρμοδιότητας της Περιφέρειας ΑΜΘ υφίσταται φθορές, λόγω της έλευσης οχημάτων. Όπως χαρακτηριστικά είπε: «Το θέμα μας αφορά σαν Περιφέρεια για δύο λόγους:

Ο πρώτος είναι ότι η Περιφέρεια μπορεί να μην κατασκευάζει και να μη συντηρεί αυτοκινητόδρομους αλλά κατ επανάληψη έχει χρηματοδοτήσει έργα που αφορούν την Εγνατία Οδό (πρόσφατα τους Κόμβους ΒΙΠΕ Κομοτηνής και Αεροδρομίου Χρυσούπολης Καβάλας). Ο δεύτερος είναι ότι πολλοί οδηγοί, μεγάλων οχημάτων κυρίως, αποφεύγουν την Εγνατία, όχι μόνο για την αποφυγή των διοδίων, αλλά πρωτίστως για τον ανεφοδιασμό τους σε καύσιμα, για φαγητό, για χρήση χώρων υγιεινής και για ανάπαυση σε ασφαλές περιβάλλον, υπηρεσίες που δεν παρέχονται κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου. Η χρήση της παλαιάς Εθνικής Οδού αλλά και επαρχιακών οδών που ανήκουν στη δική μας αρμοδιότητα επιβαρύνονται και κυκλοφοριακά με αυξημένους κινδύνους, αλλά και προκαλούνται φθορές στο οδόστρωμα με αποτέλεσμα να απαιτούνται συχνότερες παρεμβάσεις συντήρησης όπως η κατασκευή ασφαλτοταπήτων, διαγραμμίσεις κλπ […]».

Γνωστό το πρόβλημα, αλλά λύση… δεν φαίνεται
Απάντηση έδωσε ο περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος, γνωρίζοντας το πρόβλημα, αλλά ουσιαστικά άμεση λύση δεν φαίνεται να υπάρχει. Σύμφωνα με τον ίδιο πριν οκτώ χρόνια έγινε η δημοπρασία, βρέθηκε ο ανάδοχος και «ξέρω ότι η υπόθεση είναι στα δικαστήρια. Δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι. Τώρα που θα αναλάβει ο νέος διαχειριστής, γιατί έγινε η παραχώρηση της Εγνατίας, ελπίζω ότι θα λυθεί το θέμα».

«Με μια μικρή επιφύλαξη» μετέφερε πως η Ολυμπία και η Ιόνια Οδός κατασκευάστηκαν πριν λίγα χρόνια και «στον διαγωνισμό τους είχαν “πακέτο”, δηλαδή τον δρόμο, τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης και τη διαχείριση του δρόμου. Στην Εγνατία δεν υπήρχαν στον αρχικό διαγωνισμό οι σταθμοί. Όταν αυτό έγινε μετέπειτα στους άλλους δύο αυτοκινητόδρομους με “πακέτο”, δουλεύουν καλύτερα».

Σχετικά με την επιβάρυνση που δέχεται το οδικό δίκτυο αρμοδιότητας της Περιφέρειας ΑΜΘ ανέφερε πως πράγματι τα προηγούμενα χρόνια υπήρχε αυτό το πρόβλημα με βαρέα οχήματα και υπήρχαν φθορές. «Πριν 2-3 χρόνια είχε γίνει μια μεγάλη προσπάθεια και έχει περιοριστεί πάρα πολύ (το πρόβλημα). Η έξοδος των βαρέων οχημάτων για παράδειγμα στον Ίασμο γίνεται για να βάλουν καύσιμα και να επιστρέψουν, όχι για να μετακινούνται μέσω Πόρτου Λάγους. Έτσι τα βαρέα οχήματα βγαίνουν μόνο για ανεφοδιασμό καυσίμων και επανέρχονται στην Εγνατία» κατέληξε ο περιφερειάρχης.

xronos.gr

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο