Πρόεδρος ΚΕΠΚΑ για Fuel Pass 2: “Καθρεφτάκια σε ιθαγενείς”

“Η αισχροκέρδεια οδηγεί κατοίκους της Βόρειας Ελλάδας να μεταβαίνουν σε γειτονικές χώρες, για βενζίνη, αφού η τιμή της κυμαίνεται μεταξύ 1,60 – 1,90 ευρώ” 

Ως «καθρεφτάκια σε ιθαγενείς», με στόχο την άγρα ψήφων στις ερχόμενες εκλογές, μια και όπως λέει, η προεκλογική περίοδος έχει ήδη ανοίξει, χαρακτηρίζει τη νέα παροχή της κυβέρνησης προς τους πολίτες αναφορικά με την κατανάλωση καυσίμων, ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), Νίκος Τσεμπερλίδης. Μιλώντας στο ethnos.gr σημειώνει ότι το ποσό της επιδότησης είναι πάρα πολύ μικρό και δίνεται στους καταναλωτές από τα υψηλότερα σε σχέση με τα προϋπολογισμένα έσοδα του κράτους.
Ο κ. Τσεμπερλίδης τονίζει ότι προκειμένου να αντιμετωπιστεί το οξύ πρόβλημα με τις τιμές των καυσίμων, μονόδρομο αποτελεί η μείωση της φορολογίας αλλά και η πάταξη της αισχροκέρδειας με τους κατάλληλους, αλλά και ανύπαρκτους σήμερα, ελεγκτικούς μηχανισμούς από την πλευρά της Πολιτείας. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, δεν είναι δυνατόν χώρες με ίδιο πληθυσμό και οικονομικές δυνατότητες με τη δική μας, όπως η Πορτογαλία, να έχουν το μισό πληθωρισμό σε σχέση με την Ελλάδα.

Προεκλογική τακτική

Ειδικότερα, προεκλογική τακτική της κυβέρνησης θεωρεί τη νέα επιδότηση για την κατανάλωση καυσίμων, μια και το συνολικό ποσό της είναι πολύ χαμηλό για κάθε πολίτη, ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ. «Η αλήθεια είναι ότι, όταν βλέπεις σε μία προεκλογική περίοδο, διότι είναι φανερό ότι αυτή έχει ανοίξει, τέτοιου είδους παροχές, αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για καθρεφτάκια σε ιθαγενείς. Η κυβέρνηση βλέπει ότι τα έσοδά της είναι περισσότερα σε σχέση με αυτά που είχε προϋπολογίσει και σχεδιάσει και γυρίζει πίσω στον κόσμο κάποια χρήματα, με μοναδικό στόχο να πάρει ψήφους», τονίζει ο κ. Τσεμπερλίδης.
Ο ίδιος σημειώνει ότι υπάρχει ξεκάθαρη αισχροκέρδεια στην αγορά των καυσίμων, η οποία θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με εκτεταμένους ελέγχους αλλά και με τη μείωση του ΦΠΑ. Διαφορετικά, όπως λέει, η κατάσταση αυτή μοιραία θα οδηγήσει στη μη κοπή αποδείξεων, με αποτέλεσμα να χάνονται σημαντικά έσοδα για την Πολιτεία.
«Είναι ξεκάθαρο ότι στην αγορά υπάρχει πολύ μεγάλη ακρίβεια ως συνέπεια της αισχροκέρδειας από τους ανύπαρκτους ελέγχους. Δεν είναι δυνατόν χώρες με ίδιο πληθυσμό, οικονομικές δυνατότητες αλλά και εισοδήματα με τη δική μας, όπως η Πορτογαλία, να έχουν το μισό πληθωρισμό σε σχέση με εμάς. Βέβαια, εκεί έχουν πιο υγιές σύστημα και ανταγωνισμό σε σχέση με εμάς, ενώ και οι καταναλωτές παίζουν το ρόλο τους, κάτι που το έχουμε χάσει στην Ελλάδα. Υπάρχει πολύ υψηλός ΦΠΑ στα καύσιμα και μοιραία θα αρχίσουν οι επιχειρηματίες να μην κόβουν αποδείξεις. Άρα η Πολιτεία θα αρχίσει να χάνει έσοδα σε σχέση με όσα θα μπορούσε να εισπράξει από τον ΦΠΑ. Παράλληλα, το κράτος θα χάσει έσοδα και από τη φορολογητέα ύλη με βάση το εισόδημα των πολιτών, η οποία αποτελεί την πιο δίκαιη φορολογία. Πρόκειται για τεράστιο ζήτημα που θα το βρούμε μπροστά μας», υποστηρίζει ο πρόεδρος του ΚΕΠΚΑ.
Όπως υποστηρίζει ακόμα ο κ. Τσεμπερλίδης, η αισχροκέρδεια στην αγορά των καυσίμων φαίνεται ξεκάθαρα και από την πορεία που ακολούθησαν οι τιμές της βενζίνης σε σύγκριση με τη πορεία της τιμής του μπρεντ. Όπως λέει χαρακτηριστικά, όταν η τιμή του μπρεντ βρισκόταν στα 140 δολάρια το βαρέλι, η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα βρισκόταν στα 1,70 με 1,80 ευρώ το λίτρο. Σήμερα, που η τιμή του μπρεντ κυμαίνεται στα 120 δολάρια το βαρέλι, η τιμή της βενζίνης αγγίζει τα 2,50 ευρώ.
«Το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνο στα πρατήρια βενζίνης αλλά και στα διυλιστήρια. Δύο διυλιστήρια έχουμε όλα κι όλα, με αποτέλεσμα να είναι σχεδόν ανύπαρκτος ο ανταγωνισμός. Η αισχροκέρδεια οδηγεί σε αυτό που βλέπουμε σήμερα, δηλαδή, κάτοικοι σε κοντινές στα σύνορα περιοχές της Βόρειας Ελλάδας να μεταβαίνουν σε γειτονικές χώρες, για να φουλάρουν βενζίνη, αφού η τιμή της κυμαίνεται μεταξύ 1,60 – 1,90 ευρώ το λίτρο. Ταυτόχρονα κάνουν στις γειτονικές χώρες και τα ψώνια τους. Άρα το κράτος χάνει και από εκεί έσοδα εξαιτίας αυτής της κοντόφθαλμης πολιτικής», τονίζει ο κ. Τσεμπερλίδης.

Αύξηση κατά 40%-50% στις τιμές ειδών πρώτης ανάγκης
Εκτός από τις τιμές στα καύσιμα ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών σημειώνει ότι μεγάλη αισχροκέρδεια υπάρχει και σε άλλους τομείς της αγοράς, φέρνοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα είδη πρώτης ανάγκης, τα οποία, όπως υποστηρίζει, έχουν σημειώσει αύξηση τιμών σε μικρό χρονικό διάστημα κατά 40%-50%.
«Βλέπουμε ξεκάθαρα τις αυξήσεις των τιμών στα είδη πρώτης ανάγκης στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Έπαιρνα, για παράδειγμα, πριν από λίγους μήνες είδος τυριού προς 10,5 ευρώ και πλέον το αγοράζω προς 15 ευρώ. Αυτό θα έχει ως συνέπεια μεγάλες αλυσίδες να αγοράσουν τις μικρότερες. Το αποτέλεσμα θα είναι να μείνουν μόνο 3-4 μεγάλες αλυσίδες τροφίμων στην αγορά και τότε θα κλαίμε τη… μοίρα μας. Αν μείνουν λίγες αλυσίδες στην αγορά, θα μπορούν να συνεννοηθούν ευκολότερα για την πορεία των τιμών, δε θα μπορεί να παρέμβει εύκολα η Επιτροπή Ανταγωνισμού και θα την πληρώσουν πάλι οι καταναλωτές», τονίζει ο κ. Τσεμπερλίδης.
ethnos.gr

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο