room-to-grow-bnner

Παρεμβάσεις της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για καίρια ζητήματα του Δήμου Αλεξανδρούπολης 

Το καφέ που «ξεφύτρωσε» στον πεζόδρομο της Ακαδημίας και οι απειλές, το πρόγραμμα μαζικού αθλητισμού και η «δημοτική» συγκοινωνία 

Μία σειρά από καίρια ζητήματα που απασχολούν το Δήμο Αλεξανδρούπολης και τους δημότες συζητήθηκαν στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Μεταξύ αυτών, τα τραπεζοκαθίσματα που τοποθετήθηκαν στον πεζόδρομο του ιστορικού κτιρίου της Ακαδημίας, το πρόγραμμα μαζικού αθλητισμού, αλλά και η προσπάθεια του Δήμου να αποκτήσει επιτέλους «δημοτική» συγκοινωνία.  

Το πρώτο θέμα συζητήθηκε μετά από ερώτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης» με την οποία κατήγγειλε
«τα σχέδια της Δημοτικής αρχής για τη δημιουργία ΠΑΡΚΙΝΓΚ μέσα στην αυλή του ιστορικού κτηρίου του σχολείου, αλλά και την προσβλητική, απειλητική  συμπεριφορά (καταγράφει ονόματα, ψάχνει υποκινητές…) προς γονείς που διαμαρτύρονται γι’ αυτές τις εξελίξεις». 

Όπως επισημαίνει η παράταξη, «δυστυχώς, δεν πήραμε ΚΑΜΙΑ απάντηση παρά μόνο μας εκτέθηκε το νομικό πλαίσιο των ΠΝΠ (πράξεων νομοθετικού περιεχομένου) και του νέου Κανονισμού των κοινοχρήστων χώρων βάσει των οποίων δόθηκε η άδεια. Καμιά πολιτική τοποθέτηση του δημάρχου, καμιά ανάληψη πολιτικής ευθύνης παρά μόνο νομικίστικα επιχειρήματα, μετατρέποντας το ΔΣ σε δικαστική αίθουσα, λες και το δικαίωμα του λαού στην ελεύθερη πρόσβαση των κοινοχρήστων χώρων κρίνεται δικαστικά», ενώ κριτική ασκείται και για την στάση της αντιπολίτευσης: «Παρεμφερής και η στάση της μείζονος αντιπολίτευσης (Πόλη και Πολίτες) που αναλώθηκε στην κριτική της νομικής ερμηνείας του δημάρχου. Οι υπόλοιπες παρατάξεις έλαμψαν δια της «αφωνίας» τους… Έγινε κατανοητό και από αυτή τη συνεδρίαση γιατί καμιά δημοτική παράταξη δεν τοποθετήθηκε όλο το προηγούμενο διάστημα για το συγκεκριμένο ζήτημα, έγινε κατανοητό ότι μπροστά στις συμμαχίες για την επίτευξη της πολυπόθητης πλειοψηφίας  για να περνά η αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης και των λοιπών αστικών κομμάτων, μπροστά στις ΠΝΠ θυσιάζονται τα πάντα… Ως Λαϊκή Συσπείρωση απαιτούμε  να αποδοθούν οι κοινόχρηστοι χώροι και πάλι στους δημότες, να ελευθερωθούν οι δημόσιοι χώροι για να μπορέσουμε να αναπνεύσουμε. Καλούμε τους δημότες  να προστατέψουν το κτήριο της Ακαδημίας και τον περιβάλλοντα χώρο του ιστορικού αυτού κτηρίου της πόλης μας, γιατί φαίνεται πως θα κινδυνέψει άμεσα και με άλλα σχέδια εμπορευματοποίησης της δημοτικής αρχής». 

Άλλο ένα θέμα που απασχόλησε τους δημοτικούς συμβούλους, ήταν αυτό του προγράμματος μαζικού αθλητισμού που η προηγούμενη δημοτική αρχή, όπως αναφέρει η Λαϊκή Συσπείρωση, είχε διακόψει και στο οποίο προσπαθεί να ενταχθεί ο Δήμος μετά από πολλά χρόνια. 

«Το πρόγραμμα απευθύνεται σε διάφορες ηλικιακές ομάδες και όλοι θεωρούμε αυτονόητο ότι πρέπει να γίνει. Η δημοτική αρχή πρότεινε όμως μηνιαία συνδρομή 12ευρώ σε κάθε ωφελούμενο, γιατί όπως είπε ο Δήμαρχος αν δεν πληρώνει κανείς δεν μπορεί να εκτιμήσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες (!!!!). Ως Λαϊκή Συσπείρωση ξεκαθαρίσαμε την εντελώς διαφορετική μας αντίληψη για το μαζικό λαϊκό αθλητισμό που δεν έχει καμία σχέση με τον σωματειακό, καμία σχέση με τον πρωταθλητισμό και φυσικά καμία σχέση με την ανταποδοτικότητα και την εμπορευματοποίηση. 

 Η ανταπόδοση του μαζικού λαϊκού αθλητισμού είναι η εξασφάλιση της καλής φυσικής κατάστασης, της υγείας και ευεξίας των δημοτών. Η έλλειψη αθλητικών χώρων και  υποδομών, τα προβλήματα του ερασιτεχνικού αθλητισμού και η μετακύλιση στις λαϊκές οικογένειες πρόσθετων οικονομικών βαρών για να μπορέσουν να αθληθούν είναι ο κανόνας  της εμπορευματοποίησης μιας βασικής λαϊκής ανάγκης. Όταν και ο Δήμος έχει τέτοια αντίληψη ανταποδοτικότητας τότε τα πράγματα είναι χειρότερα.  Η νεολαία  και ο λαός πρέπει να έχουν τη δυνατότητα ενεργητικής συμμετοχής στην άθληση και τα οφέλη της, να έχουν πρόσβαση σε σύγχρονες αθλητικές υποδομές με την υποστήριξη επιστημονικού δυναμικού. Η ικανοποίηση αυτής της ανάγκης δεν είναι ατομική υπόθεση, ούτε πρέπει να γίνεται εμπόρευμα». 

Επιπλέον, για το θέμα της «δημοτικής» αστικής συγκοινωνίας, με το δημοτικής σε εισαγωγικά, αφού σύμφωνα με τη νομοθεσία το έργο της αστικής συγκοινωνίας ανατίθεται υποχρεωτικά στο οικείο ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ (ή αν δεν υπάρχει στο Υπεραστικό). Αν υπάρχει αδυναμία από την εταιρεία, ο Δήμος μπορεί να αγοράσει λεωφορεία για το ΚΤΕΛ ή να κάνει χρονομίσθωση από το ΚΤΕΛ.  

«Ο προϋπολογισμός του Δήμου (δηλ. οι δημότες) καλείται να πληρώσει την αστική συγκοινωνία μαζί με εισιτήριο 0,40/ανά διαδρομή. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ λοιπόν ΔΩΡΕΑΝ, όπως μας λένε, αλλά ο δημότης θα πληρώνει διπλά, δηλαδή, πρώτο έτος 139.000 ευρώ, δεύτερο έτος 131.000, τρίτο έτος 122.000 με 0,40 εισιτήριο. Αν δεν υπάρχει εισιτήριο το ποσό διαμορφώνεται σε 218.000 για κάθε έτος. Επιπλέον, θα πρέπει να εξευρεθούν περιφερειακοί χώροι στάθμευσης και οι περισσότερες θέσεις της ελεγχόμενης στάθμευσης του κέντρου να αποδοθούν στους επισκέπτες της πόλης. Τα έσοδα από την ελεγχόμενη στάθμευση, η οποία προτείνεται να είναι εξαιρετικά αυστηρή (και από ότι φαίνεται ιδιαίτερα ακριβή) θα ενισχύουν την αστική συγκοινωνία. Ως Λαϊκή Συσπείρωση καταψηφίσαμε αυτή τη μελέτη και δεν συμμετείχαμε στην επιτροπή που φτιάχτηκε για να λύσει πρακτικά ζητήματα καθώς και την επιβολή εισιτηρίου ή όχι. Θέση μας η δωρεάν αστική συγκοινωνία (μέσα από  ενιαίο κρατικό φορέα μέσων μαζικής μεταφοράς) με ταυτόχρονη δημιουργία υποδομών που θα διευκολύνουν την αποφυγή χρήσης αυτοκινήτου», σημειώνει η παράταξη.  

 

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο