Παλακίδης: “Με 100% πληρότητα τα ξενοδοχεία της Αλεξανδρούπολης την περίοδο της Πρωτοχρονιάς”

Μιλά στη ΓΝΩΜΗ ο Πρόεδρος των Ξενοδόχων Θράκης

Του Γιώργου Πανταζίδη

Μια ιδιαίτερα θετική εικόνα για τον ξενοδοχειακό κλάδο της περιοχής μας την περίοδο των εορτών και ιδιαίτερα της Πρωτοχρονιάς, αφού σημειώνονται πληρότητες, ειδικά στην Αλεξανδρούπολη από Βαλκάνιους τουρίστες, μας μεταφέρει ο Απόστολος Παλακίδης, Πρόεδρος Ξενοδόχων Θράκης και Διευθυντής του Ramada Plaza Thraki.
Σε συνέντευξή του ο κ. Παλακίδης μας μιλά για την κίνηση την περίοδο των εορτών, για την συμπεριφορά του κόσμου στην μετα κόβιντ εποχή, για το τουριστικό ρεύμα από Τουρκία αλλά και το αγκάθι των υποδομών στον μεθοριακό σταθμό των Κήπων.
«Γενικά υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση για την Πρωτοχρονιά. Πάντα ήταν μια περίοδος που πήγαινε καλά, αλλά τώρα είναι και οι Βαλκάνιοι που συνηθίζουν να ταξιδεύουν. Φέτος ειδικά, λόγω κεκτημένης ταχύτητας από τη μετα-κοβιντ εποχή υπάρχει η συνεχιζόμενη επιθυμία από το καλοκαίρι και μετά, για ταξίδια και εκδρομή. Υπάρχει αρχικά η περίοδος των Χριστουγέννων που πάει καλά, όχι όσο της Πρωτοχρονιάς που μια ακόμη Αλεξανδρούπολη θα μπορούσε να γεμίσει με μια ανάλογη διαθεσιμότητα ξενοδοχείων. Τα Χριστούγεννα υπολογίζουμε να πιάσουμε μεσοσταθμικά το 70-80%.
Πλέον η Αλεξανδρούπολη ταιριάζει για city break πλέον ο κόσμος δεν έχει αποκλειστικά επιθυμία να συνδυάσει το ταξίδι με χιόνι – χιονοδρομικό – χωριό ή χειμερινό τουρισμό. Θέλει την αγορά, τα ωραία μαγαζιά , τα καφέ, να χαρεί το ρεβεγιόν, να μπορεί να πάει μια κοντινή εκδρομή αν το επιθυμεί….
Η Αλεξανδρούπολη, η Θράκη και κάποιες άλλες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας ικανοποιούν απόλυτα αυτά τα χαρακτηριστικά . Έχει γίνει οργανωμένη δουλειά τα προηγούμενη χρόνια και αποδίδει στο χαρακτήρα του city break».

  • Έχετε παρατηρήσει αλλαγές στα χαρακτηριστικά του κόσμου στην μετα κόβιντ εποχή;

Υπάρχουν αλλαγές, ιδιαίτερα στα αγοραστική συνήθεια. Ο κόσμος προγραμματίζει λίγο πιο νωρίς και όχι της τελευταίας στιγμής με βάση και τον κάθε πελάτη. Οι Βούλγαροι, οι Βαλκάνιοι έχουν την τάση να προγραμματίζουν από νωρίς τις διακοπές τους. Εξού και τα πιστοποιημένα υψηλά επίπεδα πληρότητας που καταγράφηκαν από τον Οκτώβριο – Νοέμβριο για την πόλη, κυρίως από Βαλκάνιους.
Από εκεί και πέρα έχει ανάγκη απόδρασης να ξεφύγει. Όλα αυτά βέβαια μέσα στο πλαίσιο της συγκυρίας όπως της οικονομικής – ενεργειακής κρίσης. Βλέπουμε παράλληλα την Ελλάδα σε κάποια είδη τουρισμού όπως ο επαγγελματικός να κινείται σε μια δική της τροχιά κοιτώντας μπροστά γεγονός που έχει δώσει δυναμική. Τα μηνύματα είναι ενθαρρυντικά για το ερχόμενο καλοκαίρι και επειδή πάνω από όλα ο τουρισμός είναι ψυχολογία, υπάρχει αισιοδοξία.

  • Η ροή από την Τουρκία, που τα προηγούμενα χρόνια είχε αλλάξει τα δεδομένα την περιοχή μας, πόσο έχει επηρεαστεί από τα προβλήματα της τελευταίας περιόδου;

Με την Τουρκία περάσαμε χρυσές εποχές με συνεχή και μεγάλη ροή τα Σαββατοκύριακα. Πρόεκυψε ο κόβιντ, προέκυψε η οικονομική κρίση στην Τουρκία με την υποτίμηση της λίρρας, παρόλα αυτά εδώ και 6 μήνες παρουσιάζεται μια σταθερή και υπολογίσιμη ροή τα Σαββατοκύριακα, που στηρίζεται σε μια ανώτερη τάξη η οποία δεν επηρεάζεται τόσο πολύ από τις οικονομικές τους δυσκολίες. Υπάρχει η δυνατότητα να ταξιδέψουν. Εμείς θα έλεγα είμαστε από το ευνοημένους αφού λόγω της θέσης μας κοντά στα σύνορα, κλέβουμε τουρισμό από άλλες πόλεις. Δηλαδή, αρκετοί δε θα επιλέξουν  να φτάσουν στη Θεσσαλονίκη αλλά να μείνουν σε εμάς. Σε επίπεδο Σαββατόβραδου αυτό οδηγεί σε μια συνεχή και σταθερή ροή. Αυτό είναι καλό για την πόλη αλλά δεν μπορούμε, βλέποντας τη μεγάλη εικόνα, να βασιστούμε μόνο σε αυτήν την αγορά , αφού υπόκειται σε πολλές επιρροές είτε πολιτικές, είτε , οικονομικές είτε γεωπολιτικές. Υπάρχει σημαντικό κέρδος στην αγορά από την γείτονα Τουρκία, την θέλουμε, είμαστε εδώ παρακολουθούμε τις εξελίξεις αλλά δεν πρέπει να θεωρούμε κάτι δεδομένο.

  •  Πολλοί θέτουν το θέμα των προβλημάτων στον μεθοριακό σταθμό των Κήπων και το πρόβλημα των υποδομών, κτιριακού και στελέχωσης του προσωπικού …

Το μεγάλο ερώτημα όλων μας είναι το γιατί η Ελλάδα δεν έχει τελωνείο (εννοώντας τους Κήπους). Ενώ η Τουρκία έχει κάνει ένα μεγάλο και ολοκληρώνει και το δεύτερο. Είναι απορία και προβληματισμός όλων μας γιατί η χώρα μας που είναι η 1η πύλη από την Ανατολή στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει βελτιώσει υποδομές. Γιατί δεν έχει αναβαθμίσει την πύλη εισόδου της. Και εγώ προσωπικά και σαν Ένωση Ξενοδόχων το θέτουμε σε κάθε συνάντηση, σε κάθε παρέμβασή μας αλλά πειστική απάντηση δεν παίρνουμε. Οι επαγγελματίες του τουρισμού δεν μπορούν να καταλάβουν γιατί υπάρχει αυτή η κατάσταση τη στιγμή κατά τα άλλα επενδύουμε πάνω στο κομμάτι του τουρισμού… Πάμε να κάνουμε τη διαπλάτυνση της γέφυρας, καμία αντίρρηση αλλά οι Τούρκοι δεν κόλλησαν στη γέφυρα. Παλεύουμε με τόξα και βέλη…. Να αυξήσουμε τα slots, να φέρουμε δεύτερες βάρδιες αστυνομικών, τελωνειακών και ταλαιπωρούνται οι άνθρωποι χωρίς λόγο… Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι με αναβάθμιση των υποδομών δε θα ευνοηθεί μόνο η Αλεξανδρούπολη αλλά όλη η Βόρεια Ελλάδα. Το τουριστικό ρεύμα θα διπλασιαστεί . Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσοι τουρίστες έρχονται και φεύγουν γιατί φοβούνται ότι θα συναντήσουν στα σύνορα ουρά χιλιομέτρων.

  • Η περιοχή μας πέρα από τους Βαλκάνιους σε ποιες άλλες αγορές μπορεί να στοχεύσει;

Θα πρέπει να αναζητήσουμε πελατεία από αγορές που είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμες που έχουν αρκετά μεγάλο βάθος… υπάρχουν αγορές που ταιριάζουν στην περιοχή μας. Είμαστε σε διαδικασία με συντονισμένες επαφές με το Ισραήλ , με την Κύπρο αναφέρομαι σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα, ενώ η Βόρεια Ιταλία είναι μια αγορά που μπορεί να ταιριάξει στην περιοχή μας , αναζητώντας ειδικές μορφές τουρισμού. Επίσης μπορούμε και πρέπει να στραφούμε σε Βόρεια Ευρώπη όπως Ολλανδία και Πολωνία. Το σημαντικότερο είναι να υπάρξει πλάνο δράσης από έναν επαγγελματικό φορέα ο οποίος θα μαζέψει όλους τους συμμετέχοντες στο τουριστικό προϊόν  και θα καταλήξει σε σχέδιο δράσης.

 

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο