Νέα σελίδα για το αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης

 Έως και 5 πτήσεις την ημέρα για Αθήνα  – Αύξηση της κίνησης 62% το 2017, με άριστη εξυπηρέτηση από … Ερντογάν μέχρι ΝΑΤΟ.  Προκηρύσσεται η ολοκλήρωση του πύργου ελέγχου μέσα στο 2019 – Σε λειτουργία πιστοποιημένος οργανισμός συντήρησης αεροσκαφών, δύο σχολές πιλότων και σύντομα πάρκο καυσίμων.

Της Κικής Ηπειρώτου

Γυρίζει σελίδα το αεροδρόμιο «Δημόκριτος» της Αλεξανδρούπολης, το οποίο, μέσα στο 2018 αναμένεται να διαγράψει μία εντυπωσιακά ανοδική πορεία, τόσο σε επίπεδο εξυπηρέτησης επιβατών, όσο και μίας σειράς άλλων, σημαντικών δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται εντός του αερολιμένα, δίνοντας του νέα ώθηση και δυναμική.

Τα νέα δεδομένα για το αεροδρόμιο, όπως και έναν μικρό απολογισμό για το 2017, παρουσίασε χθες, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, ο αερολιμενάρχης Στέλιος Ζαντανίδης, πλαισιωμένος από τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης Βαγγέλη Λαμπάκη και τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Έβρου Χριστόδουλο Τοψίδη.

Ο κ. Ζαντανίδης ευχαρίστησε αρχικά το προσωπικό του αερολιμένα και τους φορείς που δραστηριοποιούνται για αυτό, σημειώνοντας πως οι προσπάθειες που τόσα χρόνια κάνουν, αποδίδει καρπούς. «Αποδεχόμαστε την πρόκληση και λέμε ΄ότι το αεροδρόμιο μπορεί να αντέξει πολύ παραπάνω ‘φορτίο’ από αυτό που έχει σήμερα. Δεν θα αρνηθούμε ποτέ ούτε τις παραπάνω ώρες λειτουργίας ούτε τις παραπάνω πτήσεις».

Νέες προοπτικές και δραστηριότητες

Ο αερολιμενάρχης έκανε μία σύντομη ιστορική αναδρομή για το αεροδρόμιο που ιδρύθηκε το 1944 και έγινε για πρώτη φορά διεθνές το 1955.  Από το 2012 έχει τη σημερινή του μορφή, με τις νέες πίστες, τη φωτοσήμανση, το νέο τερματικό σταθμό και τον πύργο ελέγχου, ο οποίος, όπως είπε, έχει μείνει μισός αλλά όχι για πολύ ακόμη. Όπως αποκάλυψε, το κονδύλι των 700 χιλ ευρώ έχει εγγραφεί ήδη στον προϋπολογισμό του 2019 και μάλιστα σήμερα θα φτάσουν στην Αλεξανδρούπολη δύο μηχανικοί της ΥΠΑ, προκειμένου να προχωρήσει η ολοκλήρωση της μελέτης εφαρμογής, ώστε να προκηρυχθεί το έργο στα μέσα του επόμενου έτους. Συνολικά, το αεροδρόμιο, έχει πάρα πολύ  καλά επιχειρησιακά χαρακτηριστικά, όπως τόνισε ο κ. Ζαντανίδης, με έναν διάδρομο 2.582 x 45 μέτρα, που «θα ζήλευαν πολλά αεροδρόμια», μία πίστα στάθμευσης, στην οποία χωράνε άνετα 4 μεσαία αεροσκάφη, μια δευτερεύουσα πίστα για ελικόπτερα, καθώς και μία στεγασμένη επιφάνεια 9.000 τμ., μια «άπλα» σπάνια για ελληνικό αεροδρόμιο.

Επίσης, στο αεροδρόμιο λειτουργούν δύο σχολές πιλότων, μία από Θεσσαλονίκη για επαγγελματίες πιλότους (η οποία αναγκάστηκε να μεταφέρει τη δραστηριότητά της στην Αλεξανδρούπολη, λόγω του μεγάλου κόστους λειτουργίας που της επέβαλε η Fraport) και μία από Καβάλα (για παρόμοιους λόγους). Οι σχολές αυτές δημιουργούν το 70% της κίνησης του αερολιμένα και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή από το προσωπικό του, καθώς μέχρι να μάθουν να πιλοτάρουν, είναι άπειροι.

Παράλληλα, στο αεροδρόμιο υπάρχει πλέον και ένας από τους καλύτερους οργανισμούς επισκευής και συντήρησης αεροσκαφών στη χώρα, ο οποίος μπορεί να επισκευάσει, να συντηρήσει, να λύσει και να δέσει  το 70% των μικρών αεροσκαφών που πετάνε σήμερα στην Ελλάδα.

Παράλληλα, προχωρά ο σχεδιασμός για τη δημιουργία πάρκου καυσίμων εντός του αερολιμένα. Έτσι, θα παρέχεται το βασικό καύσιμο 24 ώρες το 24ωρο, χωρίς να χρειάζεται προειδοποίηση. Σύντομα θα βγει η προκήρυξη ώστε να αναδειχθεί η εταιρεία που θα το αναλάβει.

Ακόμη, προχωρά η συνεργασία ΥΠΑ με ΔΠΘ για τη λειτουργία κέντρου κατάστασης της  υγείας πιλότων και ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, με την παραχώρηση από τον αερολιμένα του κτιρίου της παλιάς διοίκησης για τη στέγασή του.

Τέλος, ο κ. Ζαντανίδης, αναφέρθηκε στη νέα εταιρεία που θα πετά για Αθήνα, τη Sky express, επισημαίνοντας ότι το πρόγραμμα που έχουν φτιάξει για το καλοκαίρι οι δύο εταιρείες (και η Aegean δηλαδή) είναι «για μένα, ένα από τα καλύτερρα που έχει ζήσει ποτέ ο αερολιμένας και σε  χωρητικότητα επιβατών και σε κατανομή πτήσεων μέσα στην ημέρα». Οι πτήσεις για Αθήνα θα είναι από 3 ως 5 την ημέρα, ανάλογα με την περίοδο.

Επίσης, το πρόγραμμα του αερολιμένα ενισχύεται τις επόμενες μέρες και από τις πτήσεις της TUS για Λάρνακα, αλλά και από την «κλασική» , πια, πτήση για Σητεία.

Απολογισμός 2017

Από το 2012 ως το 2017 το «Δημόκριτος» εξυπηρέτησε 28.000 αεροσκάφη, με μέσο όρο επιβατών, ανά έτος, πάνω από 200.000. Απασχολεί 35 υπαλλήλους όλων των κλάδων και συνολικά σε σύνολο ανθρώπων ξεπερνά τους 100. Η λειτουργία του αερολιμένα είναι από 12 ως 16 ώρες και μπορεί να είναι και 24 ώρες, αν ζητηθεί.

Σε σχέση με τον αριθμό των κινήσεων (προσγειώσεις ή απογειώσεις), το 2016 έγιναν 4.870 κινήσεις και το 2017 7.946 κινήσεις (αύξηση 62%).

«Είμαι σίγουρος ότι το 2018 θα ξεπεράσουμε τις 9.000 κινήσεις καθώς αυξάνονται πάρα πολύ οι εμπορικές πτήσεις και έρχεται και η δεύτερη σχολή πιλότων από την Καβάλα. Με αυτά τα στοιχεία, το αεροδρόμιό μας ξεπερνά σε κίνηση μεγάλες τουριστικές περιοχές όπως η Μυτιλήνη, η Λήμνος, η Σάμος, η Χίος, τα Ιωάννινα, η Κεφαλλονιά και η Σκιάθος».

Μέσα στο 2017, ολοκληρώθηκαν επίσης δυο μεγάλες μετακινήσεις για τις ανάγκες του ΝΑΤΟ. Προσγειώθηκαν τα μεγαλύτερα αεροπλάνα που μπορούν να προσγειωθούν στο αεροδρόμιο, τύπου Airbus 330, διακινήθηκαν  πολλάκις τα καλύτερα επιθετικά ελικόπτερα τύπου Black Hawk, τα οποία έφτασαν από τα Βαλκάνια στο αεροδρόμιό μας για τεχνικές συντηρήσεις και στη συνέχεια πέταξαν στο λιμάνι όπου φορτώθηκαν σε πλοία, χωρίς να γίνει αποσυναρμολόγηση.  Επίσης, εξυπηρετήθηκαν πολλές αφίξεις vip, με κορυφαία αυτή του προέδρου της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος προσγειώθηκε επίσης με Airbus 330, την στιγμή που στην πίστα του «Δημόκριτος», με τον κατάλληλο χειρισμό και προγραμματισμό, χώρεσαν και εξυπηρετήθηκαν άνετα άλλα 3 μεσαία αεροσκάφη.

Το αεροδρόμιο εξυπηρέτησε επίσης τη μεγαλύτερη άσκηση «Παρμενίων» που έγινε στην περιοχή, αποσπώντας -μαζί με το λιμάνι- πολύ θετικά σχόλια από το ΓΕΕΘΑ, το ΓΕΣ και την αμερικανική πρεσβεία.

Συνεργασία φορέων προς όφελος των πολιτών

Ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Βαγγέλης Λαμπάκης μιλώντας για τον κ. Ζαντανίδη τόνισε πως «είναι ό,τι καλύτερο υπάρχει αυτή την στιγμή για την Αλεξανδρούπολη στο χώρο του αεροδρομίου, μια μονάδα πολύτιμη η οποία μονάδα έχει τη δυνατότητα να συναλλαγεί με κεντρικό πυρήνα πάντα το αεροδρόμιο».

Ο κ. Λαμπάκης σημείωσε ακόμη πως το «το αεροδρόμιό μας είναι μέσα σε όλες τις αναπτυξιακές συζητήσεις με προοπτική στο μέλλον για τις επόμενες δεκαετίες» συνδυάζοντας τις μελλοντικές δυνατότητές του με την απορρόφηση επιβατικού κοινού από την Αδριανούπολη.

«Μετά από πάρα πολύ κόπο και προσπάθειες καταφέραμε να δημιουργήσουμε εκείνες τις συνθήκες ώστε να έρθουν κι άλλες εταιρείες, εσωτερικού και εξωτερικού, οι οποίες βρήκαν εδώ ευήκοα ώτα και ένα νοικοκυρεμένο αεροδρόμιο», ανέφερε ο δήμαρχος και εκτίμησε πως και οι δύο εταιρείες για Αθήνα θα έχουν μεγάλες πληρότητες και θα καταφέρουν μέσα από τον  υγιή ανταγωνισμό να λειτουργήσουν προς όφελος των δημοτών. Τέλος, εξέφρασε την πεποίθηση, ότι σύντομα το αεροδρόμιο «Δημόκριτος» θα ξεπεράσει σε κίνηση άλλα αεροδρόμια που έχουν μόνο 3 μήνες το χρόνο πτήσεις τσάρτερ και γι’ αυτό είναι μπροστά».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Τοψίδης, εξήρε το έργο του κ. Ζαντανίδη, σημειώνοντας πως «μπορεί το αεροδρόμιο να είναι κάτω από δημόσια  εποπτεία, αλλά λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και γι’ αυτό έχει φέρει αυτά τα αποτελέσματα» ενώ μίλησε με θερμά λόγια για τη συνεργασία του με τον κ. Λαμπάκη, σχολιάζοντας τα αρνητικά σχόλια που κατά καιρούς έχουν ακουστεί.

«Έχουμε κάνει πολλά ταξίδια, στα πέρατα της γης για να φέρουμε αποτελέσματα. Έχουμε χλευαστεί κι έχουμε κατηγορηθεί από πολλούς, γιατί τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας δεν είναι άμεσα. Μπορεί να χρειαστούν 2, 3, 5 χρόνια και εμείς να μην είμαστε πια στις θέσεις μας, εγώ προσωπικά, όμως, θα τα έχω καλά με τον εαυτό μου γιατί προσπάθησα κι έβαλα ένα λιθαράκι».

Από τη συνέντευξη τύπου στο αεροδρόμιο με τον κ. Λαμπάκη, τον κ. Ζαντανίδη και τον κ Τοψίδη

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο