Νέα δρομολόγια, που θα αναστήσουν το σιδηρόδρομο, ζητούν οι κάτοικοι του Έβρου

Επιστολή των Ενεργών Πολιτών Ορεστιάδας προς τον Υπουργό Μεταφορών για ένταξη περισσότερων δρομολογίων μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Δικαίων

 

Μία ευκαιρία για να περιοριστεί η απομόνωση που βιώνουν οι κάτοικοι, κυρίως στο βόρειο τμήμα του Έβρου, αποτελεί η νέα σύμβαση για τα επιδοτούμενα δρομολόγια που αναμένεται να συνυπογράψουν τα υπουργεία Μεταφορών & Οικονομικών με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σε αυτή την κατεύθυνση, η ομάδα των Ενεργών Πολιτών Ορεστιάδας, απέστειλε σχετική επιστολή προς τον Υπουργό Κώστα Καραμανλή, καταθέτοντας μία σειρά από αιτήματα, όπως η αύξηση των επιδοτούμενων δρομολογίων και η βελτίωση της σιδηροδρομικής γραμμής, που, εφόσον ικανοποιηθούν, θα μπορέσουν να αναστήσουν τον σιδηρόδρομο στην περιοχή μας, που τόσο έχει υποβαθμιστεί την τελευταία δεκαετία. Εξάλλου, το τρένο είναι ένα μέσο μεταφοράς άρρηκτα συνδεδεμένο με την ιστορία και την οικονομική και κοινωνική ταυτότητα του Έβρου.

Μάλιστα, την συγκεκριμένη πρωτοβουλία των Ενεργών Πολιτών Ορεστιάδας, στηρίζει και η ομάδα των Φίλων του Γαλλικού Σταθμού Αλεξανδρούπολης.

 

Η επιστολή

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

με αφορμή την επικείμενη εντός του μηνός Ιανουαρίου υπογραφή μεταξύ Υπουργείου Μεταφορών, Υπουργείου Οικονομικών και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της νέας σύμβασης για τα επιδοτούμενα δρομολόγια χαρακτήρα ΥΓΟΣ (Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος), στηρίζοντας την συλλογική προσπάθεια των τοπικών μας αρχόντων, Δήμων, Περιφέρειας και βουλευτών, σ’ ένα πάνδημο αίτημα της Περιφέρειάς μας, θέλουμε να επισημάνουμε πόσο σημαντικό θα είναι να ενταχθούν στη νέα σύμβαση κατ’ ελάχιστον 5 ζεύγη τοπικών επιβατικών δρομολογίων ημερησίως μεταξύ Αλεξανδρουπόλεως, Νέας Ορεστιάδας και Δικαίων – Ορμενίου.

Η ένταξη των επιδοτούμενων δρομολογίων στην τοπική σιδηροδρομική συγκοινωνία στον ακριτικό Έβρο θα σημάνει την επανεκκίνηση της σιδηροδρομικής προαστιακού τύπου συγκοινωνίας, που θα συνδέσει την πρωτεύουσα του νομού με την απομονωμένη ακριτική περιοχή του Τριγώνου, αλλά και τα σημαντικά αστικά κέντρα ολόκληρης της παρέβριας περιοχής και θα βοηθήσει στη μετακίνηση προς και από τις πολλές στρατιωτικές μονάδες κοκ. Σημειωτέον, μέχρι πριν λίγα χρόνια, η γραμμή Αλεξ/πολη-Δικαια / Ορμενιο, εξυπηρετείτο με 6 έως 7 ζεύγη επιβατικών δρομολογίων ημερησίως, εκ των οποίων τα 2 ήσαν από Αθηνα, 1 ή 2 από Θεσσαλονίκη και 3 τοπικά από Αλεξανδρούπολη.

Επισημαίνουμε επίσης την σημαντικότητα της άμεσης δρομολόγησης εργασιών βελτίωσης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Δράμας – Αλεξανδρουπόλεως, ώστε να επαναδρομολογηθούν τα σιδηροδρομικά δρομολόγια ταχειών αμαξοστοιχιών με χρόνο διαδρομης κάτω των 5 ωρών, όπως μέχρι πριν 15 χρόνια και να μην παραμένει η ακριτική Θράκη αποκομμένη σιδηροδρομικά απο την Θεσσαλονίκη και την Αθήνα.

Πρέπει πάση θυσία να επανδρωθούν ξανά με Σταθμάρχη και κλειδούχο (σε δύο βάρδιες), οι σταθμοί Σουφλίου και Δικαίων, για να μπορεί να λειτουργήσει το αιτούμενο δρομολογιακό πλέγμα των 5 ζευγών τοπικών επιβατικών δρομολογίων ημερησίως, πολλώ μάλλον που τώρα η γραμμή εξυπηρετεί και στρατιωτικές αμαξοστοιχίες του ΝΑΤΟ.

Στόχος θα πρέπει να είναι η ταχύτερη δυνατή επαναδρομολόγηση ταχειών αμαξοστοιχιών μεταξύ Θεσσαλονικης – Αλεξανδρουπολεως – Δικαιων, καθώς και νυχτερινής ταχείας μεταξύ Αθηνων – Θεσσαλονικης – Αλεξ/πολης – Δικαιων. Μετα χαράς πληροφορηθήκαμε ότι ένα παλαιότερο αίτημα για δημιουργία στάσης απέναντι από το Αεροδρόμιο Αλεξανδρουπόλεως έγινε αποδεκτό και θα υλοποιηθεί. Επομένως έχουμε ένα επιπλέον γεγονός που συνηγορεί στη δημιουργία του προαστιακού τρένου στον Έβρο. Είναι ένα από τα ευχάριστα νέα και από τις νέες εξελίξεις που πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψιν.

Τελειώνοντας θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα συνεχιστεί το ενδιαφέρον που έχετε δείξει για τον σιδηρόδρομο στον Έβρο, προγραμματίζοντας επίσης τον άμεσο περαιτέρω ριζικό εκσυγχρονισμό της γραμμής Αλεξ/πολης-Σβίλενγκραντ, που ελπίζουμε παράλληλα να αντιμετωπίσει δραστικά και το πρόβλημα της πολύμηνης σιδηροδρομικής αποκοπής του βορείου Έβρου, σε περιπτώσεις που ο ποταμός αυτός αρκετά συχνά δυστυχώς πλημμυρίζει».

Κ.Η.

 

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο