Μετρήσεις της Gastrade ανέδειξαν ως ιδανική τη θαλάσσια περιοχή της Μάκρης για τον σταθμό LNG

Επιπλέον, σύμφωνα με τον CEO κ. Σιφναίο, «στατιστικά εκατονταετίας δείχνουν ότι στο 99% των περιπτώσεων μπορεί ένα δεξαμενόπλοιο LNG να δέσει και να ξεφορτώσει με απόλυτη ασφάλεια»

Για την ιστορία, τη δυναμικότητα και τις λεπτομέρειες γύρω από τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τη λειτουργία του LNG Αλεξανδρούπολης μίλησε στο Ράδιο Θεσσαλονίκη ο Κώστας Σιφναίος, διευθύνων σύμβουλος της Gastrade, λίγα 24ωρα μετά την πανηγυρική εκδήλωση για την έναρξη κατασκευής του. Όπως τόνισε, το έργο είναι ιδέα του 2009 και μάλιστα καινοτόμα για την εποχή της. «Πρόκειται για το πρώτο δίκτυο αερίου στα Βαλκάνια που δεν περνάει από την Τουρκία», επεσήμανε. Επιπλέον, είπε ότι υφιστάμενο δεξαμενόπλοιο θα μετασκευαστεί στον πλωτό σταθμό LNG. «Το Νοέμβριο του 2023 θα πλεύσει από Σιγκαπούρη στην Αλεξανδρούπολη», σημείωσε. Η χωρητικότητα του σταθμού είναι 5,5 δις κυβικά ετησίως. «Από μόνη της μπορεί να καλύψει το 70% της ζήτησης στην Ελλάδα». Ο κ. Σιφναίος ανέφερε ότι ένα μεγάλο μέρος του σταθμού θα πηγαίνει προς Ρουμανία, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Σερβία και Βόρεια Μακεδονία. Ανέφερε ακόμη ότι την προηγούμενη Πέμπτη εκδόθηκε η άδεια για ένα “αδερφάκι” του σταθμού με πανομοιότυπα χαρακτηριστικά και κοντά στην ίδια περιοχή.

Μετρήσεις και στατιστικά για την ασφάλεια του project

Όπως σημείωσε ο κ. Σιφναίος, εκτός από τις μετεωρολογικές – ωκεανογραφικές μελέτες που είχαν γίνει από τους δορυφόρους, η εταιρεία προχώρησε σε δικές της επιτόπιες μελέτες, οι οποίες διήρκησαν περίπου 1,5 χρόνο. Οι μετρήσεις που έγιναν, σε όλες τις εποχές του χρόνου, με κάθε καιρική συνθήκη, εξέτασαν τον κυματισμό, τα ρεύματα και τους ανέμους στη θαλάσσια περιοχή της Μάκρης, όπου, στα 10 χιλιόμετρο από την άκρη, θα κατασκευαστεί ο πλωτός σταθμός. Το δεξαμενόπλοιο του πλωτού σταθμού, μήκους περίπου 300 μέτρων, θα προσεγγίζεται από μικρότερα ή μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια, τα οποία θα δένουν προκειμένου να ξεφορτώνουν το φυσικό αέριο, που θα αποθηκεύεται στον πλωτό σταθμό. Για να επιτευχθεί το ανώτερο επίπεδο ασφάλειας, οι μελέτες αυτές ήταν απαραίτητες.
«Αυτό που διαπιστώθηκε είναι ότι κυρίως  λόγω της πρωταρχικής κατεύθυνσης των ανέμων, που είναι βορειοανατολικοί στα ελληνικά πελάγη, λόγω της θέσης του πλοίου, προστατεύεται από τον έντονο κυματισμό. Άρα, τα στατιστικά εκατονταετίας, πλέον, δείχνουν ότι στο 99% των περιπτώσεων μπορεί ένα  δεξαμενόπλοιο LNG, το οποίο πλησιάζει για να ξεφορτώσει, μπορεί να δέσει με απόλυτη ασφάλεια… Ο αέρας δεν μας πειράζει τόσο πολύ, όσο ο κυματισμός. Το κύμα δεν μπορεί να είναι πάνω από 2 μέτρα ύψος. Και πάλι, όμως, η περιοχή είναι προστατευμένη», τόνισε ο κ. Σιφναίος.
Μετά την υποθαλάσσια πορεία του, ο αγωγός θα βγαίνει στην περιοχή του Απαλού, όπου θα υπάρχει βαλβιδοστάσιο, ώστε αν υπάρξει κάποιο θέμα να είναι εφικτή η διακοπή της ροής για λόγους ασφαλείας. Στη συνέχεια, ο αγωγός θα συνεχίσει στην ξηρά, με βόρεια κατεύθυνση, προς την Αμφιτρίτη, όπου θα συνδέεται με το εθνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου της ΔΕΣΦΑ.

Κ.Η.

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο