Να στηρίξουν και τις μικρές, τοπικές επιχειρήσεις καλεί τους καταναλωτές ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βασίλης Κασαπίδης
της Κικής Ηπειρώτου
Μία νέα πραγματικότητα αποτελεί τα τελευταία χρόνια και για την αγορά της Αλεξανδρούπολης ο θεσμός της Black Friday. Πολλά εμπορικά καταστήματα προσαρμόζονται στο κλίμα των ημερών και προχωρούν σε μεγάλες προσφορές, με τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη να είναι στην κορυφή των προσφορών και των προτιμήσεων των καταναλωτών.
Πέρα από τις προσφορές των πολυκαταστημάτων και των αλυσίδων, δελεαστικές τιμές θα υπάρχουν και στις μικρότερες, τοπικές επιχειρήσεις, τις οποίες μας καλεί να στηρίξουμε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης Βασίλης Κασαπίδης.
«Παροτρύνουμε και τα μέλη μας να στηρίξουν το θεσμό, αλλά και τους καταναλωτές, αφού το ζητούμενο είναι, το ποσό που θα διατεθεί φέτος για αγορές, με αφορμή την Black Friday, να μοιραστεί όσο είναι δυνατόν πιο ομοιόμορφα και στις μικρές επιχειρήσεις», αναφέρει μιλώντας στη ΓΝΩΜΗ ο κ. Κασαπίδης. Στη Black Friday αναμένεται να συμμετάσχουν κυρίως επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης, αλλά φυσικά και τοπικά καταστήματα με ηλεκτρονικά είδη, στα οποία αξίζει οι καταναλωτές να κάνουν μία βόλτα για να βρουν τις καλύτερες τιμές.
«Ίσως το ποσό που θα διατεθεί φέτος να είναι μικρότερο, σε σύγκριση με άλλες χρονιές, λόγω της ακρίβειας και της ενεργειακής κρίσης, θα ήταν όμως πολύ σημαντικό για την τοπική μας αγορά, εάν λάμβαναν ένα μερίδιο και οι μικρές επιχειρήσεις και να μη συγκεντρωθούν όλα τα χρήματα στις αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα. Οι καταναλωτές θα βρουν σίγουρα πολύ συμφέρουσες τιμές και στα τοπικά μας καταστήματα», τονίζει ο κ. Κασαπίδης.
Black Friday: Πόσοι θα αγοράσουν, πόσα θα δαπανήσουν
O Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος ολοκλήρωσε πρόσφατα την 7η μελέτη καταγραφής των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο, στην οποία καταγράφονται ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα και τάσεις σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες του κοινού για την αγορά της Black Friday.
Όπως προκύπτει, το 20% του καταναλωτικού κοινού δηλώνει ότι θα αγοράσει προϊόντα την περίοδο του black Friday, δηλαδή 1 στους 5 καταναλωτές. Το ποσοστό αυτό είναι μεγαλύτερο στις ηλικίες 18-44 ετών και ειδικά στο ηλικιακό γκρουπ 25-35 ετών, όπου φτάνει το 32%, δηλαδή 1 στους 3 αγοραστές ηλικίας 25-35 ετών θα αγοράσει την εκπτωτική αυτή περίοδο.
Αντίθετα τα ποσοστά στις ηλικίες άνω των 45 ετών είναι κάτω του 18%. Επίσης είναι δύο φορές πιο πιθανό να αγοράσει κάποιο προϊόν την περίοδο της Βlack Friday ένας καταναλωτής που κάνει συστηματικά ηλεκτρονικές αγορές συγκριτικά με τους υπόλοιπους αγοραστές που επιλέγουν το δίκτυο φυσικών καταστημάτων, κάτι που δείχνει ότι οι online αγοραστές είναι αρκετά πιο ενεργοί τη συγκεκριμένη περίοδο, με τα ποσοστά να είναι 28% για όσους είναι online αγοραστές και 14% για όσους δεν είναι.
Όσον αφορά το ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για αγορές την περίοδο της Βlack Friday για όσους επιλέξουν να αγοράσουν, αυτή μεσοσταθμικά εκτιμάται σε 146€ κατά κεφαλήν. Πρόκειται για μια εκτίμηση δαπάνης άνω των 120 εκατ. ευρώ. Το 80% εκτιμά ότι δεν θα δαπανήσει τίποτα, το 8% μέχρι 50 ευρώ, το 6% έως 100 ευρώ, το 4% από 101 έως 200 ευρώ, το 2% από 200 έως 500 ευρώ και το 1% πάνω από 500 ευρώ.
Ένα σημαντικό μερίδιο αυτών των αγορών αφορούν τις αγορές των Χριστουγέννων. Συγκεκριμένα από το 20% το οποίο θα πραγματοποιήσει αγορές την περίοδο της Black Friday, το 7%, δηλαδή περίπου 1 στους 3, θα κάνει το μεγαλύτερο μέρος των αγορών του για τα Χριστούγεννα την περίοδο του Black Friday.
Σε σχέση με τις απόψεις των καταναλωτών για την περίοδο της Black Friday, το 53% θεωρεί ότι η περίοδος αυτή είναι μία ακόμα περίοδος εκπτώσεων σαν όλες τις άλλες, με το 22% να διαφωνεί. Το 13% θεωρεί ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει η εκπτωτική αυτή περίοδος, ενώ το 44% διαφωνεί και δεν τη θεωρεί αναγκαία. Η αιτία φαίνεται να είναι ότι οι καταναλωτές δεν βλέπουν ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο εκπτώσεων σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους του χρόνου.
Το 6% δηλώνει ότι η περίοδος της Black Friday έχει καλύτερες εκπτώσεις σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους ενώ το 61% διαφωνεί και θεωρεί ότι δεν υπάρχουν πρακτικές διαφορές. Παρ’ όλα αυτά, όπως φαίνεται στο σχήμα 4, η πλειοψηφία των καταναλωτών σε ποσοστό 65%, 2 στους 3, θα ήθελε να είναι μεγαλύτερη η διάρκεια εκπτώσεων και μόλις 10% είναι ικανοποιημένο με τη σημερινή διάρκεια. Βέβαια αυτή η επιθυμία έρχεται σε αντίθεση με τη φύση της συγκεκριμένης εκπτωτικής περιόδου, η οποία έχει ως σκοπό να παρέχει προϊόντα σε προνομιακές τιμές για μικρό χρονικό διάστημα πριν το τέλος του έτους.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι παρά τα προβλήματα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, ένα σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού θα κάνει τις αγορές του τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, κάτι που είναι αποτέλεσμα και της ανάγκης για εξοικονόμηση χρημάτων.