Με αλκοολόμετρο στον βασικό εξοπλισμό τα νέα μοντέλα ΙΧ

Από τον ερχόμενο Ιούλιο, όλα τα νέα μοντέλα που θα αποκτούν έγκριση τύπου σε κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης θα πρέπει να έχουν στον βασικό εξοπλισμό τους υποχρεωτικά το αλκοολόμετρο

Γράφει ο Νίκος Λιβανός 

Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου στους νέους, ενώ στους δρόμους της Ευρώπης χάνονται κάθε χρόνο χιλιάδες ζωές, με βασικές αιτίες την υπερβολική ταχύτητα αλλά και την κατανάλωση αλκοόλ.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, λοιπόν, λαμβάνει ακόμη πιο σκληρά μέτρα με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, με το νομικό πλαίσιο να αναμένεται να γίνει ακόμη πιο αυστηρό για όσους αψηφούν τους κινδύνους που ελλοχεύει η πλέον επικίνδυνη συνήθεια χιλιάδων οδηγών – να κρατούν τιμόνι υπό την επήρεια αλκοόλ. Οι αριθμοί είναι αδιάψευστοι μάρτυρες. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ένας στους τέσσερις θανάτους στην άσφαλτο οφείλεται στην οδήγηση υπό την επήρεια μέθης. Στην Ελλάδα, το αλκοόλ αποτελεί μία από τις κύριες αιτίες πρόκλησης θανατηφόρων τροχαίων και σοβαρών τραυματισμών και την πρώτη αιτία θανάτων στους νέους.

Από τον ερχόμενο Ιούλιο, σύμφωνα με σημερινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας τα ΝΕΑ, όλα τα νέα μοντέλα που θα αποκτούν έγκριση τύπου σε κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης θα πρέπει να έχουν στον βασικό εξοπλισμό τους υποχρεωτικά το αλκοολόμετρο. Η συγκεκριμένη συσκευή θα υπάρχει ως ενσωματωμένο σύστημα σε όλα τα καινούργια-μελλοντικά αυτοκίνητα και ο ρόλος της θα είναι να εντοπίζει αν ο οδηγός έχει καταναλώσει μεγάλες ποσότητες αλκοόλ.

Θα κλειδώνει τον κινητήρα

Ειδικότερα, κατά την είσοδο του οδηγού στο αυτοκίνητο και πριν εκκινήσει το όχημα με το κλειδί, το αλκοολόμετρο θα απαιτεί από τον οδηγό να φυσήξει στο ειδικό στόμιο ενός αναπνευστήρα ώστε να διαπιστωθεί κατά πόσον έχει κάνει χρήση αλκοόλ και αν είναι σε θέση να οδηγήσει, σύμφωνα και με τα όρια που ισχύουν σε κάθε χώρα. Στην περίπτωση που ο οδηγός βρεθεί να έχει καταναλώσει περισσότερο αλκοόλ από όσο προβλέπει ο νόμος, τότε ο κινητήρας δεν θα παίρνει μπροστά και το αυτοκίνητο θα μένει ακινητοποιημένο.

Το Alcohol Interlock έρχεται στον απόηχο της θλιβερής έρευνας που έδειξε ότι, παρ’ όλο που στην Ευρώπη περισσότεροι από 30.000 οδηγοί έχουν στερηθεί το δίπλωμά τους εξαιτίας της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, πάνω από το 30% αυτών (περίπου 10.000) συνεχίζουν να οδηγούν χωρίς δίπλωμα.

Μάλιστα, το 2024 τα συστήματα εντοπισμού κατανάλωσης αλκοόλ θα είναι υποχρεωτικά για όλα τα νέα αυτοκίνητο που θα πωλούνται στα κράτη-μέλη της ΕΕ.

Μηδενική ανοχή

Κάθε χρόνο στους δρόμους της Ευρώπης χάνονται πάνω από 20.000 άνθρωποι, με το 25% των θανάτων να οφείλεται στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Γι’ αυτόν τον λόγο εξετάζεται ακόμα και ο εκμηδενισμός των ορίων αλκοόλ και κατά συνέπεια το κλείσιμο των «παραθύρων» σε όσους συνεχίζουν να οδηγούν έχοντας καταναλώσει έστω και ελάχιστο. Τσεχία, Ουγγαρία, Σλοβακία και Ρουμανία, δε, έχουν ήδη θεσπίσει το μηδενικό όριο.

Οσον αφορά την Ελλάδα, ένας οδηγός θεωρείται υπό την επήρεια μέθης όταν ανιχνεύεται αλκοόλ 0,50 γρ./λτ. σε περίπτωση αιμοληψίας ή 0,25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα. Τα πρόστιμα ξεκινούν από 200 ευρώ και μπορούν να φθάσουν – ανάλογα με τα ποσοστά αλκοόλ στο αίμα του παραβάτη – έως και τις 2.000 ευρώ, ενώ κατά περίπτωση προβλέπεται μέχρι και ποινή φυλάκισης.

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο