Μαζικό όχι των εκπαιδευτικών και του Έβρου στις πολιτικές του Υπ. Παιδείας

Σε πρωτόγνωρα υψηλά επίπεδα η συμμετοχή των εκπαιδευτικών του Εβρου  στην απεργία – «Η κα Κεραμέως κατάφερε να μας ενώσει» σημείωσαν

Του Γιώργου Πανταζίδη

Η εκπαιδευτική κοινότητα για μια σειρά από λόγους βρίσκεται σε αναβρασμό και σε κατάσταση κινητοποιήσεων. Την Δευτέρα ημέρα πανελλαδικής πανεκπαιδευτικής απεργίας χιλιάδες έλαβαν μέρος σε αυτήν με αφορμή τις τελευταίες αλλαγές του Υπουργείου Παιδείας, με αιχμή του δόρατος την διαδικασία της αξιολόγησης, την υποχρηματοδότηση , τις αγωγές κατά των διαμαρτυριών, την συγχώνευση τμημάτων κ.α.

Η αντίθεση δασκάλων και καθηγητών στις πολιτικές της κας Κεραμέως είναι σε σχεδόν καθολικό βαθμό και αυτό το επιβεβαίωσε το ποσοστό συμμετοχής στην απεργία που πανελλαδικά εκτιμάται ότι κυμάνθηκε στο 70%.  Είναι χαρακτηριστικό και το πρωτόγνωρα, για τα δεδομένα του Έβρου,  υψηλό ποσοστό συμμετοχής των εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων του νομού, όπου το μεσημέρι της Δευτέρας συμμετείχαν σε μια μαζική πορεία στους δρόμους της Αλεξανδρούπολης , με τη συμμετοχή και γονέων, φοιτητών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και τα στοιχεία, στους δασκάλους έφτασε το 78% και στους καθηγητές ξεπέρασε το 40%.

«Η μεγάλη συμμετοχή δείχνει ότι στέλνουμε ένα ηχηρό μήνυμα στο υπουργείο Παιδείας. Επιτέλους να μας ακούσει, να προχωρήσουμε σε ένα διάλογο έχοντας ένα κοινό στόχο, την βελτίωση της εκπαίδευσης, την βελτίωση του σχολείου , την βελτίωση της μελλοντικής ζωής των παιδιών,»σχολίασε σε δηλώσεις της η πρόεδρος Συλλόγου Α΄θμιας εκπαίδευσης Δήμου Αλεξανδρούπολης «Γ.Βιζηινός» Ζωή Κάλτσου. «Έχουμε χιλιάδες κενά που δεν μπορούν να καλυφθούν από αναπληρωτές που φέτος θα είναι λιγότεροι. Έχουμε 25 μαθητές σε τάξη τη στιγμή που σε τάξεις ακατάλληλες σε συνθήκες πανδημίας.  Έχουμε προγράμματα σπουδών που έχουν να αλλάξουν χρόνια, έχουμε σχολεία που υποχρηματοδοτούνται. Το νομοσχέδιο έπρεπε να δίνει λύσεις αλλά πάλι αναγκαζόμαστε να βρισκόμαστε στου δρόμους» επεσήμανε η κα Κάλτσου.

«Η συμμετοχή είναι πρωτόγνωρη ,»δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Α΄ΕΛΜΕ Εβρου Σάκης Καραγεωργίου και πρόσθεσε: «τα κατάφερε η υπουργός Παιδείας και ένωσε δασκάλους ,καθηγητές μαθητές ,φοιτητές ,πανεπιστημιακούς ,γονείς, όλοι μαζί ,όλοι απέναντι και αυτό γιατί το διακύβευμα είναι μεγάλο, είναι η δημόσια Παιδεία, καμιά αξιολόγηση. Η λεγόμενη αυτοαξιολόγηση στοχεύει σε ένα πράγμα κατηγοριοποίηση σχολείων,καλά και κακά σχολεία,καλοί και κακοί εκπαιδευτικοί που θα χρεώνονται τα όποια προβλήματα της εκπαίδευσης διαχρονικά, άσχετα από το γεγονός ότι δεν υπάρχει χρηματοδότηση. Και το καλύτερο; Σήμερα που απεργούμε,  αποφάσισε το Υπουργείο για τη συγχώνευση 600 τμημάτων σε όλη την Ελλάδα στη δευτεροβάθμια κι δεν ξέρω πόσα άλλα στην πρωτοβάθμια.

Η Πρόεδρος της Ενωσης Γονέων Μαθητών του Δήμου Αλεξανδρούπολης κ. Εύα Βλυσίδου χαρακτήρισε αντιεκπαιδευτικά τα νομοσχέδια και τόνισε πως «το καινούργιο σχολείο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, των χορηγών και των δωρεών για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων, με ΜΚΟ και εταιρείες να κατευθύνουν τα προγράμματα ,δεν καθρεπτίζει σε καμιά περίπτωση το δημόσιο δωρεάν σχολείο που δικαιούνται τα παιδιά μας και οι δάσκαλοι τους.»

Τα αιτήματα

  • Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για τη λεγόμενη αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών (ν. 4823/2021, ν. 4692/2020, Υ.Α 108906/ΓΔ4/10.9.202, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό),  που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση των σχολείων και στην παραπέρα κατηγοριοποίηση. Πρόγραμμα δημόσιας και δωρεάν καθολικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών επιστημονικά καταρτισμένο με βάση τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Να μην εφαρμοστεί – να καταργηθεί συνολικά ο νόμος 4823/21 (Κεραμέως).
  • Καμία εμπλοκή ιδιωτικών φορέων, επιχειρήσεων και ΜΚΟ στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη λειτουργία των σχολείων. Αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση για όλες τις ανάγκες των σχολείων.
  • Να καταργηθεί εδώ και τώρα η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα θεμάτων.
  • Να μην εφαρμοστεί, να καταργηθεί ο νόμος 4808/21 (Χατζηδάκη) για τα εργασιακά. Ο νόμος – έκτρωμα θα μείνει στα χαρτιά.

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο