efhmerida1

Μαζικό «όχι» από την αντιπολίτευση στο πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου Αλεξανδρούπολης

Προβληματισμός για το μαζικό ρεύμα Τούρκων τουριστών – Ζαμπούκης: «Εγκρίναμε 153 νέα Airbnb σε 40 μέρες!»

Της Κικής Ηπειρώτου

Ως έκτακτο θέμα, εκτός ημερήσιας διάταξης, ήρθε στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου προς συζήτηση και λήψη απόφασης το θέμα της έγκρισης του προγράμματος τουριστικής προβολής του Δήμου για το 2024, με προϋπολογισμό 380.000 ευρώ. Σύσσωμη η αντιπολίτευση καταψήφισε το πρόγραμμα, ασκώντας κριτική τόσο για το συνολικό κόστος του και για την τακτική κατάτμησης δαπανών, αφήνοντας αιχμές για απευθείας αναθέσεις, όσο και για την προχειρότητα, όπως αναφέρθηκε, με την οποία ήρθε ένα τόσο σοβαρό θέμα, δίχως να προηγηθεί διάλογος και κατάθεση προτάσεων από άλλες παρατάξεις και φορείς.

Οι βασικοί άξονες του προγράμματος

Μιλώντας για τον προϋπολογισμό του προγράμματος, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Τουρισμού και Πολιτισμού Κυριάκος Αετόπουλος, σημείωσε πως το συγκεκριμένο ποσό προέκυψε μετά από μία εκτίμηση για τις ανάγκες που θα προκύψουν, και είναι ανοιχτό τόσο το ενδεχόμενο να μην χρησιμοποιηθεί ολόκληρο, όσο και να χρειαστεί και συμπλήρωσή του. Επεσήμανε ακόμη πως το πρόγραμμα δεν είναι μονοδιάστατο, αλλά έχει πολλά επίπεδα και συνδυασμό ενεργειών κι ότι ακολουθεί τον εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό για την τουριστική ανάπτυξη.


Βασικοί του στόχοι είναι η αύξηση της μέσης ετήσιας πληρότητας, η αύξηση της περιόδου τουριστικής ζήτησης και η αύξηση της μέσης ημερήσιας δαπάνης από κάθε επισκέπτη. Πέρα από τη διατήρηση των τουριστών από Τουρκία, Βουλγαρία και Ρουμανία, ο Δήμος ανοίγεται σε νέες αγορές, όπως είναι η Κύπρος, η Πολωνία, η Αυστρία και η Γερμανία. Υπογράμμισε ακόμη πως το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2025 θα είναι έτοιμο ως το τέλος του τρέχοντος έτους.

Ο Δήμος στοχεύει πρώτιστα στους εξής θεματικούς άξονες:

  • Ήλιος και θάλασσα
  • Συνεδριακός τουρισμός/τουρισμός κινήτρων
  • Τουρισμός ευεξίας και αναζωογόνησης (wellness)
  • Τουρισμός πολυτελείας
  • Υπαίθριες δραστηριότητες
  • Τουρισμός Περιπέτειας
  • Καταδυτικός τουρισμός
  • Γαστρονομία
  • Κινηματογραφικός Τουρισμός
  • Πολιτιστικός Τουρισμός

Λαμβάνοντας υπόψη τον ειδικό χωροταξικό σχεδιασμό για τον Τουρισμό σε εθνικό επίπεδο, τις νέες τάσεις και δυναμικές όπως αυτές αναπτύσσονται και μεταβάλλονται τα τελευταία χρόνια και τέλος τα χαρακτηριστικά της Αλεξανδρούπολης ως τουριστικό προορισμό, ο Δήμος διαμορφώνει μίγμα τουριστικού προϊόντος, το «καλάθι προϊόντων», ως εξής (κατά σειρά προτεραιότητας):

  • ΗΛΙΟΣ / ΘΑΛΑΣΣΑ (Seaside)
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΠΟΛΗΣ (City Break) ·
  • ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (Food & Beverage)
  • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (Culture)
  • ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (Business)
  • ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΠΕΡΙΗΓΗΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (Touring)
  • ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ (Nautical)
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΥΕΞΙΑΣ (Health & Wellness)

Μέλημα του Δήμου για τα επόμενα έτη είναι οι δύο τελευταίες κατηγορίες να ανέβουν στην προτεραιοποίηση, κάτι όμως που εξαρτάται από την πορεία ανάπτυξης των κατάλληλων υποδομών (Μαρίνα ελιμενισμού σκαφών αναψυχής, αδειοδότηση – λειτουργία Λουτρών Τραϊανούπολης κ.α

Δράσεις τουριστικής προβολής

  • Συμμετοχή σε Εκθέσεις
  • Ειδικές εκδηλώσεις Δημοσίων Σχέσεων – Παρουσίασης Προορισμού
  • Ψηφιακή Προβολή (Internet Campaign)
  • Προβολή του προορισμού σε παραδοσιακά ΜΜΕ (τηλεόραση, ραδιόφωνα, έντυπα)
  • Διοργάνωση Events – Φιλοξενία Στελεχών (FAM/PRESS TRIPS)
  • Δημιουργία mobile εφαρμογής (beacons)
  • Δημιουργικός Σχεδιασμός Merchandise (διαφημιστικά δώρα)
  • Παραγωγή Merchandise (διαφημιστικών δώρων)
  • Έντυπο Υλικό Τουριστικής Προβολής:
  • Σχεδιασμός – Κατασκευή info Point
  • Δημιουργία Εφαρμογών Ψηφιακής Περιήγησης
  • Συμβουλευτικές Υπηρεσίες – Δράσεις ανάπτυξης αεροπορικών διασυνδέσεων.
  • Παραγωγή Οπτικοακουστικού υλικού

Πυρά από την αντιπολίτευση

Όπως παρατήρησε ο επικεφαλής της παράταξης «ΑΡΧΗ» Σταύρος Σταυράκογλου, μέσα στο πρόγραμμα υπάρχουν προτάσεις, όπως η δημιουργία mobile εφαρμογής (beacons) και η δημιουργία Εφαρμογών Ψηφιακής Περιήγησης, τα οποία έχουν ήδη υλοποιηθεί από την ΤΙΕΔΑ, με κόστος περίπου 70.000 ευρώ. Αναφέρθηκε ακόμη στο γεγονός ότι παρατηρείται κατάτμηση δαπανών, ακριβώς στο όριο των απευθείας αναθέσεων, γεγονός που δημιουργεί υπόνοιες για σκοπιμότητες. Τέλος, έκανε λόγο για ένα πολύ σοβαρό θέμα, για να έρχεται με αυτό τον πρόχειρο τρόπο. «Είναι δεδομένο ότι πρέπει να στηρίξουμε ένα σχέδιο για την τουριστική προβολή του Δήμου μας, αλλά όχι αυτό, που είναι στο πόδι», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο επικεφαλής της παράταξης «Πόλη & Πολίτες» Νίκος Γκότσης στηλίτευσε το γεγονός ότι για ένα θέμα με προϋπολογισμό 380.000 ευρώ, η δημοτική αρχή δεν συζήτησε με τους αρμόδιους φορείς για το θέμα της τουριστικής προβολής, παρά μόνο, όπως είπε, «σας έστειλαν ένα κείμενο με ωραίες ορολογίες και γραφήματα και μας το διαβάσατε. Προφανώς κάνετε πλάκα, νομίζετε πως είμαστε αφελείς».

Ο δημοτικός σύμβουλος της ίδιας παράταξης  και γραμματέας του Δημοτικού Συμβουλίου Γιάννης Βαταμίδης, έθεσε μία σειρά από ερωτήματα προς τη δημοτική αρχή και τον κ. Αετόπουλο, όπως αν θεωρεί ότι το μεγάλο τουριστικό ρεύμα από την Τουρκία είναι αποτέλεσμα μεθοδευμένων και στοχευμένων κινήσεων, ή ότι απλά είναι κάτι που συνέβη και ότι πλέον πηγαίνει με «τον αυτόματο πιλότο». Παράλληλα, τόνισε πως το θέμα της προσέλκυσης αεροπορικών εταιρειών θα πρέπει να γίνει σε συνεργασία με άλλους δήμους και φορείς, καθώς πρόκειται για μία πολύ σημαντική προσπάθεια για να τη σηκώνει μόνος του ένας Δήμος. Τέλος, διερωτήθηκε εάν υπάρχουν υποδομές για να αντέξουν όλη αυτή την κίνηση που στοχεύουμε να δημιουργήσουμε, μια και οι πληροφορίες αναφέρουν πως οι πληρότητες στα καταλύματα για το καλοκαίρι είναι στα «κόκκινα».
Απαντώντας, ο κ. Αετόπουλος τόνισε πως αναφορικά με το ρεύμα από Τουρκία, ο Δήμος θα πρέπει να παρέμβει ώστε αυτό να διατηρηθεί. Για την πληρότητα των ξενοδοχείων επεσήμανε πως αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει ο Δήμος να προσπαθήσει να αυξήσει τα κατά κεφαλήν έσοδα από κάθε επισκέπτη, σημειώνοντας πως θα κληθούν σύντομα όλοι οι φορείς να σταθούν στο πλευρό του Δήμου στο θέμα της ανάδειξης του τουριστικού του προϊόντος.
Προβληματισμούς που λίγο -πολύ έχουν όλοι οι κάτοικοι της Αλεξανδρούπολης που τα τελευταία χρόνια βλέπουν την πόλη να κατακλύζεται καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, ιδιαίτερα από Τούρκους τουρίστες, έθεσε η Νίκη Δραμανίδου από τη Λαϊκή Συσπείρωση. Όπως σημείωσε, θα πρέπει να προβληματίσει όλους το γεγονός ότι κάποια στιγμή το κέντρο της πόλης θα «φρακάρει» από τον τόσο μεγάλο αριθμό επισκεπτών και καταλυμάτων Airbnb. Σημείωσε ότι χρειάζεται μία μελέτη προκειμένου να μην εκτοπιστούν από το κέντρο και τους πεζόδρομους της πόλης οι μόνιμοι κάτοικοι, λόγω της δημιουργίας πληθώρας χώρων εστίασης. Επιτακτική είναι η ανάγκη δημιουργίας έξτρα χώρων στάθμευσης, όπως είπε, αφού σε όλο το κέντρο τα αμάξια παρκάρουν πάνω στα πεζοδρόμια. Διερωτήθηκε πώς θα αντιμετωπιστεί αυτή η μεγάλη αύξηση τουριστών στον τομέα των απορριμμάτων, ενώ αναφέρθηκε και στα τραπεζοκαθίσματα που ακόμη θυμίζουν εποχές covid.

Από την πλευρά του, ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού σημείωσε πως τα Airbnb είναι η ευλογία του ιδιωτικού τομέα που δίνει λύσεις εν προκειμένω στο πρόβλημα της ανεπάρκειας κλινών στα ξενοδοχεία.

Ο επικεφαλής της παράταξης «Εν Έργω Μαζί» Δημήτρης Πέτροβιτς σημείωσε πως προκαλεί αρνητική έκπληξη το γεγονός ότι ένα τόσο σοβαρό θέμα που αφορά την ανάπτυξη ου Δήμου ήρθε στο ‘παρά πέντε’. Εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για τον τρόπο κατάτμησης των δαπανών που παραπέμπει σε απευθείας αναθέσεις και τόνισε πως προκύπτουν πολλές αμφιβολίες για τις προθέσεις της δημοτικής αρχής και για την επιτυχία του εγχειρήματος.
Ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «ΑΡΧΗ» Νίκος Γρηγοριάδης επισήμανε πως το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου δεν είναι υπόθεση ενός ανδρός, ούτε one man show, αλλά υπόθεση όλων, πρωτίστως του Δημάρχου και του δημοτικού συμβουλίου που θα έπρεπε συλλογικά να αποφασίσουν για το τι Δήμο και τι πόλη θέλουν. Έκανε λόγο για επιπολαιότητα του κ. Αετόπουλου και υπερβολική χρήση του ενικού αριθμού από την πλευρά του, ενώ αναφέρθηκε επίσης στο θέμα των απευθείας αναθέσεων.
Ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Πόλη & Πολίτες» Χρήστος Γερακόπουλος σημείωσε πως η πόλη έχει ξεπεράσει τα όρια που μπορεί να αντέξει σε ό,τι αφορά τον τουρισμό, ειδικά από την Τουρκία. Υπογράμμισε πως το πρόγραμμα προέκυψε μέσα από διάνθιση με στόχους και δράσεις άλλων προγραμμάτων και τόνισε ότι η δημοτική αρχή, αν πραγματικά ενδιαφερόταν για τον τουρισμό, η πρώτη επιτροπή που θα είχε συστήσει θα ήταν αυτή του Τουρισμού. Σχολίασε το θέμα των απευθείας αναθέσεων και προανήγγειλε τη μη ψήφισή του από την παράταξη, καθώς «υποκρύπτει άλλα πράγματα».

Ζαμπούκης: «Εγκρίναμε 150 νέα Airbnb σε 40 μέρες»

«Η Επιτροπή Τουρισμού υπάρχει και λειτουργεί πολύ καλά» είπε παίρνοντας τον λόγο ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Γιάννης Ζαμπούκης, σημειώνοντας πως ο νέος Αντιδήμαρχος Τουρισμού κάνει πολύ καλά τη δουλειά του, ωστόσο χρειάζεται έναν χρόνο προσαρμογής. Επεσήμανε πως η τουριστική ανάπτυξη είναι μία συλλογική προσπάθεια και γι’ αυτό δημιουργήθηκε για πρώτη φορά Αντιδημαρχία Τουρισμού.
Αναφορικά με τα χρήματα που έχουν δοθεί τα τελευταία χρόνια για την τουριστική προβολή, σημείωσε πως με την ανάληψη των καθηκόντων του, διαπιστώθηκε ότι είχαν εγγραφεί στον προϋπολογισμό του Δήμου μόλις 30.000 ευρώ, όταν ο Δήμος Καβάλας για την δική του προβολή έδινε 380.000, στη συνέχεια, την επόμενη χρονιά, το ποσό αυξήθηκε στις 100.000 ευρώ, έπειτα η πλειοψηφία στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο, δηλαδή οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης καταψήφισαν το πρόγραμμα τουριστικής προβολής που είχε προτείνει η δημοτική αρχή και πλέον, ο Δήμος έχει ένα πρόγραμμα αντίστοιχο με αυτά των μεγάλων Δήμων, σύμφωνα με τον κ. Ζαμπούκη.
Σε ό,τι αφορά την προσέλκυση πτήσεων από το εξωτερικό, σημείωσε πως στόχος είναι να γίνουν επαφές με τις εταιρείες χαμηλού κόστους, αλλά και με τις ελληνικές, με στόχο την αεροπορική σύνδεση της Αλεξανδρούπολης και με πρωτεύουσες βαλκανικών χωρών, σε μέρες χωρίς ιδιαίτερη κίνηση, πχ από Δευτέρα ως Πέμπτη.

Η σύνδεση με Λάρνακα που ξεκινά φέτος, πέρα από επιτυχημένη τουριστικά, στόχος είναι να επεκταθεί και επιχειρηματικά για τους υπόλοιπους μήνες του χρόνου.

Προβληματισμό εξέφρασε ο Δήμαρχος αναφορικά με τις μειωμένες κλίνες, σημειώνοντας πως τις τελευταίες 40 ημέρες, ο Δήμος ενέκρινε 153 νέα καταλύματα Airbnb! «Δεν χωράμε πλέον» είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας πως στόχος είναι η δημιουργία νέων υποδομών, με προσκλητήριο και προς το εξωτερικό όπου υπάρχει ενδιαφέρον.
 «Ομολογώ ότι ήρθε τελευταία στιγμή, όμως δεν έχουμε περιθώρια» είπε ο κ. Ζαμπούκης για το πρόγραμμα τουριστικής προβολής, σημειώνοντας πως είναι ένα δύσκολο αντικείμενο και ο Δήμος θα χρειαστεί τη βοήθεια ειδικών για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
Τέλος, αναφορικά με τα τραπεζοκαθίσματα δήλωσε πως είναι ένας προβληματισμός που αποδέχεται, πως δεν θα έχουμε εικόνες covid και πως υπάρχει συνεργασία με τους επαγγελματίες, ώστε να εξασφαλίζεται σε κάθε περιοχή προσβασιμότητα σε κατοίκους και επισκέπτες.
Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου για το 2024 ψηφίστηκε μόνο από την παράταξη της πλειοψηφίας, με όλη την αντιπολίτευση να το καταψηφίζει.

 

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο

Δικαιούχος ονόματος τομέα (domain name)
Ε. ΛΑΣΚΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΕ
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΝΩΜΗ
ΑΦΜ: 082164919
ΔΟΥ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Ιδιοκτήτης: Λασκαράκης Εμμανουήλ
Νόμιμος εκπρόσωπος: Λασκαράκης Εμμανουήλ
Διευθυντής: Λασκαράκης Εμμανουήλ
Διευθυντής σύνταξης: Γιώργος Πανταζίδης
Διαχειριστής: Λασκαράκης Εμμανουήλ

Αρ. Μ.Η.Τ.: 232167

LOGO MHT RGB

              Μέλος του

media
Η ΓΝΩΜΗ - Καθημερινή Εφημερίδα της Θράκης

Τέρμα Αγίου Δημητρίου, Αλεξανδρούπολη

Τηλ 25510 24222, 29888

Fax : 25510 80606

email :  gnomi@gnomionline.gr