Λιμάνι Αλεξανδρούπολης: Αύξηση τζίρου κατά 148%, σχεδόν 10πλάσια κέρδη

Πρόταση για να διακινούνται μέσω ΟΛΑ έως 200.000 τόνοι ουκρανικών σιτηρών, το μήνα, εφόσον προχωρήσει η κατασκευή μεγάλου αριθμού σιλό

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021, ο κύκλος εργασιών της ΟΛΑ ΑΕ ανήλθε το 2021 σε 1,5 εκατ. ευρώ- ποσό που δεν το λες και σημαντικό για λιμάνι- καταγράφοντας ωστόσο αύξηση 148,66% σε σχέση με το τζίρο του 2020. Όσον αφορά τα κέρδη προ φόρων, ήταν 605.425 ευρώ, δηλαδή σχεδόν δεκαπλάσια εκείνων της προηγούμενης χρονιάς που ήσαν μόλις 65.864 ευρώ.
Όπως είπε στο GRTimes.gr o διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΑ κ. Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου, η αύξηση στον κύκλο εργασιών προήλθε από την άνοδο στο συμβατικό φορτίο (general cargo και χύδην), καθώς ακόμη το λιμάνι δεν διαθέτει μηχανικό εξοπλισμό για την φορτοεκφόρτωση containers και όσα λίγα διακινούνται μέσω λιμένα, φορτοεκφορτώνονται με τροχήλατους γερανούς και μηχανικά μέσα ιδιωτών.
Το σημαντικό δε είναι, ότι στη διάρκεια του 2022 η ανάπτυξη των εργασιών συνεχίζεται με τους ρυθμούς του 2021, ενώ προβλέπεται ότι κατά το δεύτερο εξάμηνο της φετινής χρονιάς θα επιτευχθούν ακόμη ταχύτεροι ρυθμοί

Τα φορτία από Ουκρανία
Όπως εξήγησε ο κ. Χατζηκωνσταντίνου, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα χρησιμοποιηθεί για τη διακίνηση ουκρανικών σιτηρών και όχι τόσο για αποθήκευση. Η αποθήκευση θα είναι προσωρινή για να ανεξαρτητοποιηθούν οι ροές των φορτίων, από το τραίνο, σε πλοία.
Σε τούτη τη φάση, όπως είπε ο δ/νων σύμβουλος του ΟΛΑ, καταβάλλεται προσπάθεια συντονισμού των πολλών εμπλεκόμενων φορέων, για τη μεταφορά των σιτηρών με τραίνο, που από το ρωσικού τύπου σιδηροδρομικό δίκτυο της Ουκρανίας ( φαρδύτερες οι ράγες), θα πρέπει να μεταφέρονται στα ευρωπαϊκά δίκτυα. Αυτή η προσπάθεια συντονισμού εξελίσσεται σε ευρωπαϊκή κλίμακα , με την εμπλοκή και της DG Move.
Προτάθηκε λοιπόν, να διακινούνται μέσω ΟΛΑ έως 200.000 τόνοι ουκρανικών σιτηρών, το μήνα, κάτι όμως που δεν θα συμβεί σε πρώτο χρόνο. «Για να απορροφήσουμε αυτές τις ποσότητες πρέπει να κατασκευαστούν σιλό, πολλά σιλό. Άμεσα σχετικά θα μπορούμε να δεχθούμε 50.000 τόνους ανά μήνα, εάν κατασκευαστούν κατάλληλα μεταλλικά σιλό, 10 σιλό, το καθένα χωρητικότητας 5.000 τόνων. Σε διάστημα ενός χρόνου, μπορούμε να έχουμε έτοιμα αυτά τα σιλό, κάτι που θα απαιτήσει επένδυση 14 εκατ. ευρώ. Τώρα, σε τούτη τη φάση, μπορεί να γίνεται είτε απευθείας εκφόρτωση των βαγονιών σε πλοία, είτε να έρχονται τα σιτηρά σε big bags, εντός αεριζόμενων containers, οπότε θα γίνεται πιο εύκολα η μεταφόρτωση στα ουκρανο-ρουμανικά σύνορα, αλλά θα είναι και πιο εύκολη η στιβασία στα λιμάνια μα και η εκφόρτωση στο πλοίο. Εξετάζουμε διάφορες λύσεις, γιατί όπως φαίνεται ο πόλεμος θα έχει διάρκεια ενώ η Ευρώπη διαπιστώνει ότι μάλλον δεν θα επιστρέψουμε στην προ της ρωσικής εισβολής κατάσταση».

0 Σχόλιο

Αφήστε ένα σχόλιο